Hebben jullie misschien trucs om ervoor te zorgen dat de haren bij de nek niet zo klitten?
Ik heb er vooral last van als ik ga rijden, omdat ik dan geen hoge staart kan maken ivm de cap. In de zomer valt het nog mee, maar in de winter zijn het soms echt dikke klitten door de (fleece)jassen met kraag.
Oh en ik maar denken dat het aan mij lag. Staart of geen staart het klit altijd. Gruwelijk irritant.
Dus sorry geen tips maar ik volg wel
Net als velen boven mij zie ik
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 10:30
Britta31 schreef:
Een derde oor knippen
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap m niet
Goed om te weten dat ik niet alleen ben
Laatst bijgewerkt door Nala op 19-12-18 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Gracezellaa
Geplaatst: 19-12-18 10:30
Vlechten is een optie. Of kleding van ander materiaal dragen. Fleece is statisch en sws ellende. Zelfde met wol.
Zilfstar
Geplaatst: 19-12-18 10:30
Cowboy magic erin... helpt als een tierelier. Ook als je al klitten erin hebt trouwens. Maar van te voren erin doen, kun je daarna je haren zo weer uitkammen. Mijn dochter doet altijd en lage staart trouwens bij rijden.
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 10:32
Vlechten helpt niet, zelfs met strakke lage staart, dan strakke vlecht oid.
Ik heb het helaas ook bij andere materialen kleding.
Knot maken ! Doe ik altijd anders is ook heel mn staart in de knoop. Als het echt om het gedeelte wat "vast zit" gaat houd het bij Cowboy Magic wel een beetje op. Wat vast zit kan niet echt knopen lijkt mij.
Als ik mijn haar straks in een knot of staart doet heb ik zelf moeite met het elastiekje eruit te halen no way dat er klitten komen in mijn nek of dat er haren uitgetrokken worden. Nu heb ik dat uberhaubt nog nooit gehad of iemand daarover gehoord. dus misschien je elastiekje een paar keer extra om je knot of staart doen.
Iris82
Geplaatst: 19-12-18 10:41
Britta31 schreef:
Een derde oor knippen
MissYvette4u
Geplaatst: 19-12-18 10:41
beetje Cowboy Magic en een vissengraadvlecht Soms vlecht ik de vlecht naar de zijkant van mijn hoofd, werkt ook goed
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 10:43
Ik heb al menig elastiek kapot getrokken zowel zo'n plastic spiraal elastiek ding, als verschillende normale en "antislip". Ik heb houdini haar ofzo
Oef, voor meer als een simpele vlecht zal ik even moeten gaan oefenen.
Ik draag altijd een vlecht, heel soms een knot. Meestal vlecht ik naar de zijkant maar ook soms achter mijn hoofd.
Nog nooit last gehad van klitten. Ik heb flinke krullen en die klitten nogal samen als ik mijn haar los draag dus heb sowieso nooit een staart.
Misschien strakker proberen te vlechten of een vlecht langs de zijkant proberen?
nouklime
Geplaatst: 19-12-18 10:46
Dan is er maar 1 optie over.... rijden zonder kraag! winterjas uit! haha!
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 10:50
nouklime schreef:
Dan is er maar 1 optie over.... rijden zonder kraag! winterjas uit! haha!
Of ik daar zo blij mee ben in de winter op buitenritten van 2-3 uur
Ik heb echt ontzettend glad haar, het laat zich ook absoluut niet krullen. Misschien is dat deel van het probleem (geen structuur, dus moeilijker vast te houden).
Ik heb hetzelfde probleem als ik een staart draag tijdens het rijden. Alleen bij mij komen de klitten overal en nergens Het enige wat helpt is eerst een lage staart maken en die dan vervolgens redelijk strak vlechten.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 19-12-18 11:09
Ik heb ook glad en stijl haar maar herken dit helemaal niet? Geen idee wat ik doe om het te voorkomen! Terwijl ik toch ook jassen heb met opstaande kraag.
Wat ik wel merk is dat mijn haar aanzienlijk makkelijker vrij blijft van klitten (en als er klitten in komen is het makkelijker te fixen) wanneer ik een conditioner gebruik wanneer ik het was. Misschien dat er in die richting nog iets van winst te halen valt?
Bij mij werkt enkel een vlecht. Eventueel een staart maken en dan die ook nog eens invlechten. Dat je zowel boven als onder een elastiekje hebt.
fohadie
Geplaatst: 19-12-18 11:17
Nekharen afscheren. Ik heb het probleem niet (draag nooit fleeche, kan ik niet tegen.) maar een vriendin van me kent het probleem wel en vraagt de kapper om de nekharen weg te echeten/knippen als ze er toch is.