Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nienke86 schreef:De bak heeft al een vergunning, het was voorheen een mini manege hier, dus dat is allemaal gelukkig wel goed. 1 van de 2 grote loodsen gaat in het voorjaar plat. (Maar komt wel een nieuwe voor terug)Dus dat word weer opnieuw bebouwd, en eerlijk gezegd zou ik de papieren erbij moeten pakken om te kijken hoeveel we mogen bouwen op dit perceel. Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.. bedankt voor je reactie!
GDG schreef:xsensibel schreef:Sowieso de gemeente vragen. 9/10x is er een vergunning nodig. Ookal woon je ver van het dorp
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar al die één op de tien keren dat er volgens jou geen vergunning voor nodig zou zijn, welke situaties zijn dat?
bigone schreef:GDG schreef:Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar al die één op de tien keren dat er volgens jou geen vergunning voor nodig zou zijn, welke situaties zijn dat?
Wanneer er een schuur staat die toevallig 20/40 is en hoog genoeg kun je daar zonder vergunning een binnenbak van maken, dat is de enigste manier om het zonder vergunning te doen.
bigone schreef:GDG schreef:Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar al die één op de tien keren dat er volgens jou geen vergunning voor nodig zou zijn, welke situaties zijn dat?
Wanneer er een schuur staat die toevallig 20/40 is en hoog genoeg kun je daar zonder vergunning een binnenbak van maken, dat is de enigste manier om het zonder vergunning te doen.
xsensibel schreef:Óf de vergunning is er al maar er is nooit iets mee gedaan. Zo’n verhaal heb ik ook al eens gehoord
xsensibel schreef:Bij mij in de omgeving zijn er zelf binnenbakken in kassen gemaakt. Je kan het zo gek niet verzinnen
GDG schreef:xsensibel schreef:Bij mij in de omgeving zijn er zelf binnenbakken in kassen gemaakt. Je kan het zo gek niet verzinnen
Nogmaals: het gaat om het overkappen van een (bestaande) buitenbak wat volgens jou in één van de tien gevallen zonder vergunning zou kunnen. Een bak in een kas is geen buitenbak dus ook dit voorbeeld gaat niet op.
Dionnevdkaal schreef:Ik snap sowieso niet waarom je niet eerst de gemeente vraagt wat de mogelijkheden zijn voordat je hier vraagt of dit misschien zonder vergunning kan.
Zoals je ziet krijg je hier allerlei reacties waar je helemaal geen donder mee opschiet.
Dit geldt overigens niet alleen voor dit topic.