Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 17:15

Na een val van afgelopen zaterdag is mijn cap stuk gegaan er zit een scheurtje in..
Dus nou ben ik opzoek naar een andere cap het liefst wil ik het zelfde als mijn oude weer maar die verkopen ze helaas niet meer...
Maar ik vind eigenlijk de caps tegenwoordig best duur en zeker als je valt een keer is het poef weg geld en dat vind ik juist erg zonde.. mijn max is ook echt 150,-euro maar wil geen draai knop geen stof op de kap en het liefst steentjes er op niet te veel..
Voorheen had ik dus de Harry’s Horse croco pro in het zwart en het liefst heb ik eigenlijk die weer..

Is mijn keuze dan eigenlijk zo moeilijk...

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:29

De HH centaur is ook een fijne cap en voldoet aan bijna al je eisen. Alleen heeft deze wel een draaiknop

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 17:32

_Lobke_ schreef:
De HH centaur is ook een fijne cap en voldoet aan bijna al je eisen. Alleen heeft deze wel een draaiknop



Ja die had ik gezien maar wil dan de zwarte maar alleen het randje vind ik niet zo mooi wil dat randje eigenlijk in het zilver :+

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:39

Volgens mij heeft Decathlon wel een model die grotendeels aan je eisen voldoet, en die vallen ruim binnen je budget. Steentjes kun je eventueel zelf ook nog creatief mee zijn :j

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:59

Bij de epplejeck heb je deze van horze.
89 euro (nu btw vrij) geen draaiknop maar vullingen die op maat gaan zeg maar! Hele fijne cap, ook met mijn moeilijke hoofd! Afbeelding

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:29

Ja precies dat is een kwestie van smaak. Die van horze zoals eerder genoemd is ook heel mooi maar niet heel geschikt als je een vrij ovaal hoofd hebt. Verder heeft Fairplay ook fijne caps. Bijvoorbeeld fair play Moonlight.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:39

Als je een dure cap koopt zit er vaak wel service en garantie bij. Als je een val maakt hoeft zo'n cap niet meteen de vuilnisbak in. Mijn basis Samshield is 2 keer terug geweest naar de fabriek voor reparatie en dat kostte maar heel weinig. (Daar koop je geen nieuwe cap voor zeg maar..) Nu de laatste keer was hij echt in twee-en en heb ik besloten een nieuwe te kopen. Dat werd de Kep Italia basismodel voor 280,--. Die biedt schijnbaar dezelfde service.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:41

die croco voldoet niet meer aan de eisen, dus vandaar dat ze hem niet meer maken.
Ik heb deze:
Afbeelding

kost bij divoza en epplejeck ruim 100 euro en zit prima. Geen paddenstoeleffect en toch glitters maar er valt niks af.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 18:49

Die horze is indd mooi ik dacht dat die met een draaiknop was..


Ik ging vandaag naar de welbekende ooteman toe en had het gevraagd of er garantie op zat maar daar wist ie hellemaal niks van.. dus toen zat ik te denken van ow...

Ohh jammer dat die croco niet meer aan de eisen voldoet vond het namelijk een fijne cap en was er echt blij mee had hem 4 jaar ieder geval.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:01

_Lobke_ schreef:
Ja precies dat is een kwestie van smaak. Die van horze zoals eerder genoemd is ook heel mooi maar niet heel geschikt als je een vrij ovaal hoofd hebt. Verder heeft Fairplay ook fijne caps. Bijvoorbeeld fair play Moonlight.


Ik heb juist een ovaal hoofd en deze is perfect (horze). 90% van de caps zijn te rond voor mijn hoofd!

Anoniem

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:11

Ik heb de Harry's Horse croco helaas alleen in het bruin voor je liggen, zul je net zien. 8-)
Met welk merk was Ooteman qua garantie niet bekend? Dat zal ook per merk anders zijn.

Die Harry's Horse van RoyceMack vind ik erg elegant, maar die heeft een draaiknop.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:24

ben dus niet de enige die de pro one plus (croco) miste... ik zocht een cap die niet van plastic was (dus leer of stof prima) geen draaiknop en geen autogordel als kin band.
tis uiteindelijk toch een charles owen geworden, maar die voldoet met stof niet aan jou eis.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 00:32

Ik heb nog een zwarte croco liggen, maat 59, zit mij eigenlijk niet goed, zijn wel paar steentjes af >;)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 07:22

xyzutu2 schreef:
Ik heb de Harry's Horse croco helaas alleen in het bruin voor je liggen, zul je net zien. 8-)
Met welk merk was Ooteman qua garantie niet bekend? Dat zal ook per merk anders zijn.

Die Harry's Horse van RoyceMack vind ik erg elegant, maar die heeft een draaiknop.


Ah jammer dat ie bruin us zoek indd een zwarte..
Ik had het gevraagd om de samshield en de kep italia en dat wist hij niets van..

bettyvn schreef:
ben dus niet de enige die de pro one plus (croco) miste... ik zocht een cap die niet van plastic was (dus leer of stof prima) geen draaiknop en geen autogordel als kin band.
tis uiteindelijk toch een charles owen geworden, maar die voldoet met stof niet aan jou eis.


Nee indd de kinband dat was me ook opgevallen.
Bij ooteman zag ik wel een Charles owen in de uitverkoop van leer. Maar vond het zo gek dat er een veter achter zit.

Maddy_Paola schreef:
Ik heb nog een zwarte croco liggen, maat 59, zit mij eigenlijk niet goed, zijn wel paar steentjes af >;)


Helaas te groot voor mijn hoofd Ik heb maat 56..

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:33


EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:49

trysteffy schreef:
_Lobke_ schreef:
De HH centaur is ook een fijne cap en voldoet aan bijna al je eisen. Alleen heeft deze wel een draaiknop



Ja die had ik gezien maar wil dan de zwarte maar alleen het randje vind ik niet zo mooi wil dat randje eigenlijk in het zilver :+


Als je nog een maandje geduld hebt.... Eind augustus komt de Centaur uit in het zwart met een zilver randje! :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:52

EquiWorks schreef:
Ja die had ik gezien maar wil dan de zwarte maar alleen het randje vind ik niet zo mooi wil dat randje eigenlijk in het zilver :+


Als je nog een maandje geduld hebt.... Eind augustus komt de Centaur uit in het zwart met een zilver randje! :)[/quote]

Doen ze ook een blauwe met een gouden randje? Dan ben ik helemaal happy :) Ik wil namelijk wel graag een blauwe cap, maar graag iets met goud. En inderdaad ook geen mega dure cap.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:54

HH challenge verkopen ze ook in het bruin? Misschien is dat wat? Ik heb hem zowel in bruin als donkerblauw en is niet duur en erg comfi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:48

trysteffy schreef:
xyzutu2 schreef:
Ik heb de Harry's Horse croco helaas alleen in het bruin voor je liggen, zul je net zien. 8-)
Met welk merk was Ooteman qua garantie niet bekend? Dat zal ook per merk anders zijn.

Die Harry's Horse van RoyceMack vind ik erg elegant, maar die heeft een draaiknop.


Ah jammer dat ie bruin us zoek indd een zwarte..
Ik had het gevraagd om de samshield en de kep italia en dat wist hij niets van..


Zul je net zien dat je de andere kleur zoekt - of dat de maat niet past natuurlijk. Dat is wel weer het voordeel van caps met zo'n draaiknop, dat die zo verstelbaar zijn. Mijn Croco is maat 59 en dat is nog wel een redelijk gangbare maat, maar mijn draaiknop Harry Horse loopt volgens mij van maat 55 t/m 60 en dat is wel iets makkelijker door te verkopen.
Gek dat hij niets wist over de Samshield garantie? Misschien loopt die wel niet via de verkoper maar rechtstreeks via de fabriek?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:09

van BR zijn ook goed

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:14


Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:14


Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:18

Ik zweer bij Samshield, wat prijzig in aanschaf maar zoveel comfort, een goede service én garantie. Je hoeft dus niet na elke val een nieuwe cap te kopen.

Wellicht is een Charles Owen wat voor je? Fijne caps en die zijn er ook onder de €150 :)

Anoniem

Re: Een cap uitzoeken nou zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:20

Offtopic: hoe is de garantie op de Samshield bij jou geregeld? Moet je daarvoor naar de winkel of rechtstreeks naar de fabriek?

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:26

Tribunals schreef:
Wellicht is een Charles Owen wat voor je? Fijne caps en die zijn er ook onder de €150 :)

Bij Charles Owen kan de binnenvoering er niet uit. Daar heb ik nl zelf ook naar gekeken.