Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DemDeempel schreef:Mocht je daar niet uit kunnen komen dan kun je altijd nog juridische hulp inschakelen, misschien iemand uit je kennissen kring
Mariska88 schreef:Dit is dus een gevaar als je je dieren uitbesteed.. Je kunt mensen niet altijd op hun mooie woorden en ogen geloven..
Zelf hoe dan ook altijd de regie in handen houden..door bijvoorbeeld altijd te komen kijken.. geregeld.. Kun je optijd in grijpen als dat nodig is. Of in gesprek gaan en dit blijven controleren..
Maar het blijft natuurlijk niet goed dat je als opfok bedrijf, niet je klanten op de hoogte brengt van ziekte en behandelingen, en de beesten horen gewoon voldoende beweging en voeding te krijgen..
mavantos schreef:Je hebt zelf je eigen dierenarts erbij gehaald, dus dan vind ik ook dat je zelf de rekening moet betalen.
Anders had je het opfokbedrijf langer de tijd moeten geven om het met hun dierenarts op te lossen, vind het van het opfokbedrijf al heel netjes dat je die kosten niet hoeft te betalen. (Al had ik het paard ook opgehaald overigens, maar dan betaal ik wel zelf de rekening van mijn eigen dierenarts.)
Edhunter schreef:mavantos schreef:Je hebt zelf je eigen dierenarts erbij gehaald, dus dan vind ik ook dat je zelf de rekening moet betalen.
Anders had je het opfokbedrijf langer de tijd moeten geven om het met hun dierenarts op te lossen, vind het van het opfokbedrijf al heel netjes dat je die kosten niet hoeft te betalen. (Al had ik het paard ook opgehaald overigens, maar dan betaal ik wel zelf de rekening van mijn eigen dierenarts.)
Sorry ??
De opfok hebben wij wel betaald !!!! En als je niet weet wat er aan de hand is ga jij een paard niet zo maar verplaatsen ... Rhino moest eerst uitgesloten zijn voordat ik haar tussen de drachtige merries zet.
Edhunter schreef:mavantos schreef:Je hebt zelf je eigen dierenarts erbij gehaald, dus dan vind ik ook dat je zelf de rekening moet betalen.
Sorry ??
De opfok hebben wij wel betaald !!!! En als je niet weet wat er aan de hand is ga jij een paard niet zo maar verplaatsen ... Rhino moest eerst uitgesloten zijn voordat ik haar tussen de drachtige merries zet.
En onze eigen da was gratis !
Wij hebben in de opfok geen da erbij gehaald zoals je kon lezen
Autumnn schreef:DemDeempel schreef:Mocht je daar niet uit kunnen komen dan kun je altijd nog juridische hulp inschakelen, misschien iemand uit je kennissen kring
Maar waarom zou je Juridische Hulp erbij halen? Paard is ziek en de opfok heeft er een DA bijgehaald. Wat had TS anders gewild? Oke, eerst overleg, dat snap ik, dat is fout maar daar kan je weinig meer mee doen. Had de opfok er geen DA bij moeten halen dan?
genja schreef:Wij hebben ook een kleinschalige opfok. En bij ons is ook de afspraak bij ziekte dat de dierenarts gebeld wordt. Maar daarna wordt wel meteen ook de eigenaar gebeld. Eerst de acute hulp die nodig is en dan eigenaar op de hoogte.
Dit paard stond al week op stal dus eigenaar had allang op hoogte gesteld kunnen worden.