Zwaardere versie opelcombo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

psypony

Zwaardere versie opelcombo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 09:14

Omdat onze geliefde Opel combo al wat ouder is. Zijn wij vast wat aan het brainstormen over een vervanger. Omdat we inmiddels ook een 2e paardje hebben. Hebben nu een shet en een ijslander, gaat de voorkeur uit naar een zo klein (maar wel sterk) mogelijke bus. Vw transporter vind ik wel erg groot. Maar de caddy (vergelijk
baar met onze combo) weer niet sterk genoeg. Daarom mijn vraag bestaat er een dergelijk model die qua maat er tussenin zit? Of zoek ik naar een speld in een hooiberg? Vast bedankt!

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Zwaardere versie opelcombo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:18

Ford Transit Connect?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:26

Volkswagen heeft geen tussenmaat. De meeste merken trouwens niet. Al kun je natuurlijk wel voor een verlengde versie kiezen.

Er zijn er wel enkele hoor. Volgens mij de Peugeot expert (hang me er niet aan op) en dan nog een paar modellen, maar veel keus zul je niet hebben.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:56

Dacia Dokker?
Weet alleen niet of die motor sterk genoeg is...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:48

Welk gewicht moet hij kunnen trekken?
Shetlander 250, ijslander 400, trailer 600? Zo'n 1400 (even ruim genomen)?
Dan kun je wat gerichter zoeken.
De peugeot expert die crista noemt is maar een slagje groter dan de partner. En is er met diverse motorblokken, zelfs één die 2500 mag trekken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:05

Combo of caddy is hetzelfde. Een stapje groter is fiat scudo, peugeot expert of de citroen jumpy. (Al dan niet de verlende versie)

Ford transit connect zijn de oudere types eigenlijk net zo groot als de caddy/combo/doblo grijs/kangoo enz.
Weer een slag groter is ford transit/renault trafic/mercedes vito/citroen jumper/fiat ducato/opel vivaro

Ik heb net een renault trafic gekocht als vervanging voor mijn roestende ford transit. De trafic heeft 2 liter diesel motor mag 2000 kg trekken en is van zichzelf 1800 kilo

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:56

Ik lees even mee, ik hoop dat ik voorlopig nog niet op zoek hoef, maar je kan alvast maar na gedacht hebben als je het wel ooit nodig heb.

Ik rij met veel plezier in mijn verlengde en verhoogde (ivm menwagen eerder in mijn auto) Ford transit connect. De mijne is dus een kleine slag groter dan de gewone caddy's en combo's. Mag 1200 kilo trekken, dat voldoet prima maar houd niet over, maar toch wil ik voor een volgende auto het liefst naar 1500 kilo trekvermogen.
Mijn auto trekt mijn ponytrailer met koetsframe makkelijker dan de Mercedes A klasse(benzine) van mijn moeder die 1500 kilo mag trekken.

Ik hoef kwa auto niet groter, maar wil iets meer trekkracht.
Eventueel een 3e zitplaats voorin zou een plus zijn, maar geen eis.