Lichte kleine trailer..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

broek

Lichte kleine trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 20:40

Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe trailer, die ik nu heb is erg groot.
De ruimte hebt ik niet meer nodig nu ik 2 pony's heb (fjord en een ijslander).
Ik ben dus op zoek naar een kleinere en vooral ook lichtere trailer (mijn huidige trailer weegt 960.
Wat voor trailer gebruiken jullie en wat raden.jullie aan?
Mvg

Ibbel

Re: Lichte kleine trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:49

Trailers hebben redelijk vaste maten. Een XL heb je niet nodig, maar standaard 2-paardstrailers zijn gewoon 2.20-2.30 hoog, binnenmaat. En de hoogte heeft ook niet zoveel invloed op het gewicht.
Wat een trailer zwaar maakt is de hele dragende constructie, assen, bodem en klep, en die gaat niet minder worden als je er (iets) lichtere paarden in gaat zetten. Fjord plus IJslander wegen samen toch nog snel 850 kg.
Kortom, je zult hooguit een trailer kunnen vinden die leeg rond de 850 zit (en hou er rekening mee dat het gewicht op papier nooit klopt, want trailers worden zonder zadelkamer, voordeurtje en tussenschot gewogen, en soms zelfs zonder bodem!).

Hilary

Re: Lichte kleine trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:54

Ik heb een Sluis tweepaardstrailer van 760 kg (op de weegbrug gewogen met tussenschot en stangen). Paarden groter dan 1.60m zet ik er niet in, als ze hun hoofd flink omhoog doen, staan ze met hun oren tegen het dak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:18

Als die Ford niet te groot is, kun je overwegen om een veetrailer te nemen. Die zijn wat lager en daarmee wat lichter en omdat ze minder wind vangen, ook iets stabieler achter de auto. In de IJsco-wereld een best veel gebruikte oplossing.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:28

Van een veetrailer is de opbouw gelijk aan die van een paardentrailer, alleen de het dak is 20-30 cm lager wat een gewichtsbesparing van hooguit enkele kilo's oplevert en als groot bent moet je wel zelf gebukt de trailer in.