Welke dressuurlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Welke dressuurlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:30

Heyhey, ik ben van plan deze zomer nieuwe laarzen aan te schaffen, en dat moeten natuurlijk dressuurlaarzen zijn. Ik heb momenteel petrie's en ben daar op zich wel tevreden van. Ze gaan nog goed mee maar zijn helaas iets te groot aan mijn kuit en zou graag toch een dressuurmodel willen.
Nu kan ik via mijn werk een korting krijgen van 35% op De Niro's.
Zelf ben ik helemaal gek op het Dressagio model in het brushed blue met een stardust rand, maar dan wordt het nog altijd wel erg duur :+
Ik ben nu wel eens benieuwd of jullie nog andere merken en modellen hebben (voor inspiratie) die aan mijn eisen voldoen. De laarzen zullen voor training zijn, en dit is 3-4 keer per week. Ze moeten dus wel liefst niet te snel lelijk worden.
Verder heb ik nog enkele musts: Een verharde schacht, een dressuurboog en liefst ook toch een klein tintje 'speciaal', tenslotte ook niet liever boven de 500 euro.
Fototjes met prijs zijn zeer welkom :)

Keell94

Re: Welke dressuurlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:32

Lipica's zijn niet zo heel duur en met 500 kom je een heel eind qua samenstelling :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:48

Keell94 schreef:
Lipica's zijn niet zo heel duur en met 500 kom je een heel eind qua samenstelling :)

Ik heb zelf alleen wel een slechte ervaring met Lipica. Bij de eerste keer passen sneuvelde al een knoopje. Binnen een half jaar waren de rits, meerdere knoopjes, stiksels en het leer rond de rits al kapot. Rits ging kapot omdat deze niet goed was vastgemaakt in combinatie met het knoopje dat net op die plek kapot was. Rits en knoopjes laten maken en ondertussen blijven ze heel, maar de kwaliteit is zeker niet je van het.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:56

Ik heb ook Lipica's, maar ik ga geen nieuwe meer laten aanmeten daar.. Kwaliteit is gewoon niet je van het.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:01

Ik rij al mijn hele leven met Cavallo's.
Voldoen ook aan je eisen denk ik. :j
Behalve dat klein tintje speciaal, misschien kom je dan iets hoger dan die 500 uit.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:03

Sowieso raden ze voor trainingslaarzen de brushed af van de niro. Verder kan je met 35% nog best redelijk uit komen rond de 500 voor de dressagio. Want die kost standaard 700. Dus standaard in het blauw bijvoorbeeld zit rond de 450

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:11

Bowo schreef:
Keell94 schreef:

Ik heb zelf alleen wel een slechte ervaring met Lipica. Bij de eerste keer passen sneuvelde al een knoopje. Binnen een half jaar waren de rits, meerdere knoopjes, stiksels en het leer rond de rits al kapot. Rits ging kapot omdat deze niet goed was vastgemaakt in combinatie met het knoopje dat net op die plek kapot was. Rits en knoopjes laten maken en ondertussen blijven ze heel, maar de kwaliteit is zeker niet je van het.

Ik heb zelf geen lipica's, zweer zelf bij Petrie maar dat is persoonlijk en aangezien TS aangeeft nu Petrie te hebben maar liever iets anders heeft die niet opgenoemd. Petrie is niet geheel goedkoop als je wat speciaals wilt.

Weet alleen van lipica dat ze vrij goedkoop zijn als je aan maatwerk moet en wat extra's wilt. Maar dat goedkopere is zo te horen ook te zien aan de kwaliteit

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 18:21

_coquette_ schreef:
Sowieso raden ze voor trainingslaarzen de brushed af van de niro. Verder kan je met 35% nog best redelijk uit komen rond de 500 voor de dressagio. Want die kost standaard 700. Dus standaard in het blauw bijvoorbeeld zit rond de 450

Dressagio's kosten 575 standaard hoor :) Absoluut geen 700. Toch bij ons in de winkel.

Op zich vind ik Petrie heel fijn, maar omdat ik toch iets speciaal wil kom ik er niet met 500 euro. Ik heb wel een leuk standaard model gezien voor 300 euro, maar dan kan ik met de korting die ik krijg voor De Niro (trouwens ook op aangemeten Petrie's maar die kosten 899) beter De Niro nemen. Petrie's vallen iets uit mijn budget.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:09

CalipsoLover schreef:
_coquette_ schreef:

Dressagio's kosten 575 standaard hoor :) Absoluut geen 700. Toch bij ons in de winkel.

Op zich vind ik Petrie heel fijn, maar omdat ik toch iets speciaal wil kom ik er niet met 500 euro. Ik heb wel een leuk standaard model gezien voor 300 euro, maar dan kan ik met de korting die ik krijg voor De Niro (trouwens ook op aangemeten Petrie's maar die kosten 899) beter De Niro nemen. Petrie's vallen iets uit mijn budget.

Ja sorry dat bedoel ik :o

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 00:18

Ik heb momenteel 2 paar de Niro’s en ben daar groot fan van! Het zijn allebij trainingslaarzen (Ottavio-als ik het goed zeg- en een paar polo’s) en als je ze goed onderhoud gaan ze mega lang mee!! Helaas moet ik een paar wegdoen omdat ik best veel ben afgevallen sinds die waren opgemeten.
Ik heb nu een paar Celeris laarzen in de maak, ik durf niet te zeggen hoe die kwalitatief zijn, maar die zullen kwa prijs wel in de buurt komen van wat je zoekt.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 00:22

Celeris? Schijnt wel een drama te zijn qua wachttijd en er wordt nog wel eens iets verkeerds geleverd (zie het Celeris topic), maar veel opties voor €500,-!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 01:17

Ik heb De Niro's <3
Hoge boog, harde buitenschacht en veel lak en strass.
Ze rijden echt fantastisch, heel stabiel en met voldoende gevoel door de zool en binnenkant schacht.
Ik heb een paar met de rits aan de voorkant en een paar met de rits schuin voor/binnenkant. Die laatste heeft mijn voorkeur qua comfort omdat ik een hoge wreef heb en bij warm weer met opgezette voeten het sluiten van de rits over mijn wreef wat last kan geven.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 10:38

Anoniem schreef:
Ik heb De Niro's <3
Ze rijden echt fantastisch, heel stabiel en met voldoende gevoel door de zool en binnenkant schacht.
Ik heb een paar met de rits aan de voorkant en een paar met de rits schuin voor/binnenkant. Die laatste heeft mijn voorkeur qua comfort omdat ik een hoge wreef heb en bij warm weer met opgezette voeten het sluiten van de rits over mijn wreef wat last kan geven.

Heb je toevallig een foto? Hoe zit dat met de lak? Heb hierboven gezien dat ze brushed af raden voor trainingslaarzen, is dat makkelijk te onderhouden of wordt het snel lelijk?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 10:38

Simbaa schreef:
Celeris? Schijnt wel een drama te zijn qua wachttijd en er wordt nog wel eens iets verkeerds geleverd (zie het Celeris topic), maar veel opties voor €500,-!

Ik zoek het even op :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:56

Ik heb zelf celerislaarzen en bij mij is niks fout gegaan, prima laarzen en blijven echt heel mooi.
Mensen posten natuurlijk ook sneller als er iets fout gaat dan goed :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 11:14

liekec schreef:
Ik heb zelf celerislaarzen en bij mij is niks fout gegaan, prima laarzen en blijven echt heel mooi.

Ik ken ook iemand die er op maat heeft laten maken en vond die ook echt prachtig, jammer genoeg was dat zo maar 1 weekend, verder weet ik niet waar ik ze kan laten maken... (België)

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:16

liekec schreef:

Dat is waar, daarom heb ik toch besloten om voor Celeris te gaan. Bij mijn eerste paar de Niro’s ging het ook niet helemaal vlekkeloos, maar de laarzen (en het paar daarna) ben ik echt gek op super kwaliteit. Alleen hadden ze dit keer niet de print die ik wou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:13

CalipsoLover schreef:
[naam] schreef:
Ik heb De Niro's <3

Heb je toevallig een foto? Hoe zit dat met de lak? Heb hierboven gezien dat ze brushed af raden voor trainingslaarzen, is dat makkelijk te onderhouden of wordt het snel lelijk?

Ik heb er geen problemen mee, de schacht is brushes en een deel van de schoen ook. Ik neem ze af met een leerdoekje van de action en doe er dan DeNiro crème op. Of ik gebruik de poetsset van Petrie, blijven ze ook super mooi van.
Ik doe ze wel altijd direct in de tas zodat ze niet beschadigen wanneer ik mijn paarden ga afspuiten.
Voor lak heb je speciale lak mousse bij divoza.
De binnenzijde-paard kant van de schacht behandel ik zo nu en dan met olie zodat die mooi flexibel blijft ondanks het vele paardenzweet.
Mijne zijn wel wat duurder dan jouw aangegeven budget, maar je kunt ze zo duur samenstellen als je zelf wilt.