Stro uit binnenvoering laarzen verwijderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IJsco_Love

Stro uit binnenvoering laarzen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 16:44

Hallo allemaal :wave:

Ik ben al ongeveer twee jaar erg blij met mijn thermolaarzen (Ik heb de Harry's Horse Toronto Thermolaarzen). Maar ze hebben een groot nadeel : omdat het nét niet helemaal afsluit aan de boven kant vallen er steeds strootjes en kuil plukjes in 8)7
En dat blijft plakken aan de binnenvoering en dat zit de volgende keer echt niet lekker, al die strootjes die in je voet en been prikken :') De stofzuiger opzetten helpen een beetje maar ook die krijgt niet alles los, en daarom zit ik steeds plukje voor plukje alles los te halen....Dat moet toch makkelijker kunnen, denk ik :Y)
Een kleddingroller heb ik al geprobeerd maar helpt helemaal niet.

Dus....hoe doen jullie dit? Iemand de gouden tip? :)*

PreHungaro

Re: Stro uit binnenvoering laarzen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:51

Stofzuiger :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:55

Hier ook met de stofzuiger. Gaat perfect.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:00

Ik gebruik ook altijd de stofzuiger. Dat is het enige dat voor mij werkt om stro, hooi en vlas uit de binnenvoering te krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:05

Gewoon plukken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:08

beter voorkomen dan genezen, dus laarzen goed afsluiten met broek of sok ertussen.

xnicknickX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:56

ochh dit probleem ook met mijn Uggs. die gebruik ik officieel voor "Normaal" maarja als je thuis komt en nog ff snel hooi wil voeren is het zoveel moeite om ff schoenen te wisselen ( nee eigenlijk niet maar je snapt me vast wel ) tjadaar zit ik dan een uur met stofzuiger en mn handen alles er vanaf te priegelen -:(- Tjaa dan maar niet lui zijn in mijn geval dan.. dus sorry maar ik heb geen oplossing helaas.....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:09

Maar hebben jullie geen goede stofzuiger dan? Ik krijg echt alles gewoon weg.

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:57

Ik gebruik daar ook een stofzuiger voor.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:03

Oeh herkenbaar! Ik heb van die werklaarsjes met stalen neus die langs alle kanten 2cm uitsteken en helemaal niet aansluiten.
Ik kiep ze regelmatig om en ga met zo een rubberen werkhandschoen ( van die tuinhandschoentjes) er eens over heen.
Helpt niet bijster goed maar wel iets.

En sinds kort heb ik gewoon een paar sokken erbij gelegd. Die gaan over mijn eigen sokken heen, hangen dan vol hooi en stro maar je voelt het minder prikken en je eigen sokken blijven zuiver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:00

xnicknickX schreef:
ochh dit probleem ook met mijn Uggs. die gebruik ik officieel voor "Normaal" maarja als je thuis komt en nog ff snel hooi wil voeren is het zoveel moeite om ff schoenen te wisselen ( nee eigenlijk niet maar je snapt me vast wel ) tjadaar zit ik dan een uur met stofzuiger en mn handen alles er vanaf te priegelen -:(- Tjaa dan maar niet lui zijn in mijn geval dan.. dus sorry maar ik heb geen oplossing helaas.....

Haha, in de categorie 'first world problems'. :+

Wij hebben echt hels stro, dus er eindigt meestal een halve box in m'n laarzen. Ik sla ze na het mesten even uit met de hiel naar beneden en houd ze vervolgens ondersteboven. Mocht er dan nog iets in (lijken) te zitten, dan krab ik een paar keer over de binnenvoering en dan is het meeste echt irritante wel weg. Wat er overblijft peuter ik er dan wel uit. Elke dag m'n laarzen stofzuigen wordt me een beetje te gortig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:07

mystery1980 schreef:
beter voorkomen dan genezen, dus laarzen goed afsluiten met broek of sok ertussen.

Inderdaad, broek er overheen. Op stal draag ik bootcut jeans of een trainingsbroek met ritsen onderaan de pijpen. Die kunnen tenminste fatsoenlijk over je laars heen. Werkt ook goed als het regent, niks zo irritant als laarzen die dagenlang nat blijven aan de binnenkant omdat er regen in is gekomen.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 08:45

HorseTopShop schreef:
Maar hebben jullie geen goede stofzuiger dan? Ik krijg echt alles gewoon weg.

Voor zover ik weet is mijn stofzuiger prima haha. :Y) Ik heb het probleem ook echt alleen met deze winterlaarzen. Bij de gevoerde laarzen van mijn kinderen bijvoorbeeld is de oplossing inderdaad stofzuiger gebruiken en alles gaat weg. En dat was ook bij alle andere laarzen die ik gebruikten. Maar deze houden echt al het stro vast :+

mystery1980 schreef:

Tja strakker dan ik ze doe gaan ze niet. Ze zijn met rits en bovenin klittenband om strak te trekken. Het sluit bíjna helemaal aan maar stro past er net tussen :')

_mexx_lady_ schreef:
Oeh herkenbaar! Ik heb van die werklaarsjes met stalen neus die langs alle kanten 2cm uitsteken en helemaal niet aansluiten.
Ik kiep ze regelmatig om en ga met zo een rubberen werkhandschoen ( van die tuinhandschoentjes) er eens over heen.
Helpt niet bijster goed maar wel iets.

En sinds kort heb ik gewoon een paar sokken erbij gelegd. Die gaan over mijn eigen sokken heen, hangen dan vol hooi en stro maar je voelt het minder prikken en je eigen sokken blijven zuiver!

O dat soort handschoenen heb ik nog wel! Dat ga ik eens proberen, bedankt +:)+

EHE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:40

en werken de handschoenen een beetje?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 21:01

EHE schreef:
en werken de handschoenen een beetje?

Nee, niet echt :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:11

Ha, ik heb dat ook met mijn werklaarzen (leef ik in). Maar lees nieuwsgierig mee want meer effectief dan plukken heb ik ook nog niet ontdekt. En deze sluiten helemaal niet aan op mn benen, en heb mn broek er altijd in, dus dat is per definitie meteen een stro/hooinest. Ik heb er altijd gewoon extra dikke sokken in aan en ben gewend geraakt aan het gevoel. En als ik gras ga maaien dan zorg ik dat mn broek er wel overeen hangt (niets zo naar als laarzen vol met gemaaid gras).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:21

Toch een broek met iets wijdere pijpen er overheen aan doen. Bij erg nat weer de pijpen een keer oprollen zodat de broekspijpen aan de onderkant niet zeiknat worden.
Comfort first.

xnicknickX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:18

Maflinger_S schreef:
Toch een broek met iets wijdere pijpen er overheen aan doen. Bij erg nat weer de pijpen een keer oprollen zodat de broekspijpen aan de onderkant niet zeiknat worden.
Comfort first.

En met een rij broek dan ?