Ik rij nu anderhalf jaar om mn knappe 7 jarige leasepaard Cesar. Als veulen is hij ooit door de dierenbescherming weggehaalt bij een eigenaar.
Waarschijnlijk is dit gebeurt met veel gescheeuw en zweepgebruik. Hij is nu goed opgegroeid. Hij is niet vals of gemeen. Met longeren ondervind ik inmiddels veel problemen. Wil geen rondjes meer lopen en waneer ik de zweep pak komt hij omhoog. Probeer het nu zonder zweep op te lossen maar het lukt mij nog niet.
Afgelopen vrijdag wou ik naar het bos rijden, waarbij we langs de longeerring en buitenbak lopen om naar het pad te gaan. Hij wou er alleen absoluut niet meer langs(?) Hij heeft het altijd gedaan.. en nu is het ineens mis. Heb mijn zweep en benen gebruikt maar hij gaf alleen maar een bok en een steiger. Op den duur stond ik gewoon vast, kon niet links, niet rechts niet naar voren alleen naar achter.
Ik ben er toen afgestapt en heb het op de voet geprobeerd. Helaas trok ik het hoofdstel er af
dus konden terug om een halster te halen. Ik heb toen een uur besteed aan met rust en zonder zweep hem langs het pad te krijgen. Dit is uiteindelijk ook wel gelukt. En heb hey pad 40x op en neer gelopen. Ging steeds beter en beloonde hem op het eind.Wat moet ik nu doen als dit weer gebeurt? Ik wil zo graag gewoon buiten blijven rijden
. Paarden leven (gelukkig) veel meer in het hier en nu.