Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
twater schreef:Kom op zeg €3000 tot €4000 voor het opnieuw opbouwen van een paardentrailer. Laten we even realistisch blijven aub.
En idd voor die prijs vind je geen nieuwe westfalia want westfalia word niet meer gemaakt !

ikke schreef:twater schreef:Kom op zeg €3000 tot €4000 voor het opnieuw opbouwen van een paardentrailer. Laten we even realistisch blijven aub.
En idd voor die prijs vind je geen nieuwe westfalia want westfalia word niet meer gemaakt !
Westfalia wordt nog gewoon gebouwd, staat alleen een andere naam op.
Maarre, tel even mee:
Plaatwerk, vloer 25mm mehranti watervast verlijmd buitenkwalitiet 500 euro (153 x 305, past precies)
Lak voor de vloer, hufterproof zeewtarbestendige botenlak 500 euro, tevens bruikbaar als randsealer. drie a vier lagen erop zetten, beide kanten. Eerst gaten boren, dan lakken.
Wanden en laadklep: drie platen 305 x 153 betonplex in leuke kleur (licht!!) 300 euro.
Chassis opnieuw laten stralen en verzinken, waar dat lastig is, schopperen: 500 euro.
Remmelarij, wiellagers en banden vervangen, inkl triangelbussen, eventueel schokdempers: 400 - 500 euro
Elektrische installatie vervangen 250 euro
Alle moeren en bouten om de boel volledig opnieuw op te bouwen, waar mogelijk RVS A2 (niet in het chassis/wielophanging) 250 euro
De triangels kosten iets van 300 euro per stuk, ankerplaten zaten ook ergens rond de 100 euro.
Ga ik er vanuit dat je alle noodzakelijke gereedschappen, inkl momentsleutel voor de wielophanging en een lasapparaat, al hebt.
twater schreef:ikke schreef:Westfalia wordt nog gewoon gebouwd, staat alleen een andere naam op.
Maarre, tel even mee:
Plaatwerk, vloer 25mm mehranti watervast verlijmd buitenkwalitiet 500 euro (153 x 305, past precies)
Lak voor de vloer, hufterproof zeewtarbestendige botenlak 500 euro, tevens bruikbaar als randsealer. drie a vier lagen erop zetten, beide kanten. Eerst gaten boren, dan lakken.
Wanden en laadklep: drie platen 305 x 153 betonplex in leuke kleur (licht!!) 300 euro.
Chassis opnieuw laten stralen en verzinken, waar dat lastig is, schopperen: 500 euro.
Remmelarij, wiellagers en banden vervangen, inkl triangelbussen, eventueel schokdempers: 400 - 500 euro
Elektrische installatie vervangen 250 euro
Alle moeren en bouten om de boel volledig opnieuw op te bouwen, waar mogelijk RVS A2 (niet in het chassis/wielophanging) 250 euro
De triangels kosten iets van 300 euro per stuk, ankerplaten zaten ook ergens rond de 100 euro.
Ga ik er vanuit dat je alle noodzakelijke gereedschappen, inkl momentsleutel voor de wielophanging en een lasapparaat, al hebt.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar het zijn gewoon fantasieprijzen die jij noemt en lang niet alles wat jij opnoemt hoeft vervangen te worden.En zoveel fantastisch beter is een westfalia nou ook weer niet tov ander merken En westfalia bestaat NIET meer maar is teruggekomen als Bockman comfort.
jansje73 schreef:Ik wist niet dat Westfalia is overgenomen door Bockman. Weet wel dat Bockman ook goede trailers zijn , maar Westfalia vind ik ook super op de weg liggen achter de auto.
Voor 3000/4000 euro een opknap trailer kopen vind ik wel heel erg veel geld, dan kan je net zo goed een 2ehandse trailer kopen . Ik heb de trailer nog niet gezien , dit staat deze week op de planning. Dan kan ik zien wat er allemaal nodig is om de trailer op te knappen .