Mijn 4 jarige KWPN'er zuigt lucht. Hij heeft last van terugkerende gaskoliek, ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar het zal ongetwijfeld niet meewerken.
Ik ben bij hem wezen kijken toen hij 2,5 jaar was, hij was nog hengst en ik heb gevraagd of ze hem daar konden castreren, dat was ongetwijfeld daar goedkoper dan bij ons midden in de randstad, en daar kon hij nog lekker buiten lopen, wat bij mij niet altijd even goed mogelijk is.
Helaas was dit de verkeerde keuze, hij heeft helemaal geen nazorg gehad en ze hebben hem 8 dagen op stal laten staan, "want hij was verkocht". Dit resulteerde in een dikke ontsteking, ik heb hem direct meegenomen naar huis en de dierenarts erbij gehaald. Hij was er echt heel erg slecht aan toe en is bij mij op stal gaan luchtzuigen vd stress/pijn.
Ondertussen ander voer, van stal veranderd, dingen verzonnen om verveling tegen te gaan, hij staat +-8 uur per dag op de wei. Zodra hij op stal staat gaat hij luchtzuigen aan de rand van zijn box. Ik heb het ingesmeerd met cribox, dat werkte goed. Hij ging daarom luchtzuigen op zijn voerbak/waterbak, deze heb ik toen ook ingesmeerd, hij durfde niet meer te eten en te drinken

Ondertussen project luchtzuigband geprobeerd: Ik heb een oude leren, deze doet zijn werk goed maar daar krijgt hij wondjes van, overal bont omheen, dan kan hij hem verschuiven omdat dat glijdt. Ik heb een zachte leren waar hij geen wondjes van krijgt, maar hij zuigt hier doorheen. Ik heb een andere leren waardoor hij een wond van achter zijn oren krijgt. Het is eigenlijk allemaal net niets, heeft er iemand tips?