Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 20:32

Hoi!

Ik hoop dat hier mensen zitten die dit herkennen.
2 weken geleden heb ik mijn nieuwe bruine Petries opgehaald (model Melbourne). Ik wilde ze natuurlijk vanaf het begin goed verzorgen, dus heb ik (zoals op de doos geadviseerd stond) de petrie poetsset gehaald. Volgens de doos moest ik ze voordat ik ze voor het eerst aan zou doen, behandelen met de creme uit de poetsset. Dit heb ik gedaan en hierna heb ik ze een tijd aangehad tijdens het tv kijken en rondwandelen in huis. Hierna zijn ze weer netjes de doos ingegaan.

Aangezien het de laatste paar dagen zo warm was heb ik ze niet meer gedragen. Nu wilde ik ze vanavond verder in gaan lopen, maar ik trof ze opeens zo aan in de doos:
Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie zien zitten de vlekken/vegen aan de buitenkant van de laarzen. Ik heb opnieuw de creme gebruikt op de vlekken, dit haalt het even weg maar zodra het is ingetrokken zijn de vlekken weer zichtbaar!

Wie weet wat dit is, hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:46

Lijkt wel of het vochtig is. Schimmelig. Ik zou ze niet in de doos bewaren maar gewoon in de openlucht.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 20:49

Otti1977 schreef:
Lijkt wel of het vochtig is. Schimmelig. Ik zou ze niet in de doos bewaren maar gewoon in de openlucht.


Schimmel zou je er gewoon zo vanaf moeten poetsen toch? Maar het zou inderdaad kunnen dat ze nog niet goed genoeg ingetrokken waren en dat het in de doos is gaan broeien. Nu is de vraag, hoe kom ik van de vlekken af...

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:12

Goed laten drogen in de open lucht. Niet in de doos

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:53

ik heb ook de melbourne maar maak ze al vanaf het begin alleen schoon met een water, spons en droge doek. en laat ze dan eerst even staan voordat ze weer in de tas gaan. al die creme's en vetten zijn eigenlijk helemaal niet zo goed voor je leren laarzen. Ik vet de mijne ook maar 1 of 2x per jaar in.

nu de oplossing voor jouw probleem, poets ze even goed na met een droge zachte doek en laat ze even in de lucht drogen (niet in de zon of naast een verwarming) kan inderdaad vocht in combinatie met die creme zijn. Al contact met petrie zelf gehad?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 22:53

Keell94 schreef:
ik heb ook de melbourne maar maak ze al vanaf het begin alleen schoon met een water, spons en droge doek. en laat ze dan eerst even staan voordat ze weer in de tas gaan. al die creme's en vetten zijn eigenlijk helemaal niet zo goed voor je leren laarzen. Ik vet de mijne ook maar 1 of 2x per jaar in.

nu de oplossing voor jouw probleem, poets ze even goed na met een droge zachte doek en laat ze even in de lucht drogen (niet in de zon of naast een verwarming) kan inderdaad vocht in combinatie met die creme zijn. Al contact met petrie zelf gehad?


Nee nog niet, het is toch zaterdagavond dus maandag kan ik pas contact opnemen. Vandaar dat ik het hier vraag in de tussentijd :)
Mochten ze maandag nog steeds zo zijn dan zal ik contact opnemen. Ik dacht eerst aan Divoza, daar heb ik ze besteld. Mochten ze mij niet verder kunnen helpen dan Petrie.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:12

Ik gebruik ook de petri schoonmaakset voor mijn zwarte coventry petri’s maar heb nog nooit zulke vlekken gehad!
Het lijkt op de foto haast beschadigt maar dat is het niet?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 23:14

Dispar_Vulgo schreef:
Ik gebruik ook de petri schoonmaakset voor mijn zwarte coventry petri’s maar heb nog nooit zulke vlekken gehad!
Het lijkt op de foto haast beschadigt maar dat is het niet?


Nee, het leer is nog helemaal gaaf, alleen verkleurd dus. Ik zou niet weten hoe ze hier anders beschadigd hadden kunnen worden. Ik heb er bijna alleen maar mee stil gezeten, verder zaten ze veilig in de doos op een veilige plek...

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:34

Het kan ook gewokn on hey beest gezeten hebben! Een oud litteken een pigment vlek iets waarop de verf minder mooi gepakt heeft dat kun je hebben met natuur producten

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:47

o0eefje0o schreef:
Het kan ook gewokn on hey beest gezeten hebben! Een oud litteken een pigment vlek iets waarop de verf minder mooi gepakt heeft dat kun je hebben met natuur producten

Zou dat dan niet al vanaf het begin zichtbaar moeten zijn geweest? :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:24

Eight schreef:
o0eefje0o schreef:
Het kan ook gewokn on hey beest gezeten hebben! Een oud litteken een pigment vlek iets waarop de verf minder mooi gepakt heeft dat kun je hebben met natuur producten

Zou dat dan niet al vanaf het begin zichtbaar moeten zijn geweest? :)


En wel héél toevallig op allebei de laarzen.

Ben benieuwd wat de winkel gezegd hiervan!

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 10:45

Ze hebben sinds zaterdag buiten de doos gedaan en ik heb ze goed opgepoetst met een droge doek, maar de vlekken zijn niet minder geworden :(
Vanmiddag maar even naar Divoza. Ben benieuwd wat zij hiervan zeggen!

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 13:12

Net terug van Divoza. Ze vonden de vlekken ook erg raar dus ze gaan contact opnemen met petrie en de laarzen naar hen terugsturen om de vlekken weg te laten halen. Met wat pech ben ik ze een paar weken kwijt, maar hopelijk krijg ik ze weer zo goed als nieuw terug!

AnnoNiemand

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Witte vegen/vlekken op nieuwe petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:02

Goed geregeld. :)