Wat is jullie favoriete rijbroek? Eentje met leer, siliconen of helemaal niets? Laat maar zien!
Ik heb zojuist de Ultimate Dressage black breeches besteld van Equestrian Stockholm, ben heel benieuwd!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

De enkele keer dat ik nog op een paard klim trek ik een broek aan met kunstleer van kont t/m de enkels (uiteraard dan niet de hele broek maar alleen de stukken die bij normaal rijden in contact komen met paard of zadel). Daar heb ik er meerdere van, en de Sonnenreiter is dan de fijnste. De Golden Dress is een broek die in laarzen kan (met klittebandjes onderaan
), de andere die ik heb zijn jodhpurbroeken.
Mijn witte EJ broek (ook zonder siliconen of leer) is ook een hele fijne, net als mijn 3 HV Polo's

( Ik weet al dat ik raar ben. )
Koper schreef:Blacky94 schreef:Overigens gaat mijn Cavallo nu al 3 jaar mee terwijl ik die vrij veel draag. HH en Mondoni enzo ging ik altijd vrij snel doorheen..
Goh. Hoe zou dát nou komen
Blacky94 schreef:Nou dat verbaasd míj ook niks. Het verbaasd mij meer dat mensen zeggen dat een rijbroek van 40 of 130 voor hen geen verschil maakt, zoals de reactie onder mij bijv.
Ik vind het verschrikkelijk. Er zijn rijbroeken met siliconen zitvlakken die gewoon zadels vernielen. Het splinternieuwe zadel van een vriendin van me had meteen flinke krassen in het zitvlak. Andere broeken met siliconen op het zitvlak heb je gewoon compleet geen bewegingsvrijheid meer in. Nee, echt niet mijn ding
Nessie schreef:Mijn Equitheme pro katoen van 30 euro gaat nu ook al jaren mee, die gebruik ik ook regelmatig. Voor de rest gebruik ik alleen rijleggings en legging broeken om mee te rijden. Aztec Diamond en Opal Equestrian zijn daarin wel favoriet. Ik heb het liefst zo min mogelijk poespas eraan als siliconen en zitvlakken.
. De stof is gewoon heerlijk, je voelt nauwelijks dat je hem aan hebt. Stevig maar niet zo stug.