Ik ben 14j en zoek een ponykamp waar ik veeeel bij kan leren. ik rij al 6jaar, heb veel gewone kampen voor de lol gedaan en heb een half jaartje een verzorgpaard gehad. Dit was gewoon aangezien een kennis van ons toen op kot zat maar nu heeft ze weer tijd voor haar paardje. Dit was echt heel leuk maar had gehoopt dat het zoiets als een eigen paard ging zijn.. nou , niet dus iedereen hielp me daar, hartstikke lief ofc maar heb dus niet zo veel bijgeleerd. Ik mag evt wel een eigen paardje maar wil dit NU nog niet.. mijn papa heeft op een boerderij gewoont vroeger dus veel met paarden gewerkt maar weet er ook niet zo heel veel meer van.. voor een eigen paard is veel geld, tijd en kennis nodig. tijd heb ik. Geld is ook geen probleem maar die kennis... ik kan stap,draf,galop,grondwerk een beetje,springen, dressuur een beetje, op wandeling in bos,berg,... allemaal zelfstandig. uitmesten en poetsen en alles kan ik ook. maar bv mijn paard word ziek wat moet ik doen? (koliek ken ik maar de rest.. ben geen dierenarts he maar de basis dingen zo manken etc zou ik graag wat meer over weten) en qua dekens hoeveel gram , welk voer, die dingen weet ik niet. Je kan het opzoeken maar ik zopu graag een kamp doen dan leer ik vele meer. dus : weet iemand toevallig een ponykamp waar je echt leert wat je moet weten voor een eige pony?
Grtjes xxxx