Cap kapot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:13

D_akota schreef:
Hm, als ik dit lees beging ik te twijfelen aan mijn cap. Ben vorig jaar in het bos van mijn paard gevallen en hard op mijn hoofd gevallen (grond was wel zacht) en was flink duizelig daarna. Er is niks aan mijn cap te merken? Zouden jullie hem dan toch vervangen? Weet zo ff niet welk merk het is,maar hij is zeker 10 jaar oud

Na 10 jaar is het sowieso geen slecht idee om je cap te vervangen :j Officieel moet je hem geloof ik om de 5 jaar vervangen, maar goed of dat echt nodig is weet ik niet.

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:17

Kidde schreef:
D_akota schreef:
Hm, als ik dit lees beging ik te twijfelen aan mijn cap. Ben vorig jaar in het bos van mijn paard gevallen en hard op mijn hoofd gevallen (grond was wel zacht) en was flink duizelig daarna. Er is niks aan mijn cap te merken? Zouden jullie hem dan toch vervangen? Weet zo ff niet welk merk het is,maar hij is zeker 10 jaar oud

Na 10 jaar is het sowieso geen slecht idee om je cap te vervangen :j Officieel moet je hem geloof ik om de 5 jaar vervangen, maar goed of dat echt nodig is weet ik niet.


Dan denk ik dat ik die maar ga shoppen op de equitana :j

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:21

Ik zou m dan zeker vervangen! Zeker als je duizelig was na de val.

germie

Berichten: 26077
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:06

Bij een al van een paard op het hoofd dan uiteraard vervangen. Heb dat ook al eens gedaan (en ben ook al een keer een cap in stukken gevallen en zelf had ik niets). Van een trap rollen ze inderdaad vaak en als dat gebeurd is, dan is er geen schade, want dat gaat vaak zachtjes. Een kras kan natuurlijk wel. Vraag is natuurlijk, is ie gerold of gevallen?

Dat van die 5 jaar is omdat materiaal kan verouderen. Het maakt uit hoe jij je cap opbergt. Ligt ie in de zomer in de zon in een auto? Dan veroudert materiaal meer dan dat het in een doos in een donkere hoek wordt opgeslagen. Zelf liggen mijn caps nooit in de zon in een auto, hooguit in de auto met vervoer van huis naar stal of een manege. En thuis liggen ze inderdaad in een foudraal in de schaduw. Dan doe je zeker langer met een cap (mits je niet valt) en dan is de 5 jaar overdreven, dan kan het wel 10 jaar worden. Zet maar eens een plastic bekertje van een yoghurtje buiten, eentje binnen in de schaduw en 1 voor het raam. NA een tijdje zijn die buiten staan en in de zon bros, die in de kast nog niet. 5 jaar is dus een minimum, uitgaande van mensen die het ruig gebruiken en er niet zuinig mee zijn.

Shotsbyromy

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:52

Is het niet een idee om je cap op te sturen naar Armin's Custom Paint Shack? Die laat je cap weer glimmen als nieuw. Ik weet natuurlijk niet hoe erg je cap nu is, maar als er schrammen en dergelijk opzitten is hij een echte aanrader!!

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:05

Shotsbyromy schreef:
Is het niet een idee om je cap op te sturen naar Armin's Custom Paint Shack? Die laat je cap weer glimmen als nieuw. Ik weet natuurlijk niet hoe erg je cap nu is, maar als er schrammen en dergelijk opzitten is hij een echte aanrader!!

Lijkt me niet echt een handig advies... Als een cap kraakt is hij gewoon stuk. Dan kan je hem wel weer mooi maken, maar daar heb je niet zoveel aan bij een val.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:16

Een dik jaar terug ben ik met mijn paard over de kop gegaan. Ook op mijn hoofd gevallen, klepje van de cap stond krom. Cap vervangen, maar toen ik hem 'open' maakte was hij dus nog wel heel.

Maar zou hem voor de zekerheid toch vervangen.