bossen zeeland??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leidelmeyer

bossen zeeland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 10:12

wij zijn op zoek naar een huisje met een weilandje erbij in zeeland / we zagen dat er bossen waren bij rockanje,stuifakker. maar mag je daar ook met de menwagen inrijden? of heeft iemand een andere locatie met bossen in de omgeving? :)

jaime_andrea

Re: bossen zeeland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:29

Zeeland en Rockanje daar zit wel wat kilometers tussen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:35

In de provincie Zeeland heb je bij Oostkapelle echt wel bos,zelfs een kasteel. En genoeg boeren mini-campings in de buurt met chalets en vakantiehuizen.Zelfs duin overgangen om met je paard in een rit bos en duin te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:39

Rockanje is Zuid Holland.
Zeeland ligt over het water.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:44

Bij burgh-haamstede is een bos met een menroute. Maar dat is maar 1 rondje dan. Volgens mij kun je beter naar bv drenthe gaan, daar valt meer te mennen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:46

Gypsy schreef:
Bij burgh-haamstede is een bos met een menroute. Maar dat is maar 1 rondje dan. Volgens mij kun je beter naar bv drenthe gaan, daar valt meer te mennen.

Nou dit inderdaad

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:49

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, rijvakanties en trektochten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:05

Ik zou naar een andere provincie/streek gaan als je echt wil mennen. De Achterhoek bijvoorbeeld is perfect daarvoor. Mooie brede zandpaden en rustige landweggetjes. Wij hebben ooit bij Vorden gekampeerd met het paard, bij het Groote Veld in de buurt. Ideale omgeving, mooi afwisselend landschap.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:06

kwita schreef:
In de provincie Zeeland heb je bij Oostkapelle echt wel bos,zelfs een kasteel. En genoeg boeren mini-campings in de buurt met chalets en vakantiehuizen.Zelfs duin overgangen om met je paard in een rit bos en duin te hebben!

Ruiterpaden zijn niet fijn mrt een menwagen.

Als je echt een flink stuk de bossen in wilt met je menkar in Zeeland, dan is naar mijn mening Westerschouwen het allerbeste. :j

Mag ik vragen waarom bos in Zeeland? En niet de Veluwe of LDD ofzo? Dan kan je pas lekker kms maken :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:28

Gypsy schreef:

Jep duidelijk zelf gedaan als zeeuw was dat heerlijk lekker verdwalen in het bos en dan tegen de avond thuis komen ik vond het heerlijk!

leidelmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 10:07

wij willen graag verhuizen naar een huisje met een weilandje voor 2 paarden. we kijken al een jaar in brabant en gelderland rond . we wonen nu in het westen en willen graag op ong 1 1/2 uur rijden in de de buurt van bossen wonen. maar we hebben nog niet iets gevonden wat onze "droom"is.....drenthe vinden we te ver van onze kinderen. dus we dachten misschien is zeeland wel mooi. en bossen en strand.....we zoeken gewoon nog verder :)

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:23

leidelmeyer schreef:
wij willen graag verhuizen naar een huisje met een weilandje voor 2 paarden. we kijken al een jaar in brabant en gelderland rond . we wonen nu in het westen en willen graag op ong 1 1/2 uur rijden in de de buurt van bossen wonen. maar we hebben nog niet iets gevonden wat onze "droom"is.....drenthe vinden we te ver van onze kinderen. dus we dachten misschien is zeeland wel mooi. en bossen en strand.....we zoeken gewoon nog verder :)

Het is zeker de moeite waard om hier bij ons op schouwen-Duiveland te kijken. Maar dan de kop van schouwen. Westenschouwen, burgh-haamstede, nieuw-haamstede en Renesse.
Er is een hele actieve club die veel aan het onderhoud en uitbreiding van de menroutes doet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:37

Wonen in Zeeland en bos op max anderhalf uur rijden. Wat dacht je van West-Brabant? Breda? Oosterhout? Veel meer bos dan je in Zeeland zelf ooit zult vinden. Bossen en zeewind gaan niet zo goed samen nl.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:15

Ibbel schreef:
Wonen in Zeeland en bos op max anderhalf uur rijden. Wat dacht je van West-Brabant? Breda? Oosterhout? Veel meer bos dan je in Zeeland zelf ooit zult vinden. Bossen en zeewind gaan niet zo goed samen nl.

Nou, omdat daar in de zomer nogal wat steekbeesten zitten?

Bos en strand gaat wel samen, maar strand en berijdbare paden in het bos is een heel stuk lastiger.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:33

Zeeland is prachtig om te wonen! (Ben wel bevooroordeeld hoor, ben er geboren en getogen)

Ik heb geen idee wat jullie budget is, maar prijzen liggen hier enorm uit elkaar.

Staan de bossen hoger op de wensenlijst of het strand?
Als het bos hoger staat zou ik zelf blijven zoeken in Brabant, wellicht zou die kant van Zeeland nog een optie zijn?
Dan zit je dichterbij het bos en is het strand binnen die 1,5 uur rijden ;)

Of zoiets: https://www.staalmakelaars.nl/object/58 ... kerkweg-2a
https://www.huislijn.nl/koopwoning/nede ... schrijving
https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... ietweg-10/
https://www.funda.nl/koop/nieuw-vosseme ... afseweg-8/
https://www.funda.nl/koop/dreischor/hui ... 4/#foto-19
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 19-01-19 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:47

Ik woon zelf op t eiland Tholen. Daar zijn de huizen volgens mij best betaalbaar (heb zelf een huurhuis, geen idee wat de koopprijzen zijn).

Mijn paard staat in Rucphen (half uurtje rijden), waar je heel mooi kunt rijden, ook veel brede paden waar je kunt mennen.
Maar ook de Zoom-Kalmthoutse heide is goed aan te rijden. Ben er zelf nog maar 1x geweest, met de paardendriedaagse, maar geloof dat je daar ook heerlijk kunt mennen :)

leidelmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 23:06

Ibbel schreef:

we kijken al heel vaak om in die buurt te wonen maar de prijs is vrij hoog en dan koop je een huis binnen je budget maar dan moet je alles nog gaan verbouwen en ja dan is het budget al op :P

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:13

jaime_andrea schreef:
Zeeland en Rockanje daar zit wel wat kilometers tussen.

Rockanje valt onder de zuid-hollandsche eilanden

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:16

kwita schreef:
Gypsy schreef:

Jep duidelijk zelf gedaan als zeeuw was dat heerlijk lekker verdwalen in het bos en dan tegen de avond thuis komen ik vond het heerlijk!

Burgh- Haamstede is mooi . wij hadden naar een stacaravan en ik had naar een pony.
Veel gereden in de polder naar, Zeker met mennen ken je alle kanten op daar.