alternatief voor ariat Telluride H2O

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

alternatief voor ariat Telluride H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 22:39

Ik draad de Ariat's al jaren en ze zitten me goed, maar de laatste keer had ik een vernieuwd model, ook iets duurder en die zijn vrij snel kapot nu.

Ik twijfel om naar een andere stalschoen te kijken. Ik rij er eigenlijk nooit mee, maar loop er dagelijks vele uren op voornamelijk in zand en soms worden ze nat door afspuiten en dergelijke.

Ik vind de anti slip zool wel fijn, ze zeggen dat het voetbed goed is en heb echt nooit koude voeten gehad. Maar als er andere zijn die evengoed zijn, dan wil ik die best eens proberen.

superpony

Re: alternatief voor ariat Telluride H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:26

Niemand andere stalschoenen dan ariat?

Ik heb nu bijv eigen merk van Kramer gezien, maar ook gewone simpele bergschoenen van Lidl bijvoorbeeld.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:54

Ik zelf doe jaren met een paar Lowa Renegades.
Zitten fijn, soepel, maar ariat zie ik veel te snel stuk gaan dus komt er niet in.
Wie weet de lowa renegades eens passen?
Ik heb ze met mijn werk vroeger gedragen in een hondenpension.
Elke dag nat, elke dag schoonmaakmiddelen erop, en heeel veeeel lopen op zo'n dag.
En toch deed ik driekwart jaar met een paar, ondanks de schoonmaakmiddelen.
Ik had een reservepaar, al 8 jaar ofzo nieuw in de kast en die heb ik eind vorig jaar pas uit de kast gepakt.
Ik ben gestopt toen met dat werk en dan slijten ze bij mij alles behalve snel.
Voor mij enkel nog lowa's, weet ik tenminste dat het goed zit, en dat ze lang meegaan.

superpony

Re: alternatief voor ariat Telluride H2O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 00:32

Oke, die zien er ook mooi uit. Zijn ze heel warm in de zomer? Wel pittige prijs. De laatste ariat's waren 169 en die zijn een jaartje mee gegaan, dus baal daar best wel van. Ik heb ze elke dag, bijna de hele dag aan, maar ze komen niet echt met chemicalien in contact. Wel continu in het zand.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 01:14

Ik heb ze nu ook elke dag aan met die snikhitte, en ik heb er geen last van.
Niet dat wat ik wel heb in mijn nylon salomons dat je na het uitdoen met hitte flauwvalt van de lucht uit je schoenen, met zeiknatte sokken. :+
Fijne van lowa’s is dat ze ook redelijk soepel zijn, het zijn geen stugge schoenen als je ze een beetje ingelopen hebt.
Ik kan weinig schoenen hebben, gauw zere teengewrichten maar dit zit altijd goed juist omdat ze niet zo stug zijn.
Dan trek je ze ook makkelijker aan, ik had vanmiddag ineens twee ponyhoeven op mijn hielen gesprongen ineens en die heb ik niet gevoeld.
Ik was best blij dat ik toen niet op lage gympies liep. :+
Enige wat ik even moet doen is even naar de schoenmaker.
Er is laatst een paard op mijn schoen gesprongen en hardhandig van mijn schoen afgegleden waardoor er een suf stiksel oppervlakkig kapot gegaan is.
Maar gezien dat gewoon leer op leer is kunnen ze dat zo repareren, het leer zelf is tot mijn verbazing niet eens beschadigd en ik heb geen zere tenen gehad.
Het eerste paar ook trouwens wat dit heeft, en dat is gewoon logisch.
Ik heb gok ik al 4 paar versleten en op stuk gaan van die chemische troep na nooit klachten gehad, op stal heb ik er jaren plezier van.
Ook nooit geklooi met een kapot voetbed, of randjes van het voetbed die oprullen.

Wat ik trouwens ook super vind, mijne hebben haakjes en geen ringetjes.
Dus mijn veters zitten gewoon altijd vast en ik haak ze gewoon los, in plaats van elke dag mijn veters te strikken.
Dat kan met deze gewoon zonder dat je dan denkt het zit net niet lekker.
Zelfs met te losse veters kan ik er perfect op lopen, en mijn voeten zijn echt vreselijk hopeloos kieskeurig.
Ik heb waarschijnlijk polyneuropathie, ofwel mijn voeten voelen zonder tramadol of ik op brandblaren loop én ik kan weinig druk op mijn teengewrichten hebben.
Ik hoop ook dat ze ze nooit uit de handel halen, dan koop ik ze allemaal op. :')