Waterdichte niet-zweterige zomerjas gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Waterdichte niet-zweterige zomerjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 12:24

Hey bokkers,

Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een jas die:
    Waterdicht is
    Waarin je bij inspanning als joggen/fietsen niet belachelijk veel zweet
    Die na inspanning door zweet niet nat blijft van de binnenkant
    Er enigszins dagelijks-leven approved uitziet, dus niet een overduidelijke sportjas als mogelijk
    Onder de 75 euro kost

De niet-zweterige criteria komen doordat ik op dit moment een softshell jas van The North Face heb, en dat ding is bij de minste inspanning echt verschrikkelijk. De warmte wordt zo goed vastgehouden dat ik bij een iets versnelde pas tijdens het lopen van uni gebouw naar uni gebouw al compleet natgezweet ben, en als ik na die 1,5 uur les de jas weer aandoe is hij van de binnenkant zo nat dat mijn kleding weer nat wordt.

Wie brengt mij weer enigszins hoop op een comfortabele, goede zomerjas?

Azmay

Re: Waterdichte niet-zweterige zomerjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:27

Ik heb ooit in de aanbieding een Jack Wolfskin gehaald voor 50 euro die aan die eisen voldoet.
Heb nu een andere van dat merk met andere stof maar die is lang zo fijn niet en de risten zijn met een jaar kapot bij mij, dus ik weet niet of het echt ideaal is :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 12:31

Top, maar ook niet zo top, haha. Maar bedankt voor de tip wat betreft het merk!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:35

Ik denk dat echt waterdicht, en geschikt voor sporten en ook nog er niet echt uitzien als een sportjas voor onder de 75 euro niet werkt.

Of je budget moet omhoog, of je moet concessies doen.
Of een hele goede aanbieding natuurlijk.
Houd er rekening mee dat waterdicht niet altijd echt waterdicht betekent. Dat hangt af van de 'kolommen'.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 12:37

Sunnda: Zolang ik enigszins droog fietsritjes kan maken van 20 minuten of van universiteitsgebouw naar gebouw kan lopen is alles prima. De jas kan zo nat worden als ie wil, en er zijn natuurlijk ook waterafstotende sprays, maar een fleecejas oid is bij voorbaat al niet waterdicht, dus daarom zou die afvallen.
Het mag best uitzien als een sportjas, maar niet zo erg dat het er als een aardappelzak uitziet oid.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:52

Voor onder 75euro lijkt me een uitdaging maar kijk anders eens bij decathlon. Daar heb ik mijn zomerjas vandaan maar ik draag 'm bijna alleen met regen, verder draag ik geen jassen in de zomer.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 12:52

Ik draag ook nauwelijks jassen in de zomer, maar als het dan eens regent (en vaak ook snel afkoelt) is het wel handig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:53