stress voor de wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolatjuuh

stress voor de wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:52

hoi, ik heb wat tips nodig!

ik ga volgende week zondag een proefje rijden. maar ik ben de dag ervoor altijd zo zenuwachtig!
ik denk dan altijd dat ik te laat kom, dat iets stuk gaat of dat ik te lang doe over het poetsen.
het is niet dat ik zenuwachtig ben voor de proef zelf, want daar maak ik me niet zo zorgen over.

hebben jullie tips of wat anders? :9

lizzylisbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 06:36

Ademhalingsoefeningen werkt goed, je zou ook kunnen denken aan valeriaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:57

Lolatjuuh schreef:
hoi, ik heb wat tips nodig!

ik ga volgende week zondag een proefje rijden. maar ik ben de dag ervoor altijd zo zenuwachtig!
ik denk dan altijd dat ik te laat kom, dat iets stuk gaat of dat ik te lang doe over het poetsen.
het is niet dat ik zenuwachtig ben voor de proef zelf, want daar maak ik me niet zo zorgen over.

hebben jullie tips of wat anders? :9

Maak een planning, zorg voor reserve onderdelen en zorg dat je ruim op tijd begint met jezelf/ je paard klaar te maken.

Daarnaast kan bach resque remeedy ook helpen met de ergste knoop uit je maag te halen.

MiiesW

Re: stress voor de wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:48

Ruim van te voren weg gaan, zorgen dat alles klaar staat al een dag van te voren. Zorgen dat alles schoon is en dat als er iets gebeurd je eigenlijk vrij vlot alles opnieuw geregeld kan hebben.
Ademhalingsoefeningen zijn echt de tip om je lijf rustiger te krijgen. Lekker met de ogen dicht, handen rustig steunend op je buik proberen naar je buik toe te ademen. Maar kijk vooral waar jij van ontspand. Ik ken ook iemand die heel graag gewoon muziek luistert.

Femkeskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:12

ik heb zondag ook een proefje, en ik ben best zenuwachtig. ik doe de F1 versie b en ik weet dat ik hem ga halen, maar alsnog. en ik heb een vraag: met welke hand moet je ook alweer groeten? ;)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:22

Femkeskippy schreef:
ik heb zondag ook een proefje, en ik ben best zenuwachtig. ik doe de F1 versie b en ik weet dat ik hem ga halen, maar alsnog. en ik heb een vraag: met welke hand moet je ook alweer groeten? ;)

Met je rechterhand naar achteren!

Femkeskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:34

thx

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:23

Ademhalingsoefeningen zijn een goede tip. Zorg er voor dat je uitgerust bent en plan je dag van te voren in. Hou je aan je schema.

Femkeskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:08

ik ben 4de geworden van de 7

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:18

Ik had vroegah altijd dat ik chaotisch werd in m'n hoofd van alle voorbereidingen dus ik schreef gewoon op wat ik stap voor stap moest doen qua voorbereidingen. Eigenlijk een soort planning maakte ik. Ook alle spullen die ik mee moest nemen maakte ik een checklist van zodat ik gewoon zeker wist dat ik niks zou vergeten.

Veel succes!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:48

Ik leg al mijn zooi die mee moet altijd al een dag van tevoren klaar, zorg ervoor dat mijn paard ruim een uur van tevoren klaar is als het bij ons is en ga op tijd inrijden zodat ik de eerste stress van me af kan rijden.

En blijven ademen inderdaad. :)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:54

Briefje maken met wat je mee moet nemen. Zorgen dat je op tijd vertekt en je overal ruim de tijd voor hebt. Je kunt beter nog even bij wat andere combinaties gaan kijken dan dat je moet haasten.

Daarnaast hielp het mij om afspraken met mezelf te maken. Ik pakte steeds een onderdeel wat ik goed wilde rijden of bijvoorbeeld de aanleuning mooi constant houden tijdens de proef. Dan was ik zo erg daarmee bezig dat ik geen tijd had voor stress.

Als je eenmaal een aantal keer bent geweest dan wordt het vanzelf minder.

Reesje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:16

Herkenbaar! Blijven ademen en alles over je heen laten komen. De meeste stress gaat weg als je aan het inrijden bent!