Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bcd94 schreef:Als voer werkt kun je misschien eerst de rest van de wei halen zodat je daar geen last van hebt.
Als de rest al naar binnen is blijft hij dan ook wegrennen?
Sommige paarden worden niet graag alleen achter gelaten.
Staat hij alleen 1 of 2 uur in de weide en verder op stal tijdens het opbouwen?
Het kan misschien helpen als hij de hele dag in de paddock staat en aan het einde van de dag 1 a 2 uur het land op
flappie28 schreef:Staat hij met of zonder halster op de wei? Anders misschien een weidehalster om doen...bij mijn bijrijdpaard werkte dat wel, zonder kon je hem nooit vangen en met halster bleef hij gewoon staan en kon je hem zo pakken.
Of helpt het als je hem juist van je af jaagt zeg maar? Meestal zijn ze dan een soort verbaasd en draaien ze zich om en kun je ze pakken.
tengeltje11 schreef:Maar opbouwen duurt toch niet lang?
Laat hem dan gewoon die paar uurtjes op de wei zonder eraf te halen?
Zoiets is toch normaal?
Ik denk niet dat er veel paarden staan te springen om uit de wei gehaald te worden als ze er slecht enkel uurtjes op mogen?
Zat uren genoeg om hem uit stal of paddock te halen als hij niet op de wei staat toch?
Yvon schreef:tengeltje11 schreef:Maar opbouwen duurt toch niet lang?
Laat hem dan gewoon die paar uurtjes op de wei zonder eraf te halen?
Zoiets is toch normaal?
Ik denk niet dat er veel paarden staan te springen om uit de wei gehaald te worden als ze er slecht enkel uurtjes op mogen?
Zat uren genoeg om hem uit stal of paddock te halen als hij niet op de wei staat toch?
Ik snap je niet ?
Dat is toch juist het probleem ? die paar uurtjes op de wei en hem er dan afhalen ?