Trailer buiten laten staan, afdekken of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Trailer buiten laten staan, afdekken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:17

Binnenkort zijn we onze stalling voor de trailer kwijt (was binnen, schuur wordt afgebroken) dus moet de trailer naar buiten. Nu hoorde ik dat trailers buiten sowieso sneller slijten en vroeg me af of we hem misschien moesten afdekken met grondzeil of dat daar zeilen voor bestaan? Het is niet meer de jongste trailer maar ziet er nog wel goed uit.
We horen graag hoe jullie dit doen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:18

Ik denk dat je met het afdekken met zeil juist vochtigheid creëert.

Wij hebben de trailer gewoon buiten gehad maar je ziet het er wel aan af.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:29

Enige wat zinnig is, is de banden afschermen. Die gaan naar de haaien in de zon. Hoes over de koppeling en neuswiel kan ook handig zijn, dan rot de handrem niet vast.

Je hebt speciale trailerhoezen, maar a) je krijgt condens onder zo'n hoes en b) het is een k-werk zo'n hoes over de trailer te krijgen en hem er weer af te halen. 'Even' weg met de trailer zit er dan niet in.

Met de kont op het oosten parkeren, zodat de westenwind en regen er niet in staat en zeiltje dicht scheelt inregenen.

meggiemeg

Re: Trailer buiten laten staan, afdekken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:48

Eens met Ibbel.
Toen onze vorige trailer nog buiten stond zette ik de kap en zijwanden altijd in de was, hierdoor blijft het oppervlak gladder en zal er minder snel groene aanslag opkomen en mosgroei. Regelmatig wassen met autoshampoo met wax er aan toegevoegd hielp ook extra mee.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 00:56

aaaah dank voor jullie tips voor zover al! Met kont op het oosten vind ik een goede, had ik niet aan gedacht net als in de wax zetten, top. Banden gaan we afschermen, met wat kan dat het beste? of bestaan daar speciale hoezen voor? Ik zag op de "nieuwe" plek voor de trailer een groen aangeslagen trailer staan dus vandaar dit topic.. zou wax voor zeilboten helpen? ik snap dat een zeil voor condens zorgt, maar is dat op de lange duur niet minder erg dan vol in de regen/sneeuw/zon etc? Hopelijk zijn er nog meer bokkers met ervaringen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:02

En zorg er ook voor dat hij niet onder de bomen staat.
Bij ons hadden we geen andere keuze maar dat ding wordt er zo goor en groen van

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:06

Niet onder een boom zetten. Dan krijg je er zo groene aanslag op en vogelstront.

De banden kan je simpel uit de zon houden met een zonnescherm. Gewoon een dunne trespaplaat ofzo tegen het spatbord zetten.

Andere algemene tip: gooi een balkje neer waar je de wielen wil hebben en als je moet manoeuvreren langs paaltjes of andere obstakels, sla er een paar reflectoren op. Scheelt een hoop gemartel in het donker.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:18

autowax werkt prima

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:19

Ik had mijn trailer ook altijd binnen staan, nu sinds een jaar geen plek meer dus buiten.
Ik vond hem echt hard achteruit gaan, dus ik heb een trailerhoes gekocht.
Werkt echt super, geen condens oid eronder.
Afhalen doe ik alleen, dat is 1 minuut werk. Erop doen we met 2 personen maar dat is ook echt maar 5 minuten werk. Nu gebruik ik mijn trailer niet wekelijks dat scheelt natuurlijk ook.
Ga je meerdere keren per week met de trailer op pad dan is het mogelijk wat onhandig.