Roeckl leren handschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flooreke

Roeckl leren handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 16:16

Beste bokkers

In mijn lokale ruitershop ligt een paar leren Roeckl rijlhandschoenen aan sterk verminderde prijs.
Mijn vorige handschoenen waren ook Roeckl's, model Roeck grip.

Zelf vind ik dat ze qua pasvorm gelijkend zijn met de BR's maar misschien net iets duurzamer zijn.
Toch zijn ook deze handschoenen na minder dan een jaar intensief gebruik kapot, jammer van de €45.

Lijkt het jullie een goed idee om voor leren handschoenen te gaan ? Zeker qua duurzaamheid ?
Zijn er ook nadelen aan leren rijhandschoenen ?

Ik hoor het graag !

Sportieve groetjes *\o/*

_San87_

Re: Roeckl leren handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:33

Ik heb lamsleren rijhandschoenen van Samshield en wil niks anders meer. Heerlijk. Zweet niet en zit super om de hand.

Nadelen weet ik zo niet, mijne heb ik nu bijna een jaar en er zit nog geen gat in (ik rijd dagelijks).

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:59

Roeckl is alles behalve duurzaam als je mijn ervaring vraagt... Dat wil niet zeggen dat ik ze niet goed vind, integendeel. Ik rijd al 10 jaar met Roeckl en wil nooit wat anders. Maar ze zijn echt niet duurzaam, ik rijd niet overdreven veel (1 paard per dag, soms wat meer) en toch zijn ze na een halfjaar al doorgesleten op de vingertoppen. En ik gebruik ze niet voor stalwerk, enkel voor het rijden. Dus ja ze zijn hun geld zeker waard qua comfort, maar qua duurzaamheid zijn ze niet perse beter dan een ander merk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:07

Ik heb al jaren Roeckl dit zijn de enige handschoenen die lekker zitten. Meestal doe ik daar zo'n jaar 1.5 jaar mee. Dan slijten ze door op de plekken waar je de teugel vast hebt. Ik had in februari nieuwe gekocht en ze waren nu al een heel eind doorgesleten. Ben terug gegaan naar de winkel. Ze vonden het twijfelachtig maar hebben ze wel retour genomen. Ik vind dat zulke dure handschoenen toch wel langer mee mogen gaan dan een krappe 3 maand. Het maakt ook verschil welke teugels je gebruikt. Glad leren teugels zijn natuurlijk minder belastend voor de handschoenen dan rubber oid.