Rijbroek verkleinen

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones, Nicole288, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SavannahdB

Rijbroek verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 20:24

Hai hai,

heeft iemand ervaring met het verkleinen van rijbroeken?
Ik heb er een besteld die bij mijn benen perfect zit maar bij mijn buik eigenlijk iets te groot is.
Het is een broek met leder zitvlak.

De broek is in een kleur die ik al heel lang wil hebben, en mega goedkoop heb gevonden dus kosten om hem te laten verkleinen haal ik er makkelijk uit, maar vroeg mij af of het mochelijk was.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:31

Dit kan, wanneer je zelf een beetje handig bent met de naaimachine.

Ik heb hetzelfde. Bij de benen zitten ze goed. In de taille zijn ze te wijd.
Wat ik doe is heel simpel. Ik keer de broek binnenste buiten en leg de band vanaf de zijnaad op elkaar. Dan stik ik aan de achterkant, naast de zijnaad een soort coupenaad. Dus als de broek vier cm smaller moet worden aan de bovenkant, dan stik je een coupenaad van 1 cm breed, Eerst stik je deze ene cm recht naar beneden door de band, daarna ga je langzaam schuin van 1 cm naar 0 cm. Dit doe je over een lengte van ca 10 cm. Aan de andere kant precies het zelfde. Je bent dan 4x1cm smaller geworden bij de band, zonder dat de rest van de broek er kleiner door wordt.

Als je een shirt over je broek draagt, zie je er niets van. Als je je shirt in je broek draag, is het van belang dat je de coupenaad netjes schuin weg laat lopen zodat er geen gekke punt gaat staan.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
25-07-2013: Dag meisje, lief meisje. 19 jaar mocht je worden waarvan 12 geweldige jaren bij mij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie