Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maureen95 schreef:Heb je zelf al ervaring met het opleiden van paarden? Hoelang heb je je paard al? Misschien is het handig om een instructeur te zoeken die je hierin verder kan helpen
xyzutu2 schreef:Is hij banger geworden sinds je met horsemanship training bent begonnen? Veel methodes die als NH verkocht worden zijn namelijk behoorlijk stressverhogend voor paarden, zeker als je als trainer niet precies weet hoe het moet en dus onvoorspelbaar bent in je correcties/druk verhogen.
Mjelleke schreef:Hoe reageert je paard als iemand anders met hem bezig is? Omdat je zegt dat je het idee hebt dat hij liever niet met jou is. Zou het kunnen dat je zelf onzekerheid uitstraalt?
Lindsey_99 schreef:Wat versta je onder 'horsemanship'? Wat doe je precies? Als je paard bang van je wordt, dan stoppen, begeleiding vragen of een andere techniek zoeken die beter past bij jullie. Het is juist de bedoeling dat je paard meer vertrouwen krijgt, dat jullie beter communiceren met elkaar.
In welke regio zit je? Citaat:Misschien is Irwin Insights iets voor je. Dat is een manier van omgaan met je paard waarin je de personal space van je paard respecteert, waardoor paarden sowieso al relaxter worden, en je het paard de keuze geeft om iets te doen of niet. Dit is wel heel zwart/wit natuurlijk, het is eigenlijk iets uitgebreider doordat je samen naar een middenweg zoekt om een oefening wél uit te voeren, maar zo op bokt is het even het makkelijkst uit te leggen. Zoek op YouTube naar Chris Irwin als het je wat lijkt, hij heeft een reeks filmpjes voor Bit Magazine gemaakt en wordt steeds bekender in NederlandIn welke regio zit je?
Elinekwis schreef:Citaat:Misschien is Irwin Insights iets voor je. Dat is een manier van omgaan met je paard waarin je de personal space van je paard respecteert, waardoor paarden sowieso al relaxter worden, en je het paard de keuze geeft om iets te doen of niet. Dit is wel heel zwart/wit natuurlijk, het is eigenlijk iets uitgebreider doordat je samen naar een middenweg zoekt om een oefening wél uit te voeren, maar zo op bokt is het even het makkelijkst uit te leggen. Zoek op YouTube naar Chris Irwin als het je wat lijkt, hij heeft een reeks filmpjes voor Bit Magazine gemaakt en wordt steeds bekender in NederlandIn welke regio zit je?
ik ga het opsoeken! klinkt goed! mijn paard is al wat ouder dus hij heeft van mij eigenlijk altijd de keus of hij iets wilt of niet dus ik denk dat dit bij ons past. ik zit in regio Noord-Holland omgeving Haarlem.
Er is zowel een website als een Facebook pagina van en het zijn hele toffe mensen. Als je nog vragen hebt mag je me ook een pb sturen! Elinekwis schreef:Lindsey_99 schreef:Wat versta je onder 'horsemanship'? Wat doe je precies? Als je paard bang van je wordt, dan stoppen, begeleiding vragen of een andere techniek zoeken die beter past bij jullie. Het is juist de bedoeling dat je paard meer vertrouwen krijgt, dat jullie beter communiceren met elkaar.
ik doe met hem vooral grondwerk dus ik weet niet of ik horsemanship correct heb gebruikt. als ik merk dat hij bang is laat ik hem in mijn cirkel en probeer hem gerust te stellen en probeer het opnieuw en als ik echt merk dat hij bang wordt stop ik, wat achteraf gezien misschien niet de beste oplossing is maar ik vind het ook sneu om hem nog banger te maken.