De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:22

Ja ach. Je ziet het overal, in iedere sport of branche. Iedereen moet zelf weten waar hij zijn of haar geld aan uit geeft.

Vind een KEP prachtig maar geen haar op m’n hoofd die eraan denkt zoveel geld voor een cap te betalen. Ben zeer tevreden met mijn goedkope harry’s Horse. Die doet wat hij moet doen :)

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:29

Als ik naast mn paard duik kan ik mijn cap opsturen, worden de onderdelen die stuk zijn vervangen en krijg ik hem zo goed als nieuw terug. Dat liever dan weer ruim 100 euro uitgeven aan een acceptabele bruine cap. :)

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:30

Relaxed schreef:
purny schreef:
Ik heb een normale cap. Kostte me 69,95.
Naar mijn idee zijn ze allemaal dezelfde eisen dus waarom eentje kopen van 600 euro?
Helmen mogen wat mij betreft ook op de fiets verplicht worden. Scheelt een hoop hersenletsel


Waarom niet? Als iemand die van 600 mooier vindt ;) Wie ben jij om daar wat van te vinden?

Ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen. Als de goedkopere variant even veilig is en hetzelfde keurmerk heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:33

purny schreef:
Relaxed schreef:

Waarom niet? Als iemand die van 600 mooier vindt ;) Wie ben jij om daar wat van te vinden?

Ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen. Als de goedkopere variant even veilig is en hetzelfde keurmerk heeft.


Ik ook niet, maar dat doet er toch helemaal niet toe? Ik vind het zo veroordelend overkomen.. Dit hele topic trouwens..

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:49

purny schreef:
Ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen. Als de goedkopere variant even veilig is en hetzelfde keurmerk heeft.

Maar daarom koopt de ene persoon een Audi, en de andere een Fiat Panda.
Je betaald meer voor comfort en looks. Da's met caps of andere dingen niet anders.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 24-05-18 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 15:52

MelanieB schreef:
purny schreef:
Ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen. Als de goedkopere variant even veilig is en hetzelfde keurmerk heeft.

Maar daarom koopt de ene persoon een Audi, en de andere een Fiat Panda.


Ff eerlijk, een Audi is wel echt veiliger dan een fiat panda

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:53

Mwah, als er bij beide een tank overheen rijd blijft er weinig van heel.
Maar om jouw stelling dan aan te pakken; duurdere caps hebben betere veiligheids certificaten, en zijn dus ook beter/veiliger. :D
Dus ook een reden om ervoor te kiezen.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:00

MelanieB schreef:
Mwah, als er bij beide een tank overheen rijd blijft er weinig van heel.
Maar om jouw stelling dan aan te pakken; duurdere caps hebben betere veiligheids certificaten, en zijn dus ook beter/veiliger. :D
Dus ook een reden om ervoor te kiezen.


Mischien dan maar een tank kopen, beplakt met svarovski smoelt dat best :-)

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:05

Joh. Als anderen swarovski helemaal wauw vinden, niet banketstaaf bedoeld hoor, maar waarom moet je daar dan zo hard op afgeven?

Word jij daar beter van? Wordt de ander daar beter van? :=

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:06

Het zit je echt dwars he dat swarovski op caps zit, of dat mensen duurdere dingen kopen. :(:)
Afgunst spat er vanaf. :))

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:10

Het is toch prachtig dat mensen hun geld daar graag aan uit willen geven? Maakt de wereld een stukje mooier!! *\o/* {:}

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:15

Ik geloof nog steeds niet dat ze allemaal even veilig zijn. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik denk dat de duurste per definitie de veiligste is.
Ik heb met bv Harry's Horse caps dat ze na een jaar wijder worden, weg veiligheid. Aanschaf nieuwe..
Mijn Charles Owens hielden hun pasvorm wel 5 jaar vol, daarna gingen ze preventief de vuilnisbak in. Eigenlijk dus een stuk goedkoper..

Als je paarden en fietsen wil vergelijken, moet je het doen met de snelle e-bikes en wielrenners of mountainbikers. De snelle e-bikes hebben een helmplicht en volgens mij hebben de meeste wielrenners en mountainbikers ook een helm op...

Maar ook een cap is geen garantie dat het altijd goed gaat, heftig Lauriannnn, sterkte!

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:17

Uhm, afgunst heb je toch als iemand iets heeft wat jij ook wil en je het daarom ook de ander niet gunt?
Althans, zo interpreteer ik het.
Er gaat voor mij niks boven m’n blote bolletje in de wind dus nee

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:19

Goed voor jou. Is dat dan een reden om neer te kijken op mensen die wel een dure cap aanschaffen met bling?

Ik snap het niet. Maargoed. Ik snap sowieso niet waar je heen wil met dit topic. :)

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:24

upendo schreef:
Goed voor jou. Is dat dan een reden om neer te kijken op mensen die wel een dure cap aanschaffen met bling?

Ik snap het niet. Maargoed. Ik snap sowieso niet waar je heen wil met dit topic. :)


Waar concludeer je dat dan uit?, discussies gaan nooit “ergenst” heen, en dat hoeft ook niet.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:30

Volgens mij is de consensus toch wel dat mensen lekker zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.

De enige die zich daar zo te lezen niet bij kan neerleggen... Ben jij. ;)

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:33

upendo schreef:
Volgens mij is de consensus toch wel dat mensen lekker zelf mogen weten waar ze hun geld aan uitgeven.

De enige die zich daar zo te lezen niet bij kan neerleggen... Ben jij. ;)



Tuurlijk, daar gaat het topic niet over, ik vraag toch niet; mogen mensen zelf beslissen of ze een dure of goedkope cap kopen?”
Mischien ook wel een leuke, krijg je vast dezelfde reacties

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:37

Festeropre schreef:
Dat ging mij niet om het gebruik van de helm maar om de uitvoering en de status ervan.
Een fietshelm, maatschappelijk verantwoord of niet zal nooit een status behalen


Maar dan vraag je je dat uiteraard ook af met rijlaarzen, je eigen gewone kleding etc.
Dat is immers wat mode is... Ik had je topic gezien je reacties toch iets anders ingeschat...

Maar ik zal je even mee terug nemen in de tijd... Laten we zeggen, begin jaren 90... Waar een enkeling een eikeldopje droeg, op concours... Want ergens rond die tijd ging de verplichting van een cap in de B&L in geloof ik. Vanaf het M mocht je een hoedje op.
Toen ik zelf eind jaren 90 op de manege mocht, droeg ik ook zo'n ouderwets eikeldopje, later met de verplichte kingordel (levensgevaarlijk, maar dat terzijde). Zo rond de milleniumwisseling werd de veiligheidscap een verplichting op de manege. En volgens mij was rond diezelfde tijd de verplichting van een eikeldopje tot en met het M2 (help, bestond het M2 toen al of was het nog gewoon M?), alleen in het Z mocht je nog met een hoedje starten.

Even een sprong in de tijd
April 2006
De veiligheidshelm werd verplicht in de klasse B t/m M2, daarboven mocht je een hoedje dragen. Man man, wat een discussie. We gingen toch niet met een champignon op onze kop rondlopen? Belachelijk... Maargoed, het moest, dus deden we het maar.
Op de manege, waar menig amazone en ruiter begint, is het op dat moment als een jaar of 5/6 verplicht om zo'n belachelijke champignon op je kop te zetten.

Je had in die tijd nog niet echt heel erg veel keuze, GPA en alle andere basic caps. Later komt ook Uvex, de alom bekende fietshelmenproducent (want laten we eerlijk zijn, helmen op tijdens wintersport was toen ook best wel een no go) inspringen op de veiligheid. Toonaangevend in Duitsland, aangezien men daar nog het liefst ziet dat iedereen met een hoedje rijdt.

Nouja, dat was een side step...
Op het moment dat er een verplichting inzake het een of ander komt, wordt de vraag naar dit product anders. Was een cap eerder noodzakelijk kwaad, dan werd het nu zaak dat dit noodzakelijk kwaad wel comfortabel was om te dragen. Ik hoef natuurlijk niemand te vertellen dat elk hoofd anders is. Daar springen producenten op in. Ze ontwikkelen graag iets nieuws.
Vervolgens wordt een cap normaal, mensen worden zich bewust van hun veiligheid. Daarin heeft ook de media een hele grote rol, de wereld wordt hiermee namelijk steeds kleiner en steeds vaker horen we van mensen die verongelukken of zwaar gehandicapt raken door een val op hun hoofd.
Het besef dat je met 600 kilo onder je kont misschien toch niet zo onaantastbaar bent als je je op sommige momenten voelt, komt misschien wat harder aan. En dus wil men ook thuis die cap wel graag dragen.

En ja, als iets zo is ingeburgerd, dan krijg je een compleet andere vraag. Het moet comfortabel zijn, het moet er leuk uit zien. Kijk eens naar die jaren 90... In de verwassen corduroy rijbroeken, ditto beige dekje, ons veelzijdigheidszadel en het liefst sportschoenen zonder goede hak. Want door de beugel schieten? Mwaaaah... boeiend!
Was je in aanraking gekomen met dergelijke ongelukken? Dan werden het toch maar stevige schoenen met chaps of rubberen laarzen. En was je een échte (semi-)professionele ruiter/amazone? Dan droeg je leren laarzen.
En intussen dragen we allemaal de gekste en de mooiste laarzen, is hier ook voor weinig geld (weliswaar beperkter maten aanbod) heel veel leuks in te krijgen. Voor caps geldt dit natuurlijk niet minder.

DAT is wat mode doet... Dat is simpelweg het aanpassen van de vraag.

Vraag beantwoord, topic sluiten dan maar?

Lijkt me niet, want ergens triggert het je toch gigantisch om hier meer over te willen weten.

Waarom kopen mensen dit? Om dezelfde reden dat men eind jaren 70 en jaren 80 massaal aan de Levi's ging. Het was HIP en het KON!

Zo zijn mensen, mensen willen graag in een hokje passen, niet uit de toon vallen.
En als het aanbod er dan ook nog is om dit binnen een bepaalde smaak en budget te doen, dan doen ze dat.

Vind het een heftige uitspraak dat een fietshelm nooit eenzelfde status zal krijgen. Dat zullen ongetwijfeld velen ook hebben gezegd toen de champignon verplicht werd.
Ik denk dat er een hele grote markt ligt voor fietshelmen. Swarovski en felle kleuren voor de kids (prinsessen, batman, woezel en pip, weet ik het). Bijpassend bij een fiets. En voor de volwassenen een wat minder opvallende helm, misschien zelfs met revolutionaire aanpassingen zodat je haar niet verschrikkelijk slecht zit.

Met het verplichten van helmen is het bewustzijn bij mensen vergroot. Dat past de vraag simpelweg aan naar een modernere uitvoering. Maakt het iemand meer of minder als hij met een cap van 800 euro rijdt? Lijkt me niet... Als je allerlei rare hersenspinsels en vage argumenten over kapsels, vrijheid en weet ik het wat ik wel niet heb gelezen opzij zet en dat 800 euro kost? Prima... Lekker zo laten.

Rest mij nog steeds de vraag: Waarom, dit wetende, alsnog geen cap op zetten met alle mogelijke gevolgen van dien (niet alleen voor jezelf)... Zou bijna denken dat je al eens op je hoofd bent gevallen ;)

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:38

kamsel schreef:
Ik geloof nog steeds niet dat ze allemaal even veilig zijn. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik denk dat de duurste per definitie de veiligste is.
Ik heb met bv Harry's Horse caps dat ze na een jaar wijder worden, weg veiligheid. Aanschaf nieuwe..
Mijn Charles Owens hielden hun pasvorm wel 5 jaar vol, daarna gingen ze preventief de vuilnisbak in. Eigenlijk dus een stuk goedkoper..

Als je paarden en fietsen wil vergelijken, moet je het doen met de snelle e-bikes en wielrenners of mountainbikers. De snelle e-bikes hebben een helmplicht en volgens mij hebben de meeste wielrenners en mountainbikers ook een helm op...

Maar ook een cap is geen garantie dat het altijd goed gaat, heftig Lauriannnn, sterkte!


Volgens mij zit er sowieso een gebruikslimiet op dit soort PBM's.
Wel een goed punt, er zou een veiligheidsgarantie op moeten zitten. Of pasvormgarantie?

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:42

purny schreef:
Ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen. Als de goedkopere variant even veilig is en hetzelfde keurmerk heeft.


De reden dat de dure merken zo duur zijn, heeft helemaal niet zoveel met de merknaam te maken als men wel denkt. De dure merken voldoen namelijk aan veel meer verschillende keurmerken. Wat inhoudt dat ze op veel meer manieren worden getest.
Als houder van een keurmerk moet je constant kunnen aantonen dat je aan de meest recente eisen van dat merk voldoet. En ja, houder van een keurmerk zijn kost nu eenmaal geldt.
Dat maakt een cap niet per se veiliger, maar geeft wel aan dat de cap op vele verschillende manieren is getest. In tegenstelling tot de basic tests die meestal maar aan één Europees keurmerk voldoen. Op dit moment de VG1.

Zie ook het bericht van Rena op pagina 2.

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:46

Iris82 schreef:
Het is toch prachtig dat mensen hun geld daar graag aan uit willen geven? Maakt de wereld een stukje mooier!! *\o/* {:}


Absoluut! *\o/*

Ik merk alleen wel iemand die duurdere merken draagt nooit iemand veroordeelt diegene draagt. Dat deze mensen ook gerust complimenten geven dat iemand met een cheap ass cap een leuke cap heeft bijvoorbeeld en dit nog oprecht menen ook.

Terwijl als je zelf degene bent die die dure dingen draagt, je je constant moet verantwoorden over waarom je zoiets duurs koopt.
Ik heb het met laarzen en caps allebei wel gehad. En dan draag ik niet eens idioot dure dingen. En dan vaak op een afgunstige manier inderdaad.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:51

Janine1990 schreef:
Festeropre schreef:
Dat ging mij niet om het gebruik van de helm maar om de uitvoering en de status ervan.
Een fietshelm, maatschappelijk verantwoord of niet zal nooit een status behalen


Maar dan vraag je je dat uiteraard ook af met rijlaarzen, je eigen gewone kleding etc.
Dat is immers wat mode is... Ik had je topic gezien je reacties toch iets anders ingeschat...

Maar ik zal je even mee terug nemen in de tijd... Laten we zeggen, begin jaren 90... Waar een enkeling een eikeldopje droeg, op concours... Want ergens rond die tijd ging de verplichting van een cap in de B&L in geloof ik. Vanaf het M mocht je een hoedje op.
Toen ik zelf eind jaren 90 op de manege mocht, droeg ik ook zo'n ouderwets eikeldopje, later met de verplichte kingordel (levensgevaarlijk, maar dat terzijde). Zo rond de milleniumwisseling werd de veiligheidscap een verplichting op de manege. En volgens mij was rond diezelfde tijd de verplichting van een eikeldopje tot en met het M2 (help, bestond het M2 toen al of was het nog gewoon M?), alleen in het Z mocht je nog met een hoedje starten.

Even een sprong in de tijd
April 2006
De veiligheidshelm werd verplicht in de klasse B t/m M2, daarboven mocht je een hoedje dragen. Man man, wat een discussie. We gingen toch niet met een champignon op onze kop rondlopen? Belachelijk... Maargoed, het moest, dus deden we het maar.
Op de manege, waar menig amazone en ruiter begint, is het op dat moment als een jaar of 5/6 verplicht om zo'n belachelijke champignon op je kop te zetten.

Je had in die tijd nog niet echt heel erg veel keuze, GPA en alle andere basic caps. Later komt ook Uvex, de alom bekende fietshelmenproducent (want laten we eerlijk zijn, helmen op tijdens wintersport was toen ook best wel een no go) inspringen op de veiligheid. Toonaangevend in Duitsland, aangezien men daar nog het liefst ziet dat iedereen met een hoedje rijdt.

Nouja, dat was een side step...
Op het moment dat er een verplichting inzake het een of ander komt, wordt de vraag naar dit product anders. Was een cap eerder noodzakelijk kwaad, dan werd het nu zaak dat dit noodzakelijk kwaad wel comfortabel was om te dragen. Ik hoef natuurlijk niemand te vertellen dat elk hoofd anders is. Daar springen producenten op in. Ze ontwikkelen graag iets nieuws.
Vervolgens wordt een cap normaal, mensen worden zich bewust van hun veiligheid. Daarin heeft ook de media een hele grote rol, de wereld wordt hiermee namelijk steeds kleiner en steeds vaker horen we van mensen die verongelukken of zwaar gehandicapt raken door een val op hun hoofd.
Het besef dat je met 600 kilo onder je kont misschien toch niet zo onaantastbaar bent als je je op sommige momenten voelt, komt misschien wat harder aan. En dus wil men ook thuis die cap wel graag dragen.

En ja, als iets zo is ingeburgerd, dan krijg je een compleet andere vraag. Het moet comfortabel zijn, het moet er leuk uit zien. Kijk eens naar die jaren 90... In de verwassen corduroy rijbroeken, ditto beige dekje, ons veelzijdigheidszadel en het liefst sportschoenen zonder goede hak. Want door de beugel schieten? Mwaaaah... boeiend!
Was je in aanraking gekomen met dergelijke ongelukken? Dan werden het toch maar stevige schoenen met chaps of rubberen laarzen. En was je een échte (semi-)professionele ruiter/amazone? Dan droeg je leren laarzen.
En intussen dragen we allemaal de gekste en de mooiste laarzen, is hier ook voor weinig geld (weliswaar beperkter maten aanbod) heel veel leuks in te krijgen. Voor caps geldt dit natuurlijk niet minder.

DAT is wat mode doet... Dat is simpelweg het aanpassen van de vraag.

Vraag beantwoord, topic sluiten dan maar?

Lijkt me niet, want ergens triggert het je toch gigantisch om hier meer over te willen weten.

Waarom kopen mensen dit? Om dezelfde reden dat men eind jaren 70 en jaren 80 massaal aan de Levi's ging. Het was HIP en het KON!

Zo zijn mensen, mensen willen graag in een hokje passen, niet uit de toon vallen.
En als het aanbod er dan ook nog is om dit binnen een bepaalde smaak en budget te doen, dan doen ze dat.

Vind het een heftige uitspraak dat een fietshelm nooit eenzelfde status zal krijgen. Dat zullen ongetwijfeld velen ook hebben gezegd toen de champignon verplicht werd.
Ik denk dat er een hele grote markt ligt voor fietshelmen. Swarovski en felle kleuren voor de kids (prinsessen, batman, woezel en pip, weet ik het). Bijpassend bij een fiets. En voor de volwassenen een wat minder opvallende helm, misschien zelfs met revolutionaire aanpassingen zodat je haar niet verschrikkelijk slecht zit.

Met het verplichten van helmen is het bewustzijn bij mensen vergroot. Dat past de vraag simpelweg aan naar een modernere uitvoering. Maakt het iemand meer of minder als hij met een cap van 800 euro rijdt? Lijkt me niet... Als je allerlei rare hersenspinsels en vage argumenten over kapsels, vrijheid en weet ik het wat ik wel niet heb gelezen opzij zet en dat 800 euro kost? Prima... Lekker zo laten.

Rest mij nog steeds de vraag: Waarom, dit wetende, alsnog geen cap op zetten met alle mogelijke gevolgen van dien (niet alleen voor jezelf)... Zou bijna denken dat je al eens op je hoofd bent gevallen ;)


Je hoeft mij niet terug te nemen in de tijd, ik draaide toen zelf al vollop mee!
Ik maak de afweging geen cap te dragen in de bak; ingeschat risico tegenover het ongemak wat ik van ervaar.
Overigens, buiten draag ik wel een cap.
Ook gebaseerd op eigen inschatting.
Er zijn stalgenoten die een cap dragen en toch meer risico pakken door bv. zonder veel kennis en ervaring op een onervaren paard te stappen, ondanks de cap.
Veiligheid zit mi niet enkel in middelen maar ook in het vermogen tot het inschatten van rieël gevaar.
En natuurlijk vraag ik het mij ook af bij alles om mij heen, niet enkel de cap, dat is nu even het genomen voorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Clasical op 24-05-18 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:52

Ik draag een Kep cap..maar niet omdat dit nu het merk is waar ik een cap van wilde hebben. Sterker nog ik had een budget van MAX 100,- waar ik nu dus overheen ben gegaan. Iemand heeft namelijk bedacht dat iedereen die minder wil betalen ook geen ovaal hoofd mag hebben en dus je riempjes die naar je kin lopen...well...daar kan je een vuist tussen stoppen (hoofd en riempje dan).
Dus ik kwam al snel uit op Uvex, Kep, Kask...ja KASK man ooit ooit wil ik zo'n cap. Dat was echt thuiskomen en heb nog nooit zo'n comfortabele cap op gehad!

Ik ben iemand die snel last heeft van hoofdpijn en vind een comfortabele cap dan ook mega belangrijk. Dus de 'budget' versie van Kep op gezet en die zat iets minder comfortabel dan de Kask maar nog steeds erg fijn! Het is een lichte cap en goed ventilerend. Ja ik vind dat belangrijk..
Belangrijker dan een glitter cap waar je na 1x onder een tak door bent gereden de helft van de stenen kwijt bent :')

Maar ik vind t wel een goede ontwikkeling dat de cap nu zoveel gedragen wordt omdat het ook leuk wordt om hem te dragen! Mensen geven 100euro's uit aan dekjes en matchende peesjes en oornetjes erbij (ook als paardlief het helemaal niet nodig heeft), dan vind ik het een beter ontwikkeling dat we allemaal meer geld uitgeven aan caps :')

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:55

Joh sorry hoor, ik wist niet dat het je zo dwars zat ;)

En ja, een uurtje ongemak (of gewoon wat meer centen uitgeven voor een comfortabele cap) is ongetwijfeld heftiger dan eventuele gevolgen.
Ik heb ook een doodbraaf paard...
Die laatste twee zinnen staan natuurlijk compleet los van gevolgen bij een val. Is ook een schijnargument om geen cap te dragen.

Ik lees vaker dit soort topics, mensen die zelf 'bewust' geen cap dragen. Bijzondere overeenkomst is dat de frustratie en de aversie tegen het dragen van een cap vaak voortkomen uit onzekerheid over hun eigen beslissingen.
Maar dat zal uiteraard aan mij liggen. :)

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:56

Loes1996 schreef:
Iemand heeft namelijk bedacht dat iedereen die minder wil betalen ook geen ovaal hoofd mag hebben


_/-\o_

Zullen we hem samen opzoeken en in elkaar timmeren??
Die man verdient zo géén Nobelprijs -O-