Zijn deze rijlaarzen (veel) te laag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cocootje

Zijn deze rijlaarzen (veel) te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 14:44

Hoi mede bokkers!

Ik heb laatst twee paar rijlaarzen van iemand overgenomen die ik met een elastiek wil laten verbreden zodat ze me mooi passen (nu krijg ik ze alleen enigszins aan met blote benen). De laarzen zijn donkerblauw en bruin.

Nu zit ik alleen te twijfelen of ze me niet te laag zijn? Ik dacht dat derby net zoals Petrie de lengtematen opmeet, maar blijkbaar meet derby de lengtemaat incl dressuurboog. Vinden jullie dat je hier nog in kan rijden of zijn ze echt te laag? Ze zijn trouwens al uitgelopen dus zakken niet meer in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aight

Re: Zijn deze rijlaarzen (veel) te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:47

Ik vind van wel, de laars stopt een stukje onder je kniebuiging, en zou eigenlijk precies in dat hoekje moeten vallen.

Maar als jij ze fijn vindt zitten dan kan je ze wel houden. Voor het mooie lijken ze voor mij te kort

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:48

Ik vind ze wel wat te kort eerlijk gezegd. Als je alleen recreatief rijdt maakt dat niet zo veel uit, maar ik vind het niet erg netjes op wedstrijden en dergelijke.
Zijn ze niet nog wat omhoog te trekken? Ze lijken erg ingezakt, kan je kreukels niet wat rechter trekken en hem zo hoger maken?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:54

Ta laag ja... vind ze niet mooi zitten

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:56

Ze zijn inderdaad wat kort, maar ligt er maar aan hoeveel je er voor hebt betaald en waar je ze voor wil gebruiken. En wat je zelf belangrijk vindt :)

jorika1986

Zijn net 15mm te kort!

Paris_

Voor het mooie; nee, dan passen ze niet. Maar als het jou niet stoort tijdens het rijden dan maakt het niks uit toch :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:58

Volgens de “normen” zijn ze idd te laag, als ze lekker zitten en je start geen wedstrijden zie ik geen probleem om ze gewoon te dragen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:07

cobiie schreef:
Volgens de “normen” zijn ze idd te laag, als ze lekker zitten en je start geen wedstrijden zie ik geen probleem om ze gewoon te dragen.

Precies mijn gedachte

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:11

Knert schreef:
cobiie schreef:

Precies mijn gedachte

Dat dus, ik heb trouwens nooit laarzen die lang genoeg zijn, die kosten een fortuin en ik heb geen geldboom, start er ook gewoon mee.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:11

wat Sjolvir zegt, ik moet ook maatwerk en dat is mij even te duur aangezien ik alleen recreatief rijd.

mijn laarzen zijn officieel 2 cm te laag. maar ik rijd altijd met een spring zadel dus vind het niet fijn als ze dan precies in mijn knieholte zitten. Is net wat je zelf gewend bent en of je recreatief of wedstrijden rijd. Voor dressuur wedstrijden vind ik ze ook te laag, maar met springen zie je vaker ruiters met laarzen die wat lager zitten'

hier mijn 2 cm te kort ..

Afbeelding

Afbeelding

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:13

Keell94 schreef:
wat Sjolvir zegt, ik moet ook maatwerk en dat is mij even te duur aangezien ik alleen recreatief rijd.

mijn laarzen zijn officieel 2 cm te laag. maar ik rijd altijd met een spring zadel dus vind het niet fijn als ze dan precies in mijn knieholte zitten. Is net wat je zelf gewend bent en of je recreatief of wedstrijden rijd. Voor dressuur wedstrijden vind ik ze ook te laag, maar met springen zie je vaker ruiters met laarzen die wat lager zitten'

[ [url=m/YDxzNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/86I1CY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zit wel nog een flinke dressuurboog op, waardoor ze al veel minder kort lijken, of eigenlijk vind ik ze helemaal niet te kort.

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:15

Redelijk aan de korte kant ja.. MAAR als ze lekker zitten why not? Kijk voor wedstrijden niet uiteraard maar niemand die er een probleem van zal maken als het lekker zit toch :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:17

Bowo schreef:
Keell94 schreef:

[ [url=m/YDxzNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/86I1CY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zit wel nog een flinke dressuurboog op, waardoor ze al veel minder kort lijken, of eigenlijk vind ik ze helemaal niet te kort.

ze hebben mij opgemeten op hoogte 48 en dit is 46. van de voorkant helemaal niks van te zien idd, alleen achter een beetje maar stoor me er niet aan en kon er meteen goed mee rijden ipv eerst weken te moeten inlopen.

verschild inderdaad ook wel met het model laars, petrie heeft idd een beste dressuurboog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:25

Ik stArt gewoon dressuur met deze, ze kunnen me echt wat met peperduur maatwerk
Afbeelding
Afbeelding

Cocootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 15:27

Dank voor de reacties!! Ik rijd vooral recreatief en af en toe op de manege een dressuur of springwedstrijdje. De laarzen waren ook niet zo duur, 2 paar voor 77 euro. Omdat ik een blauw wedstrijdjasje en blauwe cap met bruine bandjes heb leken de blauwe laarzen mij perfect voor mijn wedstrijdoutfit (voor wedstrijden op de manege). Maar ik heb ook al donkerbruine Petries die wel mooi hoog zijn en in principe ook bij me wedstrijdoutfit passen.
Wel moeilijk of ik ze dan maar weer doorverkoop of toch houd, want ze waren wel een mooie prijs!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:29

Inderdaad, ik had ook geen zin in maatwerk, dus mijn laarzen zijn 3 cm te laag. Het zou wat zijn als ze je daarop afrekenen. Als je goed rijdt kunnen ze toch niet om je heen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:49

Ik vind ze ook veel te kort en daardoor oogt het ook niet mooi. Als je recreatief rijdt en ze zitten verder comfortabel zou ik er niet moeilijk over doen, echter voor op wedstrijd vind ik het zeer onverzorgd staan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:57

Sheran schreef:
Inderdaad, ik had ook geen zin in maatwerk, dus mijn laarzen zijn 3 cm te laag. Het zou wat zijn als ze je daarop afrekenen. Als je goed rijdt kunnen ze toch niet om je heen :)

Ach, mijn laarzen zijn wel meer dan 3 cm te laag :+ en mijn pony ook gok ik zo }> :Y). En ik ben gewoon met deze laarzen gestart of met vergelijkbare. Als je perse een geldboom moet hebben voor maatwerk laarzen een kep Italia etc., dan ga ik wel pingpongen of zo, maar tot nu toe kan het ook gewoon met mijn te korte laarzen, vermaakt colbertjasje uit de jaren 60 en gewoon geloof HH? capje.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:55

Ik heb ook 2e hands laarzen die te laag zijn.

Bij mijn merrie blijf ik regelmatig onder mijn zweetblad hangen, wat super irritant is met dressuren! Met mijn ruin heb ik hier geen last van.

Ik gebruik ze als mijn bos/slecht weer) recreatie laarzen en als ik een wedstrijd heb (onderling) doe ik mijn petrie chaps aan die wel hoog genoeg zijn ;)

Als je er gewoon lekker in kan rijden zou ik ze lekker houden

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:20

Dan prikken ze in ieder geval niet in je knieholtes wat m’n maatwerk laarzen wel doen :Y)

Lucilofty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:30

Tikje aan de korte kant, maargoed als ze lekker zitten en enkel voor recreatief gebruik, waarom niet? Buiten de lengte, mooie laarzen :j :j

Lathira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:00

Beetje kort ja, maar als ze verder goed passen en je er geen last van hebt lijkt het me geen probleem.