Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjordnina schreef:Bind een zachte (poets)handschoen aan een stok (niet strak op de stok zodat je haar per ongeluk zou kunnen prikken, maar ruim) en ga haar daarmee aaien. Eerst gewoon op de normale plekken. Je legt de handschoen op haar lijf en haalt hem pas weg bij een teken van ontspanning. Dat blijf je doen tot de poetshandschoen geen indruk meer maakt. Dan breid je het uit naar verschillende plekken en uiteindelijk ook naar het uier. Wanneer ze de handschoen accepteert kun je het uiteindelijk vervangen door je handen.
Anoeska27 schreef:Gewoon heel rustig aanpakken, steeds iets dichterbij komen. Niet verwachten dat het met een half uurtje bekeken is, ik ken maar weinig merries die het vanaf het eerste moment toe lieten. Ga niet alle velletjes en prut eraf trekken, dan zit je straks met een ontsteking en mag je er zeker niet meer aankomen.
pillow schreef:ik maak het uier van mijn merrie's schoon vanaf achter tussen de benen door. Gewoon niet kriebelen maar duidelijk lekker peuteren, vooral tussen de 2 helften zit altijd rommel. Ik ros ook wel met een vochtige spons Mijn merrie's vinden het beide wel lekker. Als je er goed dicht achter staat slaan ze je ook niet.
Mijn andere merrie vind het prima, wist ik veel... Arme dier gilde het uit. 
echt een op en top dramaqueen kan die van mij zijn. Bomproof en inmiddels kan ik er zelf altijd alles wel mee. Maar; je moet haar écht als een prinsesje behandelen. Correcties vind ze best, als het terecht is en er een mondelinge waarschuwing aan vooraf is gegaan.
Schaamde me op dat moment echt ff kapot. Gelukkig was meneer de DA nog wel zo kien dat hij droogjes opmerkte: 'hmm, stap maar ff rustig rond, en dan laat ik zo mijn assistente wel opnemen; als ik die hartslag nu ga opschrijven ga je niet meer mogen starten'
Ik zie het helemaal voor me!
Gypsy schreef:Ik heb mijn welshje ook wel eens de schrik van haar leven bezorgd door zonder na te denken mijn hand tussen haar tietjes te steken.Mijn andere merrie vind het prima, wist ik veel... Arme dier gilde het uit.
Als je rustig naar de uier toe aait en je hand (of de handschoen op de stok, goed idee) weghaalt als ze ontspant komt het wel goed.