Ik heb sinds zaterdag 10 maart een 2.5 jarige haflinger gekocht. Hij staat op een pension stal met meerdere paarden en het was de bedoeling dat hij 24/7 op de wei zou komen. Echter springt hij vanaf dag 1 al continu over het draad heen en voelt dus ook geen schrok. We hebben al verschillende dingen geprobeerd om hem toch het draad te laten voelen maar dit lijkt niet te werken. Nu wil mijn stal eigenaar dat ik hem verkoop. maar ik wil het niet zo maar opgeven na die paar dagen. Nu staat hij in de nacht tijdelijk op stal en overdag in het midden van de molen en dat gaat goed. Helaas moet ik de 23ste maart ook al die stal uit omdat hij verhuurd is dus zou hij de wei op moeten. Ik kan het hek niet verhogen of verbreden, dat wil de stal eigenaar niet... ik heb ook het gevoel dat het meer stress is als wat anders maar dat weet ik niet zeker. Wie heeft DE tip?
ik weet niet meer wat ik kan doen en probeer hem zo vertrouwd mogelijk met mij te laten worden. Verder zou ik het niet meer weten.. Bij de vorige eigenaar stond hij in de zomer altijd buiten en in de winter alleen overdag. Wie weet wat ik kan proberen om hem te laten ontspannen en zorgen dat hij niet meer over het draad springt?
. Lastig probleem hoor TS, ik zou eens nameten of er wel overal stroom op staat (of weet je heel zeker dat hij alleen maar eroverheen springt?).