Vrijwilliger aangeboden ruiterkamp beperkten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustFenna

Vrijwilliger aangeboden ruiterkamp beperkten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 09:58

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een ruiterkamp met geestelijk/verstandelijke beperkten die vrijwilligers zoeken. Ik zoek iets voor week 28 of 29 (9 juli tot 22 juli). Heb wel ervaring met paarden, geen ervaring met beperkten. Ik ben student fysiotherapie in mijn 3e jaar en werk in de huiswerkbegeleiding.
Het liefst zoek ik iets waar ik niet te ver voor hoef te reizen, aangezien er vaak al een bijeenkomst vooraf is, wat dan lastig te bezoeken is. Mocht er geen bijeenkomst vooraf zijn, dan is niets mij te gek!

Ik hoop wat te vinden hier!

myk_en_shant

Re: Vrijwilliger aangeboden ruiterkamp beperkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:09

Je kunt het beste contact opnemen met FPG (Federatie Paardrijden Gehandicapten) . Dit is de overkoepelende organisatie van alle aangepast paardrijmaneges / stallen. Zij kunnen je vast verder helpen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:53

Informeer eens bij www.leschevaux.nl

Daar hebben ze ook een zorgboerderij, die in de zomervakantie ponykampen aanbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:56

Bel eens naar de Prinses Margriet Manege in Westerbork, Drenthe. Dat is een manege helemaal gericht op mensen met een beperking :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:58

http://www.elisabeth-ruiterkampen.nl/ is de organisator van de kampweken in Westerbork.

Toevoeging Een aantal van onze ruiters gaan daar regelmatig heen en zijn er erg enthousiast over!
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 01-05-18 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:00

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:20

Ik ben een week geleden benaderd door manege Onder de Linde uit Beetsterzwaag i.v.m. hun kampweekend. Dit is voor kinderen met zowel lichamelijke als geestelijke beperkingen. Ze hadden mij benaderd als verpleegkundige omdat er bij sommige kinderen verpleegtechnische handelingen moeten worden verricht, ik kan echter geen vrij krijgen in het betreffende weekend.

Maar volgens mij is het voor hun vaak ook lastig om vrijwilligers te vinden voor het begeleiden van de kinderen, het gaat dan om het meelopen bij het rijden ed. en begeleiden bij de andere activiteiten.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 16:58

@Myk_en_Shant
Dankjewel, hierbij had ik wel al naar maneges gekeken en dan doorgeklikt naar de websites. Maar aan direct benaderen had ik niet gedacht (stom ook wel)
@prugelpiet en shadow0 daar heb ik al een mailtje naar gestuurd. Ik weet namelijk niet of ik op de dag kan dat ze alles willen bespreken
@Peerke_ Heb jij ook de site van de zorgboerderij? Kan via hun site niet zo veel vinden.
@Karuma ziet er leuk uit, ik ga eens kijken.
@Sandra1312 ik vind Friesland voor 2 daagjes wat ver. Ik snap ook dat het lastig is om vrijwilligers te vinden, vandaar dat ik me ook graag aanbied!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:10

Stichting Elisabeth ruiterkamp en inderdaad! Ze zijn nog op zoek naar vrijwilligers.
De voorbereidingsdag is 2 juni. Zeer leuke kampen, kan het je echt aanbevelen!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:29

Shadow0 schreef:
http://www.elisabeth-ruiterkampen.nl/ is de organisator van de kampweken in Westerbork.

Toevoeging Een aantal van onze ruiters gaan daar regelmatig heen en zijn er erg enthousiast over!

Ze zoeken daar nog vrijwilligers die de ruiters daar een leuke week willen bezorgen! :)

Ben der zelf 1x op kamp geweest, en kwam er vaak! :)