Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tymone schreef:Ik laat ze los staan, stangen er uit. Klep dicht en bovenkant ook dicht (bovenkant is bij mij een klep, geen zeiltje)
)
1,5 paards trailer, stangen eruit en zeiltje dicht. Hele rit erachter gereden en hij stond er vrij rustig op! Moet wel zeggen dat ik een behoorlijk nuchter en koel veulen heb van karakter.
Ik heb destijds veel opgezocht en de meningen over hoe je zou moeten vervoeren (los of vast, stangen eruit of niet) zijn zo enorm verdeeld. Ik heb gewoon gedaan waar ik me het beste bij voelde. assie schreef:Tymone schreef:Ik laat ze los staan, stangen er uit. Klep dicht en bovenkant ook dicht (bovenkant is bij mij een klep, geen zeiltje)
Die stangen eruit zou ik om 2 redenen niet doen.
1. Je verzwakt je trailer. (Hij valt nog net niet ik in platen uit elkaar)
2. Veulen kan overal staan, dus ook ik in de punt (=teveel druk op de auto) of juist achterin (=te weinig druk op de auto (=levensgevaarlijk).
Dus, mijn advies: stangen erin. Mooi aan twee kanten veulen vast en rijden.
Eventueel een tweepaards huren en er een doodbraaf paard naast zetten.
Kimm4 schreef:Stangen eruit en achterklep goed dichtmaken.
Doen wij altijd met veulens, werkt beter. Sommige veulens die nog niet vast kunnen staan, kunnen gaan springen. Dan kun je verder van huis zijn. Gewoon zorgen dat je een goede trailer hebt.
Ps, gefeliciteerd met je aankoop
.beatje schreef:Wij hebben op advies van de Da een vrachtwagentje gehuurd,we moesten wel drie uur rijden.Volgens de da is dat stabieler en daardoor minder eng. in de vrachtwagen zat ook een camera dus was ideaal.