vertrouwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giulloveivan

vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 17:49

Hoi ik heb een verzorgpony Ivan maar ik weet niet of hij mij 100% vertrouwd hij was toen hij net mijn verzorgpony was heel erg bang en durfde niks hij liep voor je weg en hij vond het halster eng nu kan ik zonder moeite het halster omdoen en loopt hij gemakkelijk met je mee en hij komt op me af als hij ziet dat we eraan komen maar een paar dagen geleden werd ik door hem getrapt en ik weet nu niet of hij mij vertrouwd.

Bowo

Re: vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:52

Wat was de situatie waarin je werd getrapt?
Vaak is ofwel dat het paard zich verdedigde tegen iets en jij in de weg stond ofwel dat hij jou niet als leider ziet en jou op je plek wilde zetten.
Vertrouwen heeft hier niet zo veel mee te maken over het algemeen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:53

Trappen heeft niks te maken met vertrouwen maar wel met een gebrek aan respect. Trapte hij echt gericht of schrok hij ergens van?

Giulloveivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 18:03

Er zijn ook ganzen in die wei die aan het broeden zijn zou dat er iets mee te maken kunnen hebben??

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:21

Hij mag jou niet trappen.Dat is inderdaad gebrek aan respect en daar moet aan gewerkt worden.Heb je het de eigenaar verteld?

Giulloveivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 18:23

Ja hij is van de kinderboerderij en er is iemand die ons helpt met hun ik heb der net geappt en ze zegt dat het door de ganzen komt omdat die Ivan aanvallen bedankt voor de tips!

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:43

Aii dat is vervelend zeg! Heb je er wat aan overgehouden of alleen wat schrik? Dat de pony trapt naar de ganzen is begrijpelijk omdat hij zich bedreigd voelt, maar hij moet wel respect hebben voor je. Anders kunnen er vervelende ongelukken gebeuren. Kunnen de mensen van de kinderboerderij je niet helpen hier mee? :D

Giulloveivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 18:46

Calixae schreef:
Aii dat is vervelend zeg! Heb je er wat aan overgehouden of alleen wat schrik? Dat de pony trapt naar de ganzen is begrijpelijk omdat hij zich bedreigd voelt, maar hij moet wel respect hebben voor je. Anders kunnen er vervelende ongelukken gebeuren. Kunnen de mensen van de kinderboerderij je niet helpen hier mee? :D

Gelukkig heb ik alleen maar een blauwe plek en zoals ik al zij is er een meisje die heel veel verstand heeft van paarden en die komt een paar keer in de maand
! En als hij toch geen respect voor mij heeft hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij dat wel begint te krijgen?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:51

Voornamelijk goede begeleiding. Het gaat heel erg om lichaamstaal

Giulloveivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 18:54

hoikimmmy schreef:
Voornamelijk goede begeleiding. Het gaat heel erg om lichaamstaal

Oke heel erg bedankt! Ik ga er morgen meteen aan werken!!