Een paar weken geleden heeft mijn paard een trailer ongelukje gehad, probeerde zichzelf onder de achterstang door te duwen, heeft dus met onwijs veel pijn gezeten en onwijs veel stress totdat wij haar weer loskregen. Uit eindelijk DA geweest voor pijnstilling ivm behoorlijke (oppervlakkige) schaafwonden op haar rug. Trailers zijn nu al helemaal geen no go, hebben al wel weer geoefend met dichterbij de trailer komen en dit gaat goed. Na het ongeluk kunnen de standaard dingen zonder spanning maar dingen waar voor haar eerder al een klein beetje spanning gaven, zijn nu echt een probleem, de hoefsmid is ongeveer een week geleden langs te komen om te bekappen maar ze heeft uit spanning en stress het touw losgetrokken en er was niks meer mee te beginnen, uit eindelijk afgesloten dat de hoefsmid haar borstelde en toen ontspande ze wat, maar hield spanning vast. DA is toen 2 keer geweest en konden er eigenlijk ook weinig aanzitten (zal ook zeker samen hangen met pijn/ gevoeligheid die ze toen voelde). Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met een soort gelijk iets, en of weet iemand methodes/ oefeningen waardoor ze zich meer gaat ontspannen met dit soort dingen? Graag hoor ik van jullie!

PS: met trailer laden komt er sws een professioneel persoon bij.