beschadigt silicone grip leer zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

beschadigt silicone grip leer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 15:38

Hallo,
Ik heb een siliconengrip op mijn nieuwe rijbroek. ik rijd western met chaps. Maar met het warme weer zou ik graag zonder chaps rijden. Dit durf ik niet omdat ik bang ben dat de grip op mijn knieen mijn zadel zou beschadigen.
Iemand ervaring hiermee?
Bedankt!

mentjuh

Re: beschadigt silicone grip leer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:42

Ik heb ook zo een rijbroek en rijd ook met een western zadel en nooit problemen mee gehad,
Zadel is nog nieuw dus dat had wel opgevallen denk ik!
Ik snap dat je met dit weer niet zulke warme chaps aan wilt haha.
Rijze!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:45

Nog nooit last van gehad, ik vind siliconen altijd heerlijk rijden ipv die warme leer vlakken :o

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:23

Ik heb alleen maar rijbroeken met silicone grip en nooit beschadigingen op het zadel daardoor. Wel dat een na een tijdje de sliciconen grip van mijn rijbroek af schuurt, maar dat is een ander verhaal :+

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:32

Ik heb een half jaar geleden een nieuw zadel aangeschaft. Tot een paar week geleden kon je niet zien dat het zadel was gebruikt, ik ben er echt super zuinig mee. Ik had toen voor het eerst met min siliconen (zitvlak) rijbroek gereden. Na het rijden kon ik precies de tekeningetjes van de siliconen in mijn zadel zien. Doekje er over en het was weg. Helaas nog 2 keer mee gereden en je kan nu toch echt zien waar ik precies zit met mijn kont, er zit nu echt een afdruk in. Dit heb ik niet op mijn kniestukken rijbroek (ik heb ook een rijbroek met alleen siliconen op de knieën).

Ik weet niet zeker of dit nou door die rijbroek komt, maar ik dacht van wel. Het is plots gekomen nadat ik 3 x achter elkaar met die broek had gereden. Nu heb ik volgens mij wel zacht leer op mijn zadel, misschien de combinatie? Ik heb trouwens een anatomica octant dressuur, wel wat anders maar wou het toch even delen.

BrittBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:39

Ik heb ook een siliconen rijbroek. Zit heerlijk en rijdt erg fijn! Het beschadigd je zadel niet, maar ik heb wel een afdruk van het patroon van het grip in mijn zadel staan. Maar verder geen beschadigingen door deze rijbroek.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:42

nee hoor, niets aan de hand. Siliconen slijten, leer niet