Langbeen zoekt laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 11:11

Hoi allemaal. Weer een laarzentopic, sorry alvast.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar betaalbare. kwalitatieve laarzen. Zoals de naam suggereert heb ik lange benen. Ik heb qua jeans lengtemaat 38, dus laarzen in standaardmaten zijn altijd te kort. Voetmaat 45, brede leest, lage wreef en smalle kuit.

Via via kreeg ik al de tip om eens bij Lipica langs te gaan, maar ik lees hier nogal wisselende verhalen. Uit telefonisch contact begrijp ik dat dit zo'n €350 zou kosten. W.m.b. is €400 wel de max. Losse chaps is een optie, maar gezien de jodhpurs (Horka natural) rondom de enkel nogal los zitten, lijkt de keuze voor een laars beter.
Qua slijtage: ik rijd nu1 dag in de week, maar ga waarschijnlijk 2x per week doen. Al met al zal het wel meevallen.

Behalve de diverse shops met standaard maten, ken ik alleen Lipica en Derby qua betaalbaarheid. Tips en ideen zijn meer dan welkom!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:15

Je zou eens kunnen kijken bij De Niro. Het instapmodel is vanaf 264€ te verkrijgen. Waarschijnlijk komt er nog 100€ extra bij voor maatwerk voor je lengte maar ik kan niet bepalen welke lengte je nodig hebt. +1cm is dacht ik gratis alles daarboven kost extra.

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 11:34

Ik dacht altijd dat De Niro extreem duur was. Bedankt.
Waar kan ik meer info vinden over het op maat laten maken van De niro? Is dat bij Drunens Ruiterhuis? Die site is zo onoverzichtelijk.

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:37

Ik ken 3 mensen met lipica’s, en alle drie ontevreden.
De kuit zit zo ontzettend raar bij alle drie de laarzen, en ze gaan erg snel stuk.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:41

Ik heb zelf Lipica laarzen op maat laten maken, maar zou ik niet aanraden. Bij de eerste keer passen sneuvelde al een knoopje. Binnen een half jaar waren de rits, meerdere knoopjes, stiksels en het leer rond de rits al kapot. Rits ging kapot omdat deze niet goed was vastgemaakt in combinatie met het knoopje dat net op die plek kapot was. Rits en knoopjes laten maken en ondertussen blijven ze heel, maar de kwaliteit is zeker niet je van het.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:45

Ik heb het probleem langs de andere kant (korte benen, dikke kuit) en pas perfect in de standaardmaat van Busato. Ze hebben zoveel maten en keuzes dat het me niet vreemd lijkt dat ze jou ook kunnen helpen. Zijn erg fijne laarzen, enige nadeel is dat het leder zo zacht is dat ze het bij mij maar 2 of 3 jaar uithouden. Ik rijd wel 3 paarden per dag, 6 dagen in de week. Kosten 210 euro uit mijn hoofd. Ze staan enkel op grote events doorheen Europa maar als je ze een mailtje stuurt dan antwoorden ze normaal snel wanneer ze waar staan! :)

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:51

Al eens naar Ego 7 laarzen gekeken?

Ken een aantal mensen die ermee rijden en zijn allemaal zeer tevreden.
Kosten €299 en ze hebben veel verschillende maten.

Zijn dacht ik ook speciaal voor mensen met lange dunne benen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:00

Ik heb Lipica laarzen en wel tevreden. Inderdaad ging de rits wel een keer kapot maar die hebben ze toen gratis en snel weer gerepareerd.
De Niro lijkt me ook wel wat voor de volgende keer. Dit kan inderdaad bij Drunens Ruiterhuis.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:12

Wat zijn je maten? Is makkelijker meedenken
Ik denk zelf ook direct aan De Niro
Lipica zou ik zeker niet aan beginnen

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:28

Man met lange benen is nu met zijn 2e paar Lipica's bezig en geen gekke problemen, zowel met het eerste als het 2e paar. Ze hanteren daar wel een toeslag op zulke lange kuiten, maar hij was voor maatwerk zo nog altijd goedkoper uit. Ben zelf ook al aan mijn tweede paar, die zijn van 2012 en beginnen nu wel wat aan de binnenkant te slijten, dus sparen voor het volgende paar. Vorige paar staat hier nog op reserve, die heb ik vervangen omdat ik ritsen wilde vanwege pijn bij het uittrekken (mijn eigen fysieke probleem, kwam niet door de laarzen) en dan kon ik ze destijds wel 'verbouwen', maar nieuw was ook leuk (en kon ik toen nog betalen).
Zie bij stalgenoten ook genoeg problemen met ritsen bij laarzen van andere merken, denk dat het ook kwestie is van hoe ga je met je spullen om en soms ook gewoon domme pech.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:41

Ik ben helemaal verliefd op mijn Lipica’s. <3 Ik heb ze bij Lipica zelf in Raamsdonkveer laten aanmeten, omdat het bij de dealers vaker fout gaat. Super fijne service en lieve mensen die graag meedenken.

Afbeelding
Afbeelding

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:46

Gentlegiant schreef:
Wat zijn je maten? Is makkelijker meedenken


Welke maten heb je nodig? 't is mn eerste paar laarzen

Denise_Storm schreef:
Ik heb ze bij Lipica zelf in Raamsdonkveer laten aanmeten, omdat het bij de dealers vaker fout gaat

Is dat misschien waar de problemen van de anderen ook vandaan komen?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:05

Ik heb afgelopen jaar Celeris laarzen aan laten meten, mijn type is een van de duurste, maar wil nooit anders meer
Zoveel meer steun als mijn Lipica die ik ervoor had

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:27

Denise_Storm schreef:
Ik heb ze bij Lipica zelf in Raamsdonkveer laten aanmeten, omdat het bij de dealers vaker fout gaat

Is dat misschien waar de problemen van de anderen ook vandaan komen?[/quote]

Dat zou kunnen... Durf ik natuurlijk geen uitspraak over te doen. Maar als de problemen zitten bij het aanmeten, is dit vaak wel de reden. Qua kwaliteit materiaal: ik ben er tot nu toe heel tevreden over. Maar het is en blijft leer en dus een natuurlijk materiaal. Bij mijn Petrie's heb ik ooit een slecht stuk leer getroffen en waren na een jaar echt al niet mooi meer...

Hoe vaak rijd je? Ben je een fanatieke ruiter? Ik heb voor Lipica gekozen, omdat ik het zonde vind om heel veel geld voor laarzen neer te leggen. Ik train ongeveer 3 keer per week en pak af en toe een wedstrijdje mee. Maar ik ben geen onwijs ambitieuze wedstrijdruiter. Ik heb vanwege de prijs voor Lipica gekozen, maar ook omdat je ze zelf kan samenstellen en ik mezelf goed genoeg ken; over een aantal jaar wil ik toch weer wat anders. :j

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:28

Ohja vergeten te melden, Lipica is bij mij om de hoek dus ik heb ze idd ook direct bij de fabriek laten maken. Verder geen problemen mee gehad, afgezien van de rits, maar dat was snel en keurig opgelost. Heb geen idee hoe dit dus bij dealers gaat.

Mijn laarzen lijken wel wat op die van jou Denise, ander model maar wel met croco afwerking :)!

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:43

Lengte- en breedtemaat is wel handig om gericht te kunnen zoeken.

Ik weet dat Cavallo in voetmaat 45 tot lengtemaat 54 gaat (ik heb met spijkerbroeklengtemaat 36 lengtemaat 51, 54 is dus best lang), toevallig recent naar op zoek geweest voor een vriend.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:56

Ariat Field Heritage? Die is in vrij veel 'afwijkende' maten. Ik heb het geluk gehad dat er ergens nog een onverkoopbaar maatje die voor mij top was, op de kop heb kunnen tikken. Ik heb hele smalle enkels en maat 38 voeten en lange benen. Dat was een gelukje, de maattabellen zijn wel makkelijk te vinden. Qua prijs kun je hem met korting voor 250 euro wel krijgen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:05

Laurievc schreef:
Ik heb het probleem langs de andere kant (korte benen, dikke kuit) en pas perfect in de standaardmaat van Busato. Ze hebben zoveel maten en keuzes dat het me niet vreemd lijkt dat ze jou ook kunnen helpen. Zijn erg fijne laarzen, enige nadeel is dat het leder zo zacht is dat ze het bij mij maar 2 of 3 jaar uithouden. Ik rijd wel 3 paarden per dag, 6 dagen in de week. Kosten 210 euro uit mijn hoofd. Ze staan enkel op grote events doorheen Europa maar als je ze een mailtje stuurt dan antwoorden ze normaal snel wanneer ze waar staan! :)


Goeie om te onthouden!
Ik ben ook klein, maar dikke kuiten dus ze kunnen of niet dicht of te hoog :+.

Wiggy

Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-11

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:22

Ik geloof dat ik je probleem ken, zelf ook schoenmaat 45, smalle kuit en smalle enkel en dan ook nog extra lang!
Eerst heb ik Lipica laarzen gehad waar ik best tevreden over was, deze zakte echter snel af waardoor mijn laars onder mijn zweetblad bleef hangen. Nu heb ik 5 jaar geleden Derby's laten aanmeten, dus ook extra lang en ben hier ontzettend tevreden mee! Rijd er bijna dagelijks mee en ze blijven fijn zitten. Wel ben ik bij de fabriek zelf geweest om ze aan te laten meten, zodat ik zeker wist dat ze goed zouden zitten. Hier gaven ze wel aan dat het een lastige maat/verhouding is, doordat de voet vrij lang is en het been ook, maar de enkel en kuit toch smal.

Dus wel een tip om te zorgen dat ze zeker op een goede manier worden aangemeten. Dan heb je er nog jaren plezier van! :)

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 14:44

Misschien niet geheel onbelangrijk. Ik gebruik steunzolen die gemakkelijk overgezet moeten kunen worden tussen laars en schoen. Met mijn Horka jodhpurs is er standaard geen voetbed aanwezig, dus dat is makkelijk. Is dat bij laarzen ook zo?
Ik zal zsm kuit/lengte maat voorzien.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:55

Ik heb Derby’s in hoogtemaat 54/55

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:01

Ik zou naar Derby zelf in Schaijk gaan. Daar worden je maten echt heel nauwkeurig opgemeten, je kunt laarzen aanpassen, levertijd is ongeveer 3 weken. Bij de fabriek zelf is de prijs ook nog eens goed te doen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:09

kaptlangbeen schreef:
Ik dacht altijd dat De Niro extreem duur was. Bedankt.
Waar kan ik meer info vinden over het op maat laten maken van De niro? Is dat bij Drunens Ruiterhuis? Die site is zo onoverzichtelijk.


De kosten van het op maat maken staat er volgens mij ook niet op maar toen ik mijn laarzen op liet meten wat dat een mogelijkheid. Ik hoor wel veel goede verhalen over het DRH. Er is ook een De Niro topic op bokt, daar kan je ook eens kijken.

[RUI] Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:29

Volledig maatwerk kost €200 bij DeNiro.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Langbeen zoekt laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:45

Ik heb ook wel eens Derby laarzen gezien voor de (heel) lange benen :)