Ik ga dit weekend kijken naar een paard. Ik heb van 2006 t/m 2009 een eigen pony gehad, ik was toen 11 jaar dus ik heb er niet veel over meegekregen hoe de koop in zn werk ging en wat ernaast geregeld was.
Hoe gaat een paard kopen vandaag de dag in zn werk en wat komt erbij kijken? (ik heb vanaf 2009 niet stil gezeten op paardengebied en diverse verzorgpaarden gehad, ik ben nu ook nog in het bezit van een verzorgpaard waar ik ook zeker niet mee ga stoppen)
Ik ben nu een half jaar ongeveer rustig opzoek naar weer een eigen paard, niet actief zoeken, zo af en toe keek ik even op marktplaats of op facebook wat voor aanbod er was, ik dacht er komt vanzelf wel een leukerd op m'n pad. En laat dat nou net gister nacht gebeurd zijn toen ik niet kon slapen

Ik had een berichtje gestuurd en vandaag nog wat heen en weer ge-appt. Afgesproken dat ik zaterdag kom kijken.
Alleen toen sloeg daarna toch wel lichtelijk de paniek toe, want ik heb nog helemaal niets geregeld, wat komt erbij kijken vandaag de dag bij het kopen van een eigen paard behalve de stalling en verzekering? Wat moet ik verder nog regelen? En hoe gaat de betaling / verkoop in zn werk?
Ik wil hem sowieso klinisch laten keuren, hij is van maart 2015 maar wil ook zn benen en rug op de foto voor de zekerheid denk ik.
Wie wilt zijn/haar ervaring (en kennis) met mij delen hierover?
Ik ben mij ervan bewust dat de overige kosten zoals tandarts, vee arts, entingen, wormenkuur, harnachement, hoefsmid, osteopaat, masseur etc er nog bij komen. Het gaat nu vooral om de dingen die ik moet regelen zoals stalling / verzekering