Cap kapot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:56

Hoe lang je cap daar lag doet er niet toe.

Succes met het vinden van een passende cap

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:30

Idd of hij er nu lang of kort lag cap op de trap is gewoon niet heel handig.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:46

Persoonlijk vind ik het een beetje raar om als 20 jarige je moeder te beschuldigen van zaken die niet opgeruimd zijn door jezelf.Een verzekering komt eigenlijk nooit niet tussen in zaken die tussen huisgenoten gebeuren en dat is natuurlijk ook niet vreemd.
Heb je bij je paard dan geen afgesloten kast waar je die cap op kan bergen?
Als hij kraakt zou ik wel aannemen dat hij stuk is,ik weet niet hoe hoog hij gevallen is maar een paar traptrede's zou hij normaal gezien toch moeten overleven.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:46

Jeetje, verwacht je nu echt dat je moeder dit vergoedt!? Dan zou de boel hier ook escaleren hoor! Eigen spullen, zelf opruimen :)

Ik denk wel als je Cap inderdaad kraakt, je helaas een nieuwe moet. Nooit leuk natuurlijk!

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:49

Tja als jij je zooi niet opruimt is het wachten tot het stuk gaat.. Ik zou daar als moeder ook geen cent aan mee betalen, helemaal niet als het perse een knetter dure moet zijn. Dan maar 1 van de decathlon hoor. Minder perfect doet het ook prima!

Beetje meer zelf verantwoordelijkheid nemen zou je sieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:57

Wat een harde reacties.
Ik leg ook wel eens 3 tellen mijn cap ergens neer (bijvoorbeeld als ik mijn laarzen sta uit te doen) om hem vervolgens op te ruimen. Als iemand hem net dan omstoot dan is het toch gewoon pech?
Natuurlijk hoeft mams de cap niet geheel te vergoeden, maar meebetalen aan iets dat je stuk gemaakt hebt is toch logisch? Zeker bij zoiets belangrijks als een cap, waar geen twijfel over mag bestaan dat die veilig is. En dat het een dure cap is die TS wil; tja, dat is niet alleen uit luxe als ik het zo lees. Bij mij is CO ook het enige dat past, ook een ovaal hoofd, ik herken dat dus wel. Een niet passende cap is niet veilig, dan maar een duurdere die goed zit toch :)

Het siert je TS dat je je veiligheid zo serieus neemt :j En die cap leg je de volgende keer vast niet weer daar neer ;-)

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:02

Blijheid schreef:
Wat een harde reacties.
Ik leg ook wel eens 3 tellen mijn cap ergens neer (bijvoorbeeld als ik mijn laarzen sta uit te doen) om hem vervolgens op te ruimen. Als iemand hem net dan omstoot dan is het toch gewoon pech?
Natuurlijk hoeft mams de cap niet geheel te vergoeden, maar meebetalen aan iets dat je stuk gemaakt hebt is toch logisch? Zeker bij zoiets belangrijks als een cap, waar geen twijfel over mag bestaan dat die veilig is. En dat het een dure cap is die TS wil; tja, dat is niet alleen uit luxe als ik het zo lees. Bij mij is CO ook het enige dat past, ook een ovaal hoofd, ik herken dat dus wel. Een niet passende cap is niet veilig, dan maar een duurdere die goed zit toch :)

Het siert je TS dat je je veiligheid zo serieus neemt :j En die cap leg je de volgende keer vast niet weer daar neer ;-)



Ik zeg ook nergens dat ik heilig ben.
Ik laat ook vaak zat wat slingeren.
Maar als ik toen ik nog thuis woonde mijn moeder zou vragen om mee te betalen was het huis echt te klein.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.
Of je cap nou 2 minuten op de trap lag of 2 weken.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 22:06

Ik heb tegen haar ook nooit verteld dat ze de boel moet vergoeden, absoluut niet. Maar een greintje meer empathie zou erg prettig zijn.

Ik was en ben erg teleurgesteld dat mijn moeder er zo makkelijk over denkt.

Mijn bedoeling van dit topic was om te kijken of mijn cap kapot was ja of nee. Niet of mijn moeder alles moest betalen. Dat heb ik ook niet gezegd.

En ik moet zeggen dat er een aantal reacties niet goed voelen en dat ik het gevoel krijg alsof ik een ondankbaar kreng ben.
En dat wil ik juist niet zijn.

Ik vind het gewoon klote wat er gebeurt is, maar vooral op de manier waarop vind ik vervelend.

Het is gewoon een dom pechgeval.

En van mij hoeft dit topic niet geopend meer blijven. Krijg er een vervelend gevoel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:08

daantjuhhh schreef:
Blijheid schreef:
Wat een harde reacties.
Ik leg ook wel eens 3 tellen mijn cap ergens neer (bijvoorbeeld als ik mijn laarzen sta uit te doen) om hem vervolgens op te ruimen. Als iemand hem net dan omstoot dan is het toch gewoon pech?
Natuurlijk hoeft mams de cap niet geheel te vergoeden, maar meebetalen aan iets dat je stuk gemaakt hebt is toch logisch? Zeker bij zoiets belangrijks als een cap, waar geen twijfel over mag bestaan dat die veilig is. En dat het een dure cap is die TS wil; tja, dat is niet alleen uit luxe als ik het zo lees. Bij mij is CO ook het enige dat past, ook een ovaal hoofd, ik herken dat dus wel. Een niet passende cap is niet veilig, dan maar een duurdere die goed zit toch :)

Het siert je TS dat je je veiligheid zo serieus neemt :j En die cap leg je de volgende keer vast niet weer daar neer ;-)


Ik zeg ook nergens dat ik heilig ben.
Ik laat ook vaak zat wat slingeren.
Maar als ik toen ik nog thuis woonde mijn moeder zou vragen om mee te betalen was het huis echt te klein.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.
Of je cap nou 2 minuten op de trap lag of 2 weken.


Dat kan natuurlijk. Ik vind het logisch als het (bij volwassen kinderen die thuiswonen) beide kanten op gaat. Als ik per ongeluk mams dure vaas omstoot (bij wijze van voorbeeld) zal ik ook wat bijdragen aan een nieuwe. En als zoiets andersom gebeurd ook. Je bent verantwoordelijk voor je eigen spullen, maar ook voor je eigen gedrag; je kan ook opletten dat je niks omstoot :)

Cinnepin

Berichten: 8970
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:15

ik vind wel dat je je moeder open en bloot negatief neerzet.

Maar als je cap kraakt zou ik het niet meer vertrouwen...

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:39

Blijheid schreef:
Dat kan natuurlijk. Ik vind het logisch als het (bij volwassen kinderen die thuiswonen) beide kanten op gaat. Als ik per ongeluk mams dure vaas omstoot (bij wijze van voorbeeld) zal ik ook wat bijdragen aan een nieuwe. En als zoiets andersom gebeurd ook. Je bent verantwoordelijk voor je eigen spullen, maar ook voor je eigen gedrag; je kan ook opletten dat je niks omstoot :)

Een dure vaas omstoten die staat waar die behoort te staan is natuurlijk wel wat anders dan spullen die op de trap liggen.
Kan mij niet voorstellen dat mams die dure vaas op de trap zet.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:43

Saaams schreef:
Lijkt me niet dat een cap kapot kan gaan van zo’n val? Tenzij je een hele oude cap hebt (4/5jr) maar anders zou ik me eerder zorgen maken om de veiligheid vd cap als je op je hoofd beland.. dan ligt hij in tweeën als hij een trap niet af kan vallen.


Had je mijn hoofd moven vertellen. Van een trap gevallen, niet eens hard. Geen klap op mijn hoofd, wel een zware hersenschudding. 8 weken ziek bij huis.

Noellevbr
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:10

Sterre98 schreef:
Ze weigert het te lezen, maar inmiddels is de boel geëscaleerd. Zit er weinig anders op dan maandag naar de Divoza gaan en een nieuwe cap halen..


Hè, wat jammer! Ik hoop dat het allemaal nog goed komt.

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:10

Niet naar voelen hoor. Jemig iedereen doet toch wel eens iets wat later niet heel handig blijkt.
Bokt munt wel vaker uit in voorbeeldig eigen gedrag. Yeah right.
Gewoon balen. Voor zowel jou als ook (vermoed ik, als trotse en niet makkelijk een fout toegevende moeder zijnde) je moeder.

Lekker K dat het geen Decathlonnetje is maar een CO.
Voor mij een reden om naar prijstechnische leuke en mooie caps te kijken.
Persoonlijk zie ik er altijd als Calimero uit, dus bij elke ruitersportzaak zie je mij caps passen.

Gewoon balen, slikken en dan toch weer doorgaan.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:49

Ik zit me net te bedenken, vraag dat even bij Divoza... Maar volgens mij heeft CO een service om de cap te testen op scheuren. Herstel is dacht ik ook mogelijk... Of ben ik in de war met een ander merk?

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:07

Hmm mijn cap is al 100x gevallen en leeft nog steeds. En ik geloof het wel, als hij nou echt kapot er uit zou zien of zou kraken oid zou ik hem vervangen. Maar na 1x vallen kan ik elke maand wel een nieuwe kopen 8)7

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 00:08

Ik dacht? dat dat samshield was? Maar durf ik niet 100% te zeggen.

Jammer dat er net nu geen aanbiedingen zijn haha. Behalve equitheme, weet niet of dat wat voor mijn hoofd is, is een wat prettiger prijsje :)

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:10

Mijn CO hoofd kan ook goed met Uvex, voor trainen heb ik een goedkope Exxential ofzo?
Voor wedstrijden inmiddels ook Uvex. Dus daar kan je het ook nog zoeken.

Was trouwens een wereld van verschil HH Challenge of de Uvex Exxential qua pasvorm.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:48

Zat er nog eens verder over door te denken. Maar impact met val van de trap is toch heel anders als de impact van een val met veel meer massa en snelheid (zoals de val van een paard). Iedereen hier roept wel gelijk "hij is kapot" maar is dat ook echt zo? Je kan het natuurlijk vragen, Charles Owen heeft een klantenservice in NL :j https://www.charlesowenshop.nl/contact/ zou ik eerst doen voor ik een nieuwe zou kopen.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 10:58

Dankjewel voor de reactie! Helaas is het gekraak nu wel flink hoorbaar. Het kraken zit aan beide buitenzijden, maar als de klep naar boven wijst het meest op links.

Inmiddels zijn moeders en ik ook uitgepraat. Ik ga vanmiddag eerst kijken bij de Decathlon. En anders morgen bij de Divoza passen. (Moet toch eigenlijk nieuwe handschoenen halen :+ )

X_Willemijn
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:40

Als je cap echt zo overduidelijk kraakt zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe kopen. Hopelijk kan je bij de Decathlon of Divoza iets passend vinden voor een leuke prijsje, succes!

Misschien is de klantenservice van Charles Owen nog een optie zoals SusanH zegt, impact is toch niet iets anders.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23536
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:43

Probeer je inboedelverzekering, ik heb de navigatie van m'n vriend een keer van de trap laten stuiteren maar in huis was dat gewoon meeverzekerd

Remmon
Berichten: 41
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:13

Een paar maanden geleden is mijn dochter gevallen van der pony en kwam op der hoofd terecht. We hebben de cap ( ook een CO ) via epplejeck oplaten sturen naar CO. Deze kunnen kijken of er een scheur in de schaal zit. Helaas was dit het geval en hebben we een nieuwe gekocht.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 18:49

Ik had co gemaild en ze adviseerden mij om voor de zekerheid toch een nieuwe cap te halen.
Hun maatstaf voor een val van een paard met cap was een hersenschudding trouwens.

En ik ben geslaagd hoor! BR sigma :)

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:07

Hm, als ik dit lees beging ik te twijfelen aan mijn cap. Ben vorig jaar in het bos van mijn paard gevallen en hard op mijn hoofd gevallen (grond was wel zacht) en was flink duizelig daarna. Er is niks aan mijn cap te merken? Zouden jullie hem dan toch vervangen? Weet zo ff niet welk merk het is,maar hij is zeker 10 jaar oud