Jodphurs/rijschoenen voor extreem brede voet/hoge wreef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Jodphurs/rijschoenen voor extreem brede voet/hoge wreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:01

Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen een beetje ten einde raad |(

Ik heb extreem moeilijke voeten. Niet qua voetmaat, dat zit meestal rond 37/38. Maar wel qua breedte van mijn voet en hoogte van mijn wreef. Ik heb in normale dagelijkse schoenen wijdtemaat K, wat alleen in speciale schoenenwinkels te krijgen is. Ondertussen heb ik voor dagelijks orthopedische schoenen helemaal voor mij gemaakt, omdat ik ook artrose in een van mijn enkels heb. Daarnaast heb ik sowieso instabiele enkels, dus ik heb sowieso schoenen met veter nodig.

Echter kan ik daar uiteraard niet mee rijden (en ook niet zomaar mee rondlopen bij de paarden) en daar begint mijn probleem. Eerst liep ik op de Ariat terrain lace, deze waren voor mij ook te smal maar omdat het erg soepel runderleer was liep ik dat dan wel uit en dan was het enigszins te doen. Ideaal is anders uiteraard. Maar die zijn nu eigenlijk vrijwel nergens meer te koop (uit het assortiment). De andere schoenen die ik heb kunnen proberen van Ariat zijn te smal en/of te stijf leder waardoor ik ze niet uit kan lopen zoals ik met de Lace deed. Maar wellicht hebben jullie nog een idee voor een specifiek model. Ook heb ik Mountain horse geprobeerd, maar deze zaten mij ook niet goed. In de grotere ruitersportzaken (Epplejeck/Divoza) alles uitgeprobeerd wat ze hebben, maar niks past.

Nou dacht ik: Ik ben vast niet de enige op de wereld met dit probleem, laat ik eens een topic maken of hier mensen zijn die nog tips hebben.

Het liefste heb ik "type wandelschoen" zodat ik naast rijden er ook lekker comfortabel mee kan rondlopen op stal. Aan m'n zadel hangen veiligheidsbeugels, dus iets grovere schoenen zijn geen punt.

Maar op dit moment sta ik voor alles open. Ik ben eventueel ook bereid jodhpurs op maat te laten maken, dus adresjes hiervoor zijn ook zeker welkom! Leren laarzen wil ik liever niet, ten eerste omdat ik veel rondloop ermee en ten tweede omdat ik best wel aan het afvallen ben en ze dan kan blijven vervangen.

Dus, wie heeft de gouden tip? :D


Alvast bedankt!
Groetjes Desiree

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:58