Vakantie werk met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RiverHunter

Vakantie werk met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 20:50

Hi allemaal, Ik zou ontzettend graag vakantie werk doen met paarden! Ik ben 15 en ik weet niet of dat te vinden is, IK heb al een aantal maneges berichtjes gestuurd maar daar heb ik nog geen reactie op (ook pas net gestuurd) Ik vind het niet erg om uit te mesten of wat dan ook maar ik zou wel bijv af en toe een ritje maken en dergelijke. Ook zou ik wel graag wat willen verdienen als het bijv wel alleen maar voeren, poepscheppen etc is en als je veel kan rijden is geld verdienen geen must! Wel fijn natuurlijk.
Het is voor deze zomervakantie, het leukst zou werken op een van de eilanden maar dat hoeft natuurlijk niet
weten jullie een stal waar dit kan?

CathyTBP

Re: Vakantie werk met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:58

Ik had op facebook ergens voorbij zien komen dat je op 1 van de eilanden (Ameland dacht ik?) strandritten kan begeleiden/op stal kan helpen vanaf 15 of 16 jaar. Weet alleen niet meer waar ik dat gezien had, het was een stal met vooral veel Friezen dacht ik.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 20:59

CathyTBP schreef:
Ik had op facebook ergens voorbij zien komen dat je op 1 van de eilanden (Ameland dacht ik?) strandritten kan begeleiden/op stal kan helpen vanaf 15 of 16 jaar. Weet alleen niet meer waar ik dat gezien had, het was een stal met vooral veel Friezen dacht ik.

Dus het is er wel? Super fijn! Enig idee hoe ik dit kan vinden?

te_kla1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:01

Ik denk dat elke manege wel hulp kan gebruiken, ik denk alleen niet dat je er snel geld voor gaat krijgen. Wel zou je inderdaad misschien eens mogen rijden, maar dat hangt er vanaf. Hier in de buurt is het helpen op maneges toch vaak alleen mesten, voeren, etc. Beweging krijgen ze vaak al door de lessen.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 21:10

te_kla1 schreef:
Ik denk dat elke manege wel hulp kan gebruiken, ik denk alleen niet dat je er snel geld voor gaat krijgen. Wel zou je inderdaad misschien eens mogen rijden, maar dat hangt er vanaf. Hier in de buurt is het helpen op maneges toch vaak alleen mesten, voeren, etc. Beweging krijgen ze vaak al door de lessen.

Ja maar op de eilanden zoeken ze soms begeleiding voor buitenritten maar ik denk niet dat ze dat door en 15 jarige laten doen maar wel als hulpje met buitenritten mischien want bij ons gingen er altijd 2 mee ofzo de een iets jonger

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:20

Je zou Manege de Blinkert op Ameland kunnen proberen ;)

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 21:34

NadjaNadja schreef:
Je zou Manege de Blinkert op Ameland kunnen proberen ;)

ja die heb ik een mailtje gestuurd haha maar thanx

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:36

Bij VeulenVrij in Tsjechië is het ook onwijs leuk om vakantiewerk te doen.

Helpen is tegen een slaapplek, eten moet je zelf regelen. Genoeg paarden om te rijden, uren plezier met en tussen de paarden. Ook veel jonge paarden, veulens én jonge hengsten.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 21:49

EliseXJoelle schreef:

Helpen is tegen een slaapplek, eten moet je zelf regelen. Genoeg paarden om te rijden, uren plezier met en tussen de paarden. Ook veel jonge paarden, veulens én jonge hengsten.

Klinkt gaaf maar mijn ouders zijn er vast niet gelukkig mee als ik naar tjeschië ga

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:59

Emma_rebel schreef:
EliseXJoelle schreef:

Klinkt gaaf maar mijn ouders zijn er vast niet gelukkig mee als ik naar tjeschië ga

De vrouw die daar alles beheert is Nederlandse, super aardig en echt ik kan het je aanraden. Ben er zelf iedere 8 weken zo ongeveer (mijn 2 jarige staat daar in de opfok), help altijd mee en pak dan bijna iedere keer de paarden mee voor een ritje.

Er zijn vaker jonge meiden geweest, met zijn 2en is het wel het aller leukste om te gaan. ze kan je ook een heleboel leren over paarden gedrag, omgang met paarden, jonge paarden en wanneer het nodig is mag je helpen met het beleren van jonge paarden.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 07:30

EliseXJoelle schreef:

Klinkt gaaf maar mijn ouders zijn er vast niet gelukkig mee als ik naar tjeschië ga[/quote]

De vrouw die daar alles beheert is Nederlandse, super aardig en echt ik kan het je aanraden. Ben er zelf iedere 8 weken zo ongeveer (mijn 2 jarige staat daar in de opfok), help altijd mee en pak dan bijna iedere keer de paarden mee voor een ritje.

Er zijn vaker jonge meiden geweest, met zijn 2en is het wel het aller leukste om te gaan. ze kan je ook een heleboel leren over paarden gedrag, omgang met paarden, jonge paarden en wanneer het nodig is mag je helpen met het beleren van jonge paarden.[/quote]

Dat klinkt wel gaaf! Mischien kunnen m'n ouders en een vriendin gewoon mee en dan gaan m'n ouders gewoon zelf wat doen en wij naar de stal

Bellaroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:13

Op texel zoeken ze regelmatig nog jonge begeleiders. Anders kun je ook vragen op maneges / pensionstallingen of zei een extra stalhulp kunnen gebruiken.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:51

Emma_rebel schreef:
CathyTBP schreef:

Dus het is er wel? Super fijn! Enig idee hoe ik dit kan vinden?

Manege t jutterspad. Even Googlen.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:53

Dus het is er wel? Super fijn! Enig idee hoe ik dit kan vinden?[/quote]

Manege t jutterspad. Even Googlen.[/quote]

o jah die heb ik al een mailtje gestuurd! Marr bedankt

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:53

Bellaroy schreef:
Op texel zoeken ze regelmatig nog jonge begeleiders. Anders kun je ook vragen op maneges / pensionstallingen of zei een extra stalhulp kunnen gebruiken.

een specifieke stal of gewoon op Texel bedoel je?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:54

Ik heb toen ik 15 was op Vlieland gewerkt, manege de seeruyter. Kun je altijd mailen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:58

Ik denk idd niet dat je snel iets betaald zal vinden. Op manege's is het vaak vrijwillig tenzij je b.v een opleiding hebt gehad of kundig genoeg bent om paarden te trainen en lesgeven enzo. Paarden binnen en buiten zetten, mesten, voeren wordt al gauw als vrijwillig baantje gezien.

Bareback

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:48

Je zou ook eens wat verder kunnen kijken dan Nederland. Ik heb zelf een aantal jaren op verschillende boerderijen in Duitsland gewerkt in mijn vakanties. Wel als vrijwilliger, maar Duitsers zijn verrassend gastvrij (tenminste.. de duitsers die ik heb leren kennen) en vaak hoefde ik niet voor mijn eigen eten te zorgen.

Mocht je hulp nodig hebben met het verzenden van een Duitse mail, stuur me dan even een berichtje. Ik help je graag ;)

Bareback

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:49

Bareback schreef:
Je zou ook eens wat verder kunnen kijken dan Nederland. Ik heb zelf een aantal jaren op verschillende boerderijen in Duitsland gewerkt in mijn vakanties. Wel als vrijwilliger, maar Duitsers zijn verrassend gastvrij (tenminste.. de duitsers die ik heb leren kennen) en vaak hoefde ik niet voor mijn eigen eten te zorgen.

Mocht je hulp nodig hebben met het verzenden van een Duitse mail, stuur me dan even een berichtje. Ik help je graag ;)

Oh ja, en hoewel het vrijwilligerswerk is, is zoiets wel een onvergetelijke ervaring. En het staat ook mooi op je CV :D

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 16:11

Pinacolada schreef:
Ik heb toen ik 15 was op Vlieland gewerkt, manege de seeruyter. Kun je altijd mailen!

heb gemaild maar die zitten helaas al vol

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 16:11

Bareback schreef:

thanx! Zal ik doen :)