Deel jullie allerleukste verhalen van op buitenrit/wandeling!
Mijn leuke moment van een aantal jaar geleden:
Ik reed met mijn vorige bijrijdpaard op het ruiterpad en zag opeens twee quads aan komen scheuren op het punt waar het even een gezamenlijke weg wordt voor alle recreanten. Ik zag de bui al hangen, en maakte me klaar om om te draaien. Totdat de quads een paar meter voor ons aan de kant werden gesmeten en de heren die erop zaten op me af kwamen gelopen. Het waren geen iele jongens, het type waar je geen problemen mee wilt. Opeens kijkt eentje me voorzichtig aan en ik zie dat hij nerveus is. "Mag ik... het paardje aaien?" klinkt het al snel, en ik zie hoe kinds gelukkig hij wordt als ik ja zeg. Dus pony blij met wat (onhandige) kriebels en hij blij dat ie een pony mocht aaien. Zo schattig!
Ik vind het sowieso altijd geweldig om mensen blij te maken met dat ze de pony mogen kriebelen, haha. Vooral die mensen waarin je het paardenvirus ziet zitten dat gewoon (nog) geen kans heeft gekregen.
En dan mijn leuke moment van vandaag:
Ik ben onderweg op buitenrit en zie een postbusje aan komen knallen (merkloos, rijdt hier vaker rond en scheurt overal door en maakt een hoop kabaal). Ik ging dus al snel het veld op om hem te ontwijken.
Tot mijn verbazing zet ie twee wielen in de berm en stopt, zodat ik ruim plaats heb om langs te komen. Ik keek eerst even achter me, of hij uitweek voor een auto?
Het was zo atypisch voor de normale bestuurder van die bak. Er kwam echter geen auto, dus ik ging de weg weer op en probeerde snel weg te komen. Op dat moment steekt een man z'n hoofd uit het raam van de auto en roept met een big smile in zo lekker goedbedoelend gebrekkig duits. "Rustig! Rustig! Ik ben aan het werk, ik krijg deze tijd toch betaald!"Lekker vrolijk, en mijn hele dag was in een paar minuten nog beter geworden. In plaats van de motor weer aan te zetten en weg te rijden liet de beste man de auto eerst een stuk rollen alvorens hij hem voorzichtig aanzette. Echt heerlijk, mensen die zo met de medemens meedenken
En jullie? Brand los!
.
( had mijn actioncam niet op die dag anders worden ze misschien nog boos ook
)
Er zijn al genoeg negatieven topics.
Toen sleepte zijn ronde buik over de sneeuw en ik stond er met mijn voeten bovenop. Ik kon zo afstappen, wat ik ook deed, want het was te vreemd om met mijn paard zomaar mee te lopen.
Toen waren we uit de diepe sneeuw alweer uit en stond ik dus naast mijn paard ipv er op te zitten.
Mijn pony heeft iets van 5 minuten kunnen grazen aan het einde van het veld, voor de eerstvolgende persoon eindelijk bij me was. Je had de gezichten moeten zien, ik heb zo hard gelachen en was nooit meer teleurgesteld op een kleine pony te worden ingedeeld