Een tijdje terug werd ik benaderd door een kennis of ik een paard kon doorrijden voor een klant van hun. Dat was prima en paard is door mij ingereden, na een maand training is het paard weer retour gegaan naar de eigenaar. Ik ben toen zelf meegegaan om te vertellen hoe het dier was en indien ze nog hulp nodig hadden ze mochten bellen.
Na 2,5 maand werd ik echter gebeld via hun rechtstreeks of ik hun probleem paard wilde inrijden en opnieuw wilde opvoeden. Ik ben toen wezen kijken en afgesproken dat het paard in training kwam te staan en direct meegenomen.
Paard staat hier echter nu 2 maanden, alle problemen zijn verholpen. Toen het paard hier een maand stond hebben we telefonische en via whatsapp contact gehad dat het paard een maand extra bleef, dus maand 2.
Inmiddels is er nog niet betaald, en lijkt de betaling ook nog niet te komen voorlopig, maar ik wil het paard niet eerder terug geven indien er betaald is. En heb duidelijk aangegeven dat er eerst betaald dient te worden indien paard terug komt en dat het doorberekend word hoe langer het dier hier staat.
Maar nu wat zijn mijn rechten?
Neem aan dat ik het paard noet zomaar kan verkopen en resterende bedrag naar haar storten.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?