Cap kapot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 18:00

Hoi allemaal!

Helaas heeft mijn moeder net mijn cap omgestoten toen ze van de trap af liep. Die is dus op de grond gevallen.

Hij kraakt nu lichtjes. Ik baal hier nogal van, aangezien ik net komende week weer veel kan rijden.

Mijn moeder hoorde hem (natuurlijk) niet kraken.

Denken jullie dat de cap nog even mee kan? Of dat ik toch mijn spaarrekening moet plunderen voor mijn lieftallige hoofd.

Hij is verder nog nooit gevallen en ben er vrij zuinig op.

Ik hoor het graag!
Groetjes Sterre

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:01

Als hij kraakt kun je er behoorlijk zeker van zijn dat er een barst in zit. Helaas, vervangen dus!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:02

Als ie kraakt is ie stuk. Dan zul je toch een nieuw moeten kopen want deze is niet goed meer en zal je niet beschermen als je valt.

Bij Decathlon hebben ze niet al te dure caps.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 18:04

Mm oliebol. Nu baal ik echt flink. Hij is niet hoog gevallen.

Volgens mijn moeder was ie naar beneden gerold. Maar ik heb t niet gezien, zag t pas dat ie op de grond lag. Ben flink boos. Aangezien er alleen co op mijn hoofd past {:)-:(

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:06

Ik heb mijn CO nog nooit horen kraken, dus ik zou er zeker niet meer mee gaan rijden als ik jou was!

Vind het heel erg goed dat je zo bewust omgaat met je cap! Dure leer, maar cap niet weer op de trap leggen :P

Heb zelf voor mijn Uvex een hele fijne captas gekregen, die absorbeerd de klap ook wel als hij een keer zou vallen. Maarja, hij ligt gewoon in mijn kast thuis, te wachten tot we weer op wedstrijd gaan.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 18:09

Tja ik wil nog niet dood als het even mag :+

Je kan m ook niet innen via de verzekering denk ik? Mijn moeder kwam daar mee, maar dat lijkt me zo sterk.

Dus hopen dat ik snel naar de Divoza kan :roll:

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:14

Via je moeder haar aansprakelijkheidsverzekering zou dat misschien kunnen. Zo heb ik ook wel eens schade aan een ander kunnen vergoeden.

Maar ik weet niet of ze hier zo makkelijk mee omgaan, het gaat om iets binnen een gezin. Daarbij heb je vaak ook een stukje eigen risico. In mijn geval was dat toen 90 euro, was alsnog de moeite waard, totale schade was een beetje meer dan 90 euro zeg maar :+
Zou eerder voorstellen dat je moeder de helft vergoed. Al had mijn moeder dat niet gedaan, want ik mocht m'n spullen niet op de trap laten slingeren :P Weet niet hoe de afspraken bij jullie in huis zijn.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:17

Lijkt me niet dat een cap kapot kan gaan van zo’n val? Tenzij je een hele oude cap hebt (4/5jr) maar anders zou ik me eerder zorgen maken om de veiligheid vd cap als je op je hoofd beland.. dan ligt hij in tweeën als hij een trap niet af kan vallen.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:19

Saaams schreef:
Lijkt me niet dat een cap kapot kan gaan van zo’n val? Tenzij je een hele oude cap hebt (4/5jr) maar anders zou ik me eerder zorgen maken om de veiligheid vd cap als je op je hoofd beland.. dan ligt hij in tweeën als hij een trap niet af kan vallen.


Waarom zou een cap daar niet kapot van kunnen gaan?

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:19

Ik denk eerder inboedelverzekering, het is in huis gebeurd.

Saaams: het breken van het materiaal is een deel van hoe de cap de klap opvangt.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 18:22

We hebben wel vaker de verzekering gebruikt. Heeft ze mijn telefoon van de trap laten vallen. (Er is een patroon :+)

Cap is van 2017 dacht ik.

Ik zal wel vragen of moeders me deels wil vergoeden, ben er bang voor omdat we inmiddels een flinke discussie hebben gekregen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:34

Waarom is dit zo'n discussie dan voor je moeder? Vind ze het geld voor een cap belangrijker dan jouw hoofd? :) (Herken het wel een beetje, mijn ouders waren ook zo)

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 18:39

Ze vond dat het mijn schuld was, en ze denkt dat ik het alleen zeg omdat ik een nieuwe cap zou willen. Nou als het even kan, dan zou ik nog met deze cap doorgaan tot het einde. Maar dat is dus al eerder dan gepland.

En ze vindt dat ik me aanstel en dat er niks mee aan de hand is.
Dus ja, heel gezellig :+

Noellevbr
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-12-18

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:47

Weet ze hoe onveilig dit voor jou kan zijn? Als het fout gaat en je valt met een cap die al kapot is, denk ik dat niemand blij is! :n

Probeer het rustig met haar te bespreken en als nodig, uit te leggen. Dan komt het vast goed!
Ik zou er in ieder geval niet meer mee doorrijden.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 19:03

Ik vraag het me eigenlijk af of ze weet wat voor een risico dit mee brengt.

Ze zegt dat ze ook niet snap waarom ik per se zo'n dure cap moet. (Tja had liever ook minder geld uitgegeven) helaas is mijn hoofd dusdanig ovaal dat de meeste caps gaan schuiven of gewoon niet passen..

Anoniem

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:14

Zou haar en de oude cap meenemen naar een ruitersportzaak. Verkoopster wil vast wel uitleggen dat na zo'n val cap niet meer veilig is en een goed passende cap ontzettend belangrijk is!

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 19:38

Ze begrijpt het niet en vindt dat ik dramatisch doe.

Ze wil nu letterlijk naar de Divoza om aan caps te voelen of ze kraken.
Anders betaald ze niet mee.

Ik vind het zo naar dat ze me niet serieus neemt.
Maar ik heb ASAP een cap nodig. Moet morgen eigenlijk paard beweging geven omdat we aan het opbouwen zijn van een peesblessure. En morgen ben ik de enige die kan..

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:45

Misschien haar dit topic laten lezen?
Geen risico's nemen met caps inderdaad!

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:50

Inderdaad met moe en cap naar ruitersportzaak en cap laten controleren (incl. Doormeten). Dat doormeten is sowieso verstandig als een cap al wat ouder is. Wist ik niet, maar hoorde ik van mijn instructrice, die in een ruitersportzaak werkte.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 19:53

Ze weigert het te lezen, maar inmiddels is de boel geëscaleerd. Zit er weinig anders op dan maandag naar de Divoza gaan en een nieuwe cap halen..

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:16

Het is algemeen bekend dat je officieel een helm moet vervangen wanneer het een keer is gevallen. Dit geldt voor alle helmen, niet alleen paardrijcaps. Ook scooterhelmen, motorhelmen, skihelmen, fietshelmen etc.
Niet dat iedereen dat zo doet (ik absoluut ook niet, maargoed ik ben ook zo onverstandig dat ik regelmatig zonder cap rijd :+) Maar misschien dat je het haar kan laten googelen..
Als hij van de trap af is gevallen en er zit beweging in/ hij kraakt, dan is de kans groot dat er een scheur(tje) in zit ja, in dat geval vangt hij de klap dus minder goed op.

Kan je niet opzoek naar een goedkopere cap die dezelfde pasvorm heeft als een CO?

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:27

Ik kan mij voorstellen dat je moeder zegt het is je eigen schuld. (zulke dingen hoor je natuurlijk niet op de trap te leggen)

Maar veiligheid is wel super belangrijk.
Dus verstandig om een nieuwe te kopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:27

Even advocaat van de duivel spelen. Begrijp ik nu goed dat je cap op de trap lag? Dat is toch ook geen plek om een cap op te bergen? Ik snap jouw moeder wel. Bovendien ben je 20. Oud genoeg om a) zelf je spullen netjes op te ruimen en b) zelf een nieuwe te kopen als hij stuk is.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 20:54

Ik had de cap letterlijk 3 minuten op de trap gelegd om m vervolgens op te ruimen.
Het is niet alsof ik daar mijn cap neerleg. Hij ligt meestal of in de kast op stal, of op mijn kamer.

Daarnaast moet ik wel het budget hebben om een cap te kopen ook al ben ik 20.
Vind persoonlijk dat leeftijd er ook weinig toe doet.
Maar ik moet maandag dan maar naar de Divoza. Zit weinig anders op helaas.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Cap kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:55

Neem je eigen cap ook mee en vraag het! :)