De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:10

Janine1990 schreef:
Kwita, die service heb je dan ook alleen bij de dure merken. Ik weet dat Samshield dat doet. Uvex kan je ook laten testen/doormeten. Hoe dat met repareren zit weet ik niet.

Maar een cap van 80 euro heeft die service niet nee.


er stond duidelijk uvex op, toen ik hem kocht en ook toen hij kapot was ;)
Maar zoals eerder vernoemd ,het ding was zo kapot dat wil je niet laten repareren.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:13

Belangrijkste aan een cap naast dat ie goedgekeurd is, is dat ie lekker zit en niet te groot champignongehalte heeft. Verder juist het liefst geen glittersteentjes en dergelijke. Huidige cap was geloof ik 85 euro. Tot 150 euro voor een cap is wel mijn maximum.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:15

kwita schreef:
Janine1990 schreef:
Kwita, die service heb je dan ook alleen bij de dure merken. Ik weet dat Samshield dat doet. Uvex kan je ook laten testen/doormeten. Hoe dat met repareren zit weet ik niet.

Maar een cap van 80 euro heeft die service niet nee.


er stond duidelijk uvex op, toen ik hem kocht en ook toen hij kapot was ;)
Maar zoals eerder vernoemd ,het ding was zo kapot dat wil je niet laten repareren.


Wat ik zeg, Uvex kan je wel laten controleren. Of ze ook aan gratis reparatie doen weet ik niet.

Ik heb trouwens eens een nieuwe Uvex gehad toen mijn klep stuk was. Konden ze niet maken. :')
En onder garantie mag veel gratis hoor.

Anyhow, een cap die total loss is is een teken dat hij goed heeft gewerkt! En eerder aangehaalde verzekeringen zijn soms ook nog nuttig. :)

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:25

Ik heb een Samshield. Deze heb ik gekocht omdat ik hem mooi vond en de kleurencombinatie met rose goud kon kiezen. Status symbool, nee, als die van Horka was geweest had ik hem ook gekocht. Maar wel bewust dus op de looks gekozen en niet op de veiligheid. Maar ik rijd nog steeds net zo graag met mijn Harry's Horse caps, welke net zo fijn zitten :)

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:28

kwita schreef:
Janine1990 schreef:
Kwita, die service heb je dan ook alleen bij de dure merken. Ik weet dat Samshield dat doet. Uvex kan je ook laten testen/doormeten. Hoe dat met repareren zit weet ik niet.

Maar een cap van 80 euro heeft die service niet nee.


er stond duidelijk uvex op, toen ik hem kocht en ook toen hij kapot was ;)
Maar zoals eerder vernoemd ,het ding was zo kapot dat wil je niet laten repareren.

ik hoor ook verhalen dat die samshields lang niet altijd te repareren zijn.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:32

Met een Kep op vind ik de meeste mensen op een paddestoel lijken.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:05

Janine1990 schreef:
Pipodipo; kan je dat uberhaupt checken? Die verplichting geldt niet in de achtertuin...

Dat denk ik niet, maar het was wel het argument destijds.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:09

Pipodipo schreef:
Janine1990 schreef:
Pipodipo; kan je dat uberhaupt checken? Die verplichting geldt niet in de achtertuin...

Dat denk ik niet, maar het was wel het argument destijds.


Hoofdzakelijk de verzekering. Maar zo zijn verzekeringen natuurlijk ook. Er zijn niet voor niets massaal limieten gekomen voor het repareren van mobiele appparatuur... dan hebben we het nog niet over de hoeveelheid mobieltjes die gestolen zijn en werden geclaimd bij de verzekering.

Verzekeringen dekken zich daar terecht tegen in. Ook voor de verplichting van de helm tm zzz waren er plekken waar je niet zonder helm mocht rijden van de betreffende verzekering.
Als vereniging ben je flink de banketstaaf als ze er achterkomen dat je je niet aan hun eisen houdt.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:13

Janine1990 schreef:
Pipodipo; kan je dat uberhaupt checken? Die verplichting geldt niet in de achtertuin...
Janine1990 schreef:
Pipodipo schreef:

Dat denk ik niet, maar het was wel het argument destijds.


Hoofdzakelijk de verzekering. Maar zo zijn verzekeringen natuurlijk ook. Er zijn niet voor niets massaal limieten gekomen voor het repareren van mobiele appparatuur... dan hebben we het nog niet over de hoeveelheid mobieltjes die gestolen zijn en werden geclaimd bij de verzekering.

Verzekeringen dekken zich daar terecht tegen in. Ook voor de verplichting van de helm tm zzz waren er plekken waar je niet zonder helm mocht rijden van de betreffende verzekering.
Als vereniging ben je flink de banketstaaf als ze er achterkomen dat je je niet aan hun eisen houdt.

Vandaar dat ik me afvroeg of er sinds de helmverplichting duidelijk een verschil te merken is in ongevallen en claims.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:18

Oh op die manier!

Verzekeringen zouden dat toch inzichtelijk moeten kunnen maken...
Maar dan alleen betrekking hebbende op wedstrijden. En dan is het vrij logisch. Letselschade verzekeren is vrij prijzig. En een onfortuinlijke val op een kleine wedstrijd waar je hebt geoffreerd te verzekeren voor 150 euro pj (ik noem maar wat). Is natuurlijk een enorme aanslag voor zo'n verzekering.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:37

Niet alles gelezen.

Ik heb zelf een basic Samshield Shadowmat zwart. De basismodellen beginnen bij €275 dus dat je gelijk €600 of meer moet neertellen is toch echt omdat je wat extraatjes wil.
De keuze voor Samshield was inderdaad omdat ze alle keurmerken hebben + de herstelservice. Ik wil wel even wat nuanceren.
Als je valt kan je de cap laten testen/herstellen. Dit is echter wel beperkt. Stel dat de cap 5 jaar oud is en er zitten net nieuwe keurmerken aan te komen, dan is de kans groot dat je cap niet meer hersteld zal worden (of dat je een nieuwe krijgt) maar dat je wel de restwaarde van je cap door hen krijgt uitbetaald.

Ik heb hier namelijk naar gevraagd bij Samshield zelf en dat heb ik zo als antwoord mogen ontvangen. Het stond toen ook zo op hun website.

Uvex heeft goedkopere capjes in het assortiment maar evengoed exemplaren van +250...

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:00

Janine1990 schreef:
Oh op die manier!

Verzekeringen zouden dat toch inzichtelijk moeten kunnen maken...
Maar dan alleen betrekking hebbende op wedstrijden. En dan is het vrij logisch. Letselschade verzekeren is vrij prijzig. En een onfortuinlijke val op een kleine wedstrijd waar je hebt geoffreerd te verzekeren voor 150 euro pj (ik noem maar wat). Is natuurlijk een enorme aanslag voor zo'n verzekering.

Het staat me niet meer zo helder voor de geest, maar het ging niet zozeer om letselschade te verzekeren, maar de meer gebruikelijke ongevallenverzekering die voor verenigingen gingen veranderen. Maar, ik zou wel nieuwsgierig zijn of er een verandering in de statistieken te zien zou zijn.

En om on-topic te blijven, ik heb shamshields omdat die er minst stom uitzagen op mijn hoofd.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:26

Soms sta ik ook te kwijlen aan de etalagekast waar die dure helmen liggen. Sommige exemplaren zijn echt erg mooi <3 . Andere zien er dan weer een beetje belachelijk uit := .
Maar mijn voornemen om zo'n mooie helm te kopen wordt -haast bijna letterlijk- van de baan geschoven wanneer mijn simpele Lamicell helm voor de zoveelste keer over de betonnen vloer rolt. Oeps, laten vallen :roll: . Gelukkig was het maar een goedkope helm ...

Ik draag ALTIJD een helm, vind het onverantwoord het niet te doen en wanneer zo'n fancy, dure glitterhelm iemand een helm doet dragen, is het een goede zaak.
Statussymbool? Nee, je status wordt bepaald door de manier waarop je je paard behandelt.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:32

n_love_qwert schreef:
Ik heb een hele oude harry's horse cap waar ik ook al meerdere keren mee ben gevallen. Ben aan het sparen voor een KEP italia of een samshield!!! Vind alleen bij beide merken de bruine cap zo donker, is dat ook zo in het echt?


Als je er al vaak mee gevallen bent heeft de cap ook geen nut meer he 8-)

Hoe doen mensen met een Kep of een andere cap dat? Als je er eenmaal mee gevallen bent zal je toch een nieuwe moeten kopen?

Ik heb zelf niet echt de drang om een dure cap te kopen, 200 euro is wel beetje de grens. Ben er toch vaak niet heeeeel zuinig mee

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:30

Nynkster, even terug lezen. De duurdere caps hebben vaak een reparatieservice. ;)
In veel gevallen zelfs gratis... dus zeker geen duurkoop. :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:08

Supervixen schreef:
Ik heb het idee dat die lady caps nu een hype gaan worden, met die idioot grote kleppen. Ik vind ze echt monsterlijk.

Voor de rest vind ik sommige goedkope caps net zo mooi als een dure.



Die zijn echt zo lelijk...soort Darth Vader word je dan...helemaal als hij ook nog zwart is en glimt _O-

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:11

Cowgirl schreef:
Supervixen schreef:
Ik heb het idee dat die lady caps nu een hype gaan worden, met die idioot grote kleppen. Ik vind ze echt monsterlijk.

Voor de rest vind ik sommige goedkope caps net zo mooi als een dure.



Die zijn echt zo lelijk...soort Darth Vader word je dan...helemaal als hij ook nog zwart is en glimt _O-


Het is ook niet mijn ding. Maar met gevoelige ogen in de zomer is zoiets wel een uitkomst!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:17

Mijn sport/fiets zonnebril van alieexpress vor 1,30 past prima als ik mijn cap op heb. :P

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:23

Cowgirl schreef:
Mijn sport/fiets zonnebril van alieexpress vor 1,30 past prima als ik mijn cap op heb. :P


*noteert op lijstje*

Hoewel, echt mooi vind ik dat niet staan op concours :o
Dan squeeze ik mijn ogen gewoon :') Zeker met al dat wit :+

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:26

Janine1990 schreef:
Cowgirl schreef:
Mijn sport/fiets zonnebril van alieexpress vor 1,30 past prima als ik mijn cap op heb. :P


*noteert op lijstje*

Hoewel, echt mooi vind ik dat niet staan op concours :o
Dan squeeze ik mijn ogen gewoon :') Zeker met al dat wit :+



Die paar minuten op concours zou ik ook nog wel trekken. Gaat mij meer om de buitenritten.

Bij alie hebben ze de brillen in heel veel kleuren dus ook nog matchend bij je cap...wat wil je nog meer :D

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 21:32

Lukasje schreef:
Statussymbool? Nee, je status wordt bepaald door de manier waarop je je paard behandelt.


O ja?
In welke zin?
Ken nl. genoeg voorbeelden waarin mensen een hoge status hebben maar hun paarden toch niet werkelijk goed behandelen.
Was het maar waar....

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:40

Festeropre schreef:
Lukasje schreef:
Statussymbool? Nee, je status wordt bepaald door de manier waarop je je paard behandelt.


O ja?
In welke zin?
Ken nl. genoeg voorbeelden waarin mensen een hoge status hebben maar hun paarden toch niet werkelijk goed behandelen.
Was het maar waar....


Mensen hébben geen hoge status... Die kennen we elkaar slechts toe... Afhankelijk van de manier waarop wij naar ze kijken en hoe wij ons door iemand laten imponeren.
Het is allemaal interpretatie en be/veroordelen

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 21:58

Je hebt een punt.

Toch in veel gevallen jammer dat het steeds meer zo wordt gezien.
Dat uiterlijk vertoon en imago een steeds grotere rol spelen in vooral de Westerse cultuur.
Hoe vrij is nog de interpretatie van een kind wat in zo’n cultuur opgroeit.
Maar het is idd aan de mens zelf

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:25

Festeropre schreef:
Je hebt een punt.

Toch in veel gevallen jammer dat het steeds meer zo wordt gezien.
Dat uiterlijk vertoon en imago een steeds grotere rol spelen in vooral de Westerse cultuur.
Hoe vrij is nog de interpretatie van een kind wat in zo’n cultuur opgroeit.
Maar het is idd aan de mens zelf


Ik merk daar persoonlijk niets van.
Een jaar of 12 geleden wilde ik dolgraag dure G-Star broeken dragen om er bij te horen... Maar kon ik het niet betalen... Nu kan ik het betalen, kan ik ze niet dragen door mijn lengte. Maar ben ik min of meer jaloers op mensen die hun broeken voor een prikje kopen.
Ik was onzeker. Ik wilde niet (letterlijk én figuurlijk) met mijn hoofd boven het maaiveld uit steken. Dan wil je overcompenseren, zoek je de oorzaak in alles wat je maar kan vinden. Het bleek een combinatie van factoren. Ik zat boven mijn niveau, mentaliteitsverschillen. Afstromen bleek de uitkomst.
Zelfacceptatie was cruciaal hierin. Die lengte heb ik uiteindelijk ook weten te accepteren. Betekent niet dat ik nog wat gezonde jaloezie heb naar iedereen met een confectiemaat die bij elke winkel terecht kunnen volgens de laatste mode en voor weinig geld.

Ik denk dat de vraag meer is: "Kunnen ouders hun kind gelukkig en tevreden leren zijn?" En om dat te kunnen, moet je zelf ook weten wat geluk en tevredenheid zijn.
Want het zit niet in het dure speelgoed, dat leren we allemaal als de kids nog heel erg jong zijn. En gelukkiger worden van krakend plastic of een knijper, dan van allerlei felle kleurtjes speelgoed.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:32

Festeropre schreef:
Dat uiterlijk vertoon en imago een steeds grotere rol spelen in vooral de Westerse cultuur.

Beetje OT, maar dat klopt niet.
Uiterlijk vertoon en overdaad in ogenschijnlijke rijkdom is van alle tijden... alle culturen en alle rassen.
Het uiterlijke vertoon en het aanzien wat daarbij hoort is niet nieuw en niet ongewoon. Het zit in onze aard. Net als bij veel andere diersoorten trouwens :+
Alleen het oude boeddhisme is er een uitzondering op eigenlijk.


Afbeelding

Afbeelding