Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lilybass schreef:Wat ik me nou afvraag is dit: kan dit eigenlijk wel wat die buren hier doen?
Pluizebolpum schreef:Tja, dat de eigenaren geen zin hebben in eindeloze discussies over vliegen en graag rustig willen wonen kan ik wel begrijpen. Het verhaal zo lezend lijkt het me ook dat het komt van de mensen die die weide willen hebben en dan begint het met vliegen en voor je het weet wordt je knettergek van de loze aantijgingen en bedreigingen. Mensen kunnen spontaan enorm creatief raken als ze hun zin niet krijgen.
En ja, men kan dat zo doen en in principe mag het. Inclusief het erbij halen van politie en andere instanties. Gerechtvaardigd? Hooguit als het echt een bende is, er meer vliegen zitten dan dat er inwoners in NL zijn en de eigenaren van de weide totaal onaanspreekbaar zijn. Lijkt mij dat als je als buren normaal met elkaar om gaat je het er gewoon over kan hebben en samen kan kijken wat er valt op te lossen.
Wel heel erg zuur hoor, voor de eigenaren die goed willen doen en natuurlijk ook voor jullie, TS. Is immers zo leuk om je eigen dieren dicht bij huis te hebben.
Koper schreef:Het gaat ze natuurlijk ook helemaal niet om die vliegen. Ze willen gewoon die wei, inclusief alles wat er rondvliegt. Wat die mensen doen valt bij ons thuis onder het kopje treiteren.
Floortz schreef:Wat ik niet begrijp is dat de eigenaren van de wei zich zo laten manipuleren door die buren. Heeft het mailtje wel een afzender? Zo ja, dan ging er vlot een reply naartoe dat het hun eigen pony's zijn. Van wie ze dan eigenlijk wel zijn of wie ze verzorgt, daar heeft niemand wat mee te maken. Op je eigen weiland mag je je eigen pony's hebben staan.
Delphi schreef:Of het wel of niet mag, een pony midden in een woonwijk in de tuin vind ik ronduit asociaal. En bij overlast kan de eigenaar zeer zeker worden verplicht de pony weg te halen.
Maar als het echt een weiland is met agrarische bestemming, dan kunnen ze hoog en laag springen maar hebben ze er niks over te zeggen.
Dan moet je niet achteraf gaan wonen, maar in een woonwijk.
Zoals Floortz al zegt, ik snap ook echt niet waarom jullie vrienden na een simpel anoniem mailtje gelijk de pony's weg willen hebben. Zij doen niets verkeerd
Koper schreef:Delphi schreef:Of het wel of niet mag, een pony midden in een woonwijk in de tuin vind ik ronduit asociaal. En bij overlast kan de eigenaar zeer zeker worden verplicht de pony weg te halen.
Maar als het echt een weiland is met agrarische bestemming, dan kunnen ze hoog en laag springen maar hebben ze er niks over te zeggen.
Zoals Floortz al zegt, ik snap ook echt niet waarom jullie vrienden na een simpel anoniem mailtje gelijk de pony's weg willen hebben. Zij doen niets verkeerd
Zo staan die van mij anders ook beste Delphi. Dat heb je zo als er een woonwijk om een boerderij heen wordt gebouwd.
lilybass schreef:De eigenaren hebben vooraf gezegd dat ze het wouden proberen aangezien ze al zo veel gedoe met die mensen hebben.
. pol013 schreef:Wij hebben ook met een aantal buren te maken. En daar zijn heus wel eens wat 'opmerkingen' geweest maar het helpt altijd heel goed om te laten zien dat je altijd bereid bent om tot actie over te gaan. Kleine aanpassingen kunnen de buren dan het gevoel geven dat je hun issues serieus neemt en en kun je weer over tot de normale beschaafde orde van de dag.
Koper schreef:Delphi schreef:Of het wel of niet mag, een pony midden in een woonwijk in de tuin vind ik ronduit asociaal. En bij overlast kan de eigenaar zeer zeker worden verplicht de pony weg te halen.
Zo staan die van mij anders ook beste Delphi. Dat heb je zo als er een woonwijk om een boerderij heen wordt gebouwd.
Delphi schreef:Floortz schreef:Wat ik niet begrijp is dat de eigenaren van de wei zich zo laten manipuleren door die buren. Heeft het mailtje wel een afzender? Zo ja, dan ging er vlot een reply naartoe dat het hun eigen pony's zijn. Van wie ze dan eigenlijk wel zijn of wie ze verzorgt, daar heeft niemand wat mee te maken. Op je eigen weiland mag je je eigen pony's hebben staan.
Nou dit dus.
Of het wel of niet mag, een pony midden in een woonwijk in de tuin vind ik ronduit asociaal. En bij overlast kan de eigenaar zeer zeker worden verplicht de pony weg te halen.
Zoals Floortz al zegt, ik snap ook echt niet waarom jullie vrienden na een simpel anoniem mailtje gelijk de pony's weg willen hebben. Zij doen niets verkeerd.