Knhs kampioenschap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reina_Lucia

Knhs kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 22:22

Hoi Bokkers,

Ik was even aan het rond neuzen op de knhs site en kwam terecht bij de knhs kampioenschappen. Er staat dat je tot de klasse ZZ je jezelf op kan geven. Ik heb nog even verder gekeken maar nergens staat of je van tevoren ook een selectie wedstrijd moet hebben gereden? Is iemand van jullie hiermee bekent?

Bowo

Re: Knhs kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:58

Voor de kringkampioenschappen wisselt per kring of en hoeveel selectie wedstrijden er zijn. Voor de meeste regio's kun je je selecteren voor de regiokampioenschappen op de kringkampioenschappen, maar voor sommige klassen geldt open inschrijving. Op de regio kun je weer selecteren voor hippiade.
Ik zou even de site van je kring en regio bekijken ;)

LLamers

Re: Knhs kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:56

Het ligt aan je provincie ook! In de provincie Zuid Holland bijvoorbeeld moet je bij dressuur paarden selecties (kringselecties) rijden voordat je mee mag doen aan het regiokampioenschap. Op het regiokampioenschap mag maar een bepaald aantal mensen door, ook dat verschilt per provincie. Als je binnen dat aantal zit, aan bepaalde voorwaarden voldoet, mag je deelnemen aan een KNHS kampioenschap. Je moet altijd een regiokampioenschap rijden en toegelaten worden tot de KNHS kampioenschappen. Je mag jezelf dus niet zomaar inschrijven, tenzij je in het A of B kader zit. Als je daarin zit, krijg je een zogenaamde ‘wildcard’ en mag je jezelf zomaar inschrijven. Ik hoop dat dit je heeft geholpen!