Hulp nodig bij korte enquete ivm uitbreiding ruiterroute!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Hulp nodig bij korte enquete ivm uitbreiding ruiterroute!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 14:34

Ik heb jullie hulp nodig.....

Mijn vrienden op facebook hebben het vast al gezien, maar ik probeer met een werkgroep om uitbreiding van de ruiterroutes te krijgen in het Voorsterbos bij Kraggenburg Noordoostpolder. Dit is van Natuurmonumenten en de gesprekken zijn moeizaam. Na een aantal kleine aanpassingen hebben ze nu aangegeven eerst te willen weten of er daadwerkelijk animo is.

Mijn oproep bij deze aan bokkesr/ruiters/menner die in de buurt wonen/of interesse hebben hier ook eens te komen rijden, deze enquete in willen vullen/delen etc???

Ik ben niet zo goed met social media (ik word oud :D ), dus ik zou jullie hulp/tips enorm op prijs stellen!

https://www.survio.com/survey/d/C1I4J6N0U7W9L9A4W

Ik hoop dat het hier goed staat, anders hoop ik dat jullie het kunnen verplaatsen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hulp nodig bij korte enquete ivm uitbreiding ruiterroute!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:40

Ik verplaats het naar buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 16:03

Dank je wel!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:11

Graag gedaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:22

Hoe staat Natuurmonumenten tegenover een (vrijwillige) onderhoudsgroep die de ruiterpaden wil onderhouden en toezien op correcte wegbewijzering en het voorkomen/oplossen van risicovolle situaties?

Even vanuit mijn eigen situatie als niet in de buurt wonende ruiter, hoe zijn de mogelijkheden om er enkele dagen te overnachten; bijvoorbeeld camping, B&B of zoiets? Hoe goed zijn de mogelijkheden om te parkeren bij het bos?

Zouden wij als NVVR een accommodatie kunnen vinden om met 20 - 25 personen plus paarden een weekend daar te rijden, al dan niet gecombineerd met bijvoorbeeld lessen op een locatie?

Even bos opgezocht; wellicht kan het helpen als het water dat het bos doorkruist over te steken is, middels een brug of, indien mogelijk, een doorwaadbare plek. Ik zie nu alleen twee opties aan de rand van het bos, waarvan het mij niet geheel duidelijk is of dat veilige oversteekplekken zijn. Wellicht kan dat een aandachtspunt zijn, mede voor de gemeente?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 23:32

Dank je wel voor je reactie.
Natuurmonumenten is sceptisch ondat ze zich afvragen of er wel daadwerkelijk animo is.
Onlangs is er door/voor mountainbikers 30 km aangelegd en dit willen wij ook graag.
Natuurlijk hebben wij aangegeven zeker zelf de handen uit de mouwen te willen steken, dit gebeurt nu ook al.

Een brug is over gesproken, echter niemand wil betalen. Op dit moment is dat een padstelling, waar wij helaas weinig mee kunnen. Je kunt of door het dorp of een sluisje over. Dit is zeker te doen, zeker voor menners, maar maakt het zeker moeilijk om een aaneengesloten route te krijgen.
Met een fiets ga je toch makkelijker langs een 80 km weg en steek je deze makkelijker over dan met een paard.

Wij hopen door de enquete, die via FB al ruim 60x is ingevult vooral door de locals, dat we duidelijk kunnen maken dat er animo voor is en dat ze niet om de ruiters heen kunnen.
Dit proberen we wel op een constructieve manier te doen natuurlijk.

Tegenover het bos is een pensionstalling en in het bos zelf een camping. Er is in de polder nog een mooi bos, dus ook voor toeristen zeker de moeite waard.

Heel erg bedankt voor je reactie, je hebt me aan het denken gezet