Het schuine hoekje aan binnenzijde hak jodphur/rijlaars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mait

Het schuine hoekje aan binnenzijde hak jodphur/rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 20:53

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand hier weet waar het schuine hoekje voor dient aan de binnenzijde van veel modellen en merken jodphurs en rijlaarzen?
Het viel me gisteren op tijdens het passen en de winkelmedewerksters wisten het ook niet. De Epplejeck vraagbaak zegt dat het een 'designdingetje' is maar dat vind ik niet super overtuigend...
Een theorietje is dat je daardoor je paard niet kunt prikken. Na 20 jaar rijervaring weet ik niet hoe je dat voor elkaar moet krijgen maar wie weet is dat het antwoord?

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd of iemand het antwoord weet!!

Mait

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:55

Het is mij nog nooit opgevallen. Nu ben ik ook nieuwsgierig naar wat het is :D

JewEmm

Re: Het schuine hoekje aan binnenzijde hak jodphur/rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:00

Volgens mij gaan heel veel mensen het niet opgevallen zijn, die nu wel nieuwsgierig worden.
Het is waarschijnlijk geen specifiek paarden-ding, want mijn gewone schoenen (wel model jodphur...) hebben het ook!

eventueel

Re: Het schuine hoekje aan binnenzijde hak jodphur/rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:34

Zodat je er niet met je broek achter blijft hangen als je met je hak langs je broek komt als je loopt! Dat gebeurt niet met een spijkerbroek ofzo, maar net een pantalon met zo'n omgeslagen stukje onderaan de pijp bijvoorbeeld.