paarden kunnen niet zonder elkaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xlaravdl2233

paarden kunnen niet zonder elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 18:50

Heyy ik heb een vraag en ik hoop hier mijn antwoord en tips te krijgen, ik heb sinds een maand een d-pony en sinds een weekje heb ik er ook een Shetlander van 1,5 bij. Het probleem is dat als ik bijvoorbeeld met de Shetlander ga wandelen, de d-pony helemaal gek wordt en gaat steigeren, hinniken, en zweten.
Wat kan ik hier aan doen zonder dat ik meteen iets met bijde ponys moet doen?

Blackberry28

Re: paarden kunnen niet zonder elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:14

2 is vaak lastig inderdaad,omdat ze dan alleen elkaar hebben en alleen achter blijven als er 1 weg gaat. Staat de pony in de bak/paddock/ wei of op stal?

Ik zou proberen het uit te bouwen,dus eerst heel even uit zicht van de pony en dan steeds wat langer weg gaan en uiteraard zorgen dat de pony zich niet kan bezeren, dus wellicht op stal zetten met hooi,zodat hij wat te knabbelen heeft.

Ze staan natuurlijk ook pas kort bij elkaar, dus allemaal ook nog wennen, succes!

xlaravdl2233

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 00:39

Ze staat in de wei, naar daar staat ze ook nog met een draadje ertussen. Ik probeer het op te bouwen, maar rijden of even iets met 1 pony doen is haast onmogelijk. Dus ik hoop dat het ene goed komt.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:07

Een derde pony/paard erbij zetten zodat ze altijd met twee achterblijven.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 01:52

Dit probleem had ik met mijn fjorden, beide helaas overledwn.

nu een tinker en shet.. die boeien het niet als een mee gaat gelukkig hwb dr ook nog 2 geiten bij staan misschien dat het verschil maakt?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:51

Had ik ook met twee, uiteindelijk maar 2 mini's er bij gekocht, zodat er nooit 1 alleen achterblijft (ga ook nog wel eens met beide rijpaarden samen weg) :+

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:01

Ha ik ben dus niet de enige ;-)

Ik probeer steeds samen met iemand te gaan rijden zodat ik ze beide mee kan nemen.

Billy is overigens wat koeler in dit verhaal dan zijn iets oudere halfbroer Junkie. Als ik Junkie alleen meeneem is Billy na 10 minuten wel stil en rustig, maar Junkie blijft de hele weg vervelend.

Andersom blijft Junkie de hele tijd dat ik met Billy weg ben hinniken in de wei en Billy gaat rustig met me mee op buitenrit.

Konijnen zijn het! Echt waar!
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 22-02-19 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xlaravdl2233

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 19:06

Ik bouw het nu op met mijn paarden en het gaat steeds beter :P
Ik ga dan bijvoorbeeld weg met Fien en als de shet dan rustig is dan kom ik terug, en andersom zegmaar.
Dat werkt super goed en ze hinniken nu alleen nog maar als ik met de een weg ben, voorheen was dat ook stijgeren en zweten. :D

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:19

Ze moeten ook leren dat de ander weer terug komt. Door het rustig aan te doen (hoe je het nu doet) zul je merken dat ze steeds meer erop vertrouwen dat de ander terugkomt. En dan steeds sneller ook rustig staan (en op den duur rustig blijven bij vertrek)