Buitenritten in Hawaii

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollywollie

Buitenritten in Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 20:16

Mijn allereerste topic! *\o/* Na lang een meelezer te zijn geweest, heb ik nu zelf een vraag.

Deze zomer gaan we naar Hawaii. We willen graag twee eilanden bezoeken. Echter zijn we er nog niet uit welke het worden; Oahu, Maui of Kauai. Maar omdat ik niet kan wachten en ik mezelf graag al wil inlezen heb ik dit topic onder anderen gemaakt.

Het lijkt mij erg leuk om een buitenrit te maken van 1 a 2 uur. Ik heb nu zo'n 8 jaar rijervaring.
Dus weet iemand misschien een leuke accommodatie om dat op een van de 3 eilanden te kunnen doen? Mijn voorkeur gaat uit naar het strand of een natuurachtige omgeving. Maar het maakt niet zo heel veel uit.

Ook mag er informatie over de eilanden in het geheel worden gegeven, en ervaringen. :)

xTinkertje

Re: Buitenritten in Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:25

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 20:34

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:49

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 21:24

Dankjewel! :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:30

Qua paardrijden geen tips. Dat heb ik daar (nu helaas) niet gedaan. Toen ik dit las dacht ik dat had ik ook moeten doen eigenlijk!

Maar, ik kan je het eiland Maui echt aanraden! Ik heb de eilanden Oaho, Maui en Big Island gedaan, maar ik vond Maui wel echt het mooiste! Kaui is ook mooi dacht ik!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:40

Laura_ schreef:
Qua paardrijden geen tips. Dat heb ik daar (nu helaas) niet gedaan. Toen ik dit las dacht ik dat had ik ook moeten doen eigenlijk!

Maar, ik kan je het eiland Maui echt aanraden! Ik heb de eilanden Oaho, Maui en Big Island gedaan, maar ik vond Maui wel echt het mooiste! Kaui is ook mooi dacht ik!

Mee eens! Als ik nog een keer zou gaan zou ik kaui toevoegen maar ik zou toch niet tussen de andere eilanden kunnen kiezen.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:05

Ik weet dat er op Kauai redelijk wat paarden staan. Of die voor ritten met toeristen bestemd zijn weet ik niet, maar zelf vind ik Kauai wel het mooiste eiland. Veel plezier alvast! En vergeet ook alsjeblieft het surfen niet! Een van de leukste dingen om te doen, en zeker in Hawaii!

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 23:54

Laura_ schreef:

Maui heeft ook zeker onze voorkeur. Wat vond je van Oaho? Ik heb me nog niet heel erg goed ingelezen maar is het heel toeristisch? Kaui lijkt ons inderdaad ook heel mooi, maar misschien wat teveel natuur. Sowieso gaan we nog in gesprek met een reisbureau, haha :j

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 23:57

Love2sk8 schreef:
Ik weet dat er op Kauai redelijk wat paarden staan. Of die voor ritten met toeristen bestemd zijn weet ik niet, maar zelf vind ik Kauai wel het mooiste eiland. Veel plezier alvast! En vergeet ook alsjeblieft het surfen niet! Een van de leukste dingen om te doen, en zeker in Hawaii!

Ja ik lees inderdaad dat surfen een must is op Hawaii. Ik heb in Nederland één keer gesurft en heb daarna nog 3 dagen last van gehad -O- . Misschien toch maar een tweede poging proberen, haha

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:03

Pollywollie schreef:
Laura_ schreef:

Maui heeft ook zeker onze voorkeur. Wat vond je van Oaho? Ik heb me nog niet heel erg goed ingelezen maar is het heel toeristisch? Kaui lijkt ons inderdaad ook heel mooi, maar misschien wat teveel natuur. Sowieso gaan we nog in gesprek met een reisbureau, haha :j

Het is wel een stuk toeristischer als bijv Maui. Zeker bij Waikiki staan veel hotels. Maar ik vond het niet te toeristisch geloof ik. Nu vind ik het nooit zo erg. Dus misschien geen heel subjectief antwoord. Is alweer tijd geleden dat ik er was.

Surfen heb ik ook gedaan! Aanrader idd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:16

Ken je die vallei van jurassic park? Of heb je lost gezien? Veel is opgenomen in een valley op oahu. Oahu is veel meer dan dat toeristische drukkere deel.

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 12:53

moonsparkle schreef:
Ken je die vallei van jurassic park? Of heb je lost gezien? Veel is opgenomen in een valley op oahu. Oahu is veel meer dan dat toeristische drukkere deel.

Oh gaaf! Wist ik niet :o

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 13:42

Ik had nog een vraagje voor degene die in hawaii zijn geweest. Via welk reisbureau hebben jullie geboekt of welke zijn aan te raden?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:37

Ik heb het zelf geregeld. Ik studeerde toen in Amerika, dus dat was ook goedkoper en dichterbij. Zelf wat hostels geboekt en erop uit gegaan!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:48

Mn moeder met Pacificislandtravel...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:21

Gewoon lekker zelf doen. We zijn nu 4x geweest en dat regelen we altijd zelf ... hartstikk makkelijk tegenwoordig. Wacht alleen niet te lang met boeken, want het kan moeilijk zijn om fijne, betaalbare addressen te vinden als je te lang wacht.

Kauai is het meest ongerept van de 4 grote eilanden. Zo onwijs mooi! De weg loopt langs de buitenkant van het eiland en gaat niet helemaal rond, dus dat is wel iets om rekening mee te houden wanneer je je locatie kiest.

Oahu is het tegenovergestelde, verreweg het meest toeristisch. Waikiki en het strand daar zijn vrij druk, maar je kan er ook goed winkelen en leuke aanbiedingen op Groupon vinden. Buiten de stad kan je ook mooie natuur vinden.

Maui zit er een beetje tussen in. Mooie natuur met natuurlijk de "Road to Hana", maar ook toeristische delen.

Ik zou zeggen lees je zo goed mogelijk in om te kijken wat het beste bij jullie past. Ik houd van alle 4 ... ze hebben allemaal hun eigen "persoonlijkheid."