Zelf dazenlijm maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Zelf dazenlijm maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 10:04

Ik kwam onlangs dazenlijm tegen in de ruiterwinkel, om op een hangende emmer te smeren als dazenval.
Maar vond het nog best prijzig om eens uit te proberen.

Heeft iemand al eens zelf dazenlijm gemaakt of iets goedkopers gekocht? En uitgetest?

Blackberry28

Re: Zelf dazenlijm maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:28

Ik heb de dazenlijm in een potje gehad en dat werkte prima, maar vond het wel een geklieder met die kwast en pot en als je iets lekt dat je het amper ergens meer af krijgt. Heb nu een spuitbus dit jaar en dat werkt 10 keer makkelijker en is dus geen geklieder meer. De emmers heb ik zelf de hengsels er af gehaald en een gaatje in geboord, touwtje er door en klaar. Heb nu 3 emmers hangen en mijn spuitbus is nog lang niet leeg, dus doe zeg maar 1 weideseizoen er mee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:44

Als je bij mij in de buurt woont mag je best een emmer in komen smeren.
Ik vond het die 20 euro wel waard, vorig jaar 2 emmers gesmeerd en dit jaar tot nu toe 1. Potje zit nog zeker driekwart vol.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:41

flappie28 schreef:
Ik heb de dazenlijm in een potje gehad en dat werkte prima, maar vond het wel een geklieder met die kwast en pot en als je iets lekt dat je het amper ergens meer af krijgt. Heb nu een spuitbus dit jaar en dat werkt 10 keer makkelijker en is dus geen geklieder meer. De emmers heb ik zelf de hengsels er af gehaald en een gaatje in geboord, touwtje er door en klaar. Heb nu 3 emmers hangen en mijn spuitbus is nog lang niet leeg, dus doe zeg maar 1 weideseizoen er mee.

Wat voor spuitbus heb je? Klinkt inderdaad ideaal!

Azmay schreef:
Als je bij mij in de buurt woont mag je best een emmer in komen smeren.
Ik vond het die 20 euro wel waard, vorig jaar 2 emmers gesmeerd en dit jaar tot nu toe 1. Potje zit nog zeker driekwart vol.

Bedankt maar helaas woon ik niet in de buurt.
Wel goed om te horen dat je er zo lang mee doet. Ik had het idee dat zo'n klein potje (a 20 euro) na 1-2x smeren haast leeg zou zijn!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:58

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:03

Ik heb zitten twijfelen tussen die en het andere merk. Maar bij deze staat met aroma's van chocolade, boter en honing. Trek hij dan geen bestuivende insecten aan zoals bijen en vlinders? Want dat wil ik niet hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:12

viola schreef:
Ik heb zitten twijfelen tussen die en het andere merk. Maar bij deze staat met aroma's van chocolade, boter en honing. Trek hij dan geen bestuivende insecten aan zoals bijen en vlinders? Want dat wil ik niet hebben.

Zou eerder denken dat dat wespen aan trekt?
Of je paard aan de honingsmaak gaat :')

Dazen ruiken zover ik weet amper (daarom werken sprays ook zo belabberd) dus voor hun zou het weinig uitmoeten maken.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:18

Daar was ik dus bang voor dat je wespen bijen of vlinders aantrekt. En die wil ik niet vangen. Voor dazen maakt het idee niet uit.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:56

Met die potjes lijm ving ik juist meer vlinders en dergelijke dan nu, maar dat voorkom je toch niet, dus als je die niet wilt vangen zou ik er niet aan beginnen.