Is zo’n rijbroek met van dat rubberachtige grip fijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grey_pony1

Is zo’n rijbroek met van dat rubberachtige grip fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 17:19

Ik wil een nieuwe rijbroek kopen, en dacht aan een met van dat grip. Is dit wel fijn? Ook met springen?

Laurievc

Re: Is zo’n rijbroek met van dat rubberachtige grip fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:20

Is helemaal persoonlijk. Ik rijd er helemaal niet graag mee, andere personen wel :) Is kwestie van uitproberen...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:22

Ligt er ook aan welk merk broek je koopt :)
Ik vind de montar full seat siliconen bijvoorbeeld lekkerder rijden dan de knee-grip van Easy Rider.

Grey_pony1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 17:33

Laurievc schreef:
Is helemaal persoonlijk. Ik rijd er helemaal niet graag mee, andere personen wel :) Is kwestie van uitproberen...

En wat vind je er dan niet fijn aan?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:35

Grey_pony1 schreef:
Laurievc schreef:

En wat vind je er dan niet fijn aan?

Ik plak niet graag in mijn zadel. Ik vind het veel fijner als ik wat door mijn zadel kan schuiven en dat kan niet met die broek. Ook heb ik het gevoel dat de stof wel tegen het zadel plakt, maar dat ik in de broek gewoon los beweeg en dat vind ik een heel naar gevoel. Ik heb nu 1 broek met knie-siliconen en dat lukt maar een full seat zou ik nooit kopen

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:55

Heel eerlijk... tijdens het rijden merk ik amper verschil tussen een broek met kunstleer, siliconen of gewoon stof. Pasvorm is belangrijker, anders schuif je idd weg terwijl je broek op z'n plek blijft :')
Grootste voordeel van een full seat (kunstleer of siliconen maakt weinig uit) vind ik het patroon; hoe de naden lopen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:03

Ligt ook echt aan het merk en aan hoe de grip is (kleine bolletjes of grote strepen).
Ikzelf vind het wel heel fijn, ook omdat je het zitvlak amper voelt dus met de stalwerkzaamheden geen ‘last’ hebt van een irritant zittend zitvlak. :)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:09

Hier met siliconen grip al meerdere keren last van brandblaren. Doordat de broek plakt maar je wel schuift in de broek krijg je wrijving :(
Voor mij gewoon de old skool lederen versie, ga mij er niet meer aan wagen. #autch #)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:16

Ik plak niet graag in mijn zadel. Ik vind het veel fijner als ik wat door mijn zadel kan schuiven en dat kan niet met die broek. Ook heb ik het gevoel dat de stof wel tegen het zadel plakt, maar dat ik in de broek gewoon los beweeg en dat vind ik een heel naar gevoel. Ik heb nu 1 broek met knie-siliconen en dat lukt maar een full seat zou ik nooit kopen[/quote]

Precies dit. Ik heb één siliconen full seat broek, maar vind het zo'n gek gevoel. Het voelt idd alsof het aan het zadel vastplakt maar je zelf nog wel in je broek schuift. Ik kan echt een stuk minder fijn zitten met een full seat grip dan een gewone rijbroek met (kunst)leren zitvlak.

Ik heb ook nog een broek met alleen siliconen kniestukken. Deze vind ik juist weer wel fijn. Je zit dan iets niet zo vastgeplakt maar hebt wel precies genoeg houvast. Alleen ben ik er laatst achter gekomen dat deze broek niet even goed samen gaat met elk zadel. Op mijn eigen zadel is het echt een fijne broek, maar laatst reed ik op de pony van iemand anders en dus ook een ander zadel en dit was echt een drama! De kniestukken schuurde op de een of andere manier heel erg in combinatie met dit zadel. Ik ben gewoon doorgereden en had aan het eind 2 flinke blaren aan de binnenkant van m'n knieën en ze waren ook flink blauw :\ . Hierdoor heb ik ook een week niet kunnen rijden aangezien het steeds weer open ging, niet zo'n pretje dus.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:38

Ik ben begonnen een tijdje geleden met paardrijden en heb een hele simpele zwarte rijbroek van mondoni eerst gekocht. Nu heb ik sinds kort mijn eerste rijbroek met siliconen FS gekocht en merk enorm veel verschil. Ik glijd niet meer zo veel heen en weer in het zadel en heb veel meer grip. Ben er zelf dus heel blij mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:58

Only2Bianca schreef:
Hier met siliconen grip al meerdere keren last van brandblaren. Doordat de broek plakt maar je wel schuift in de broek krijg je wrijving :(
Voor mij gewoon de old skool lederen versie, ga mij er niet meer aan wagen. #autch #)

Ik dacht de enige te zijn met dit probleem. Maar gelukkig niet dus. Lastige is dat het lijkt alsof ze helemaal over gaan op siliconen ipv kunstleer.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:00

Ik zit ook met deze struggle! Zoveel wisselende verhalen.. ik dat te denken aan de Harry’s Horse Beijing Full Grip ll

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:03

Ik vind het heerlijke broeken <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:15

Ik heb een Horka met siliconen kniestukken en ik vind het echt helemaal niks :n Full seat lijkt me gruwelijk. Het slijt hier als een tierelier ook. Nooit weer.

Flappypower5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:54

Ik heb het ook, per zadel vind ik het weer anders maar het is zeker niet zo dat je nu met lijm vast zit geplakt want daar was ik eerst wel bang voor. Ik heb rijbroeken met siliconen en zonder en vind het allebij prima zitten! Ik vind het zelf erg fijn maar jammer dat het gelijk een stuk duurder in de kosten is...

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:00

Ik heb een broek met van die rubberachtige strepen bij de knieën voor grip. Het rijdt op zich prima hoor, maar ik merk wel dat als het warm is dat de rubberachtige stof een beetje gek gaat voelen tegen de huid van je been.

Maar overall positieve ervaringen mee, ook al zou ik als ik de keuze heb wel voor bijvoorbeeld leer gaan. Dat gaat langer mee.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:04

Ik heb een full seat rijbroek met siliconen, ik merk niet een groot verschil met leren zitvlak of geen zitvlak. Het is wel mijn favoriete rijbroek moet ik zeggen.
Als je rijbroek te los zit krijg je inderdaad het probleem dat hij blijft plakken aan het zadel, maar dan moet je er gewoon op letten dat hij helemaal mooi aansluit

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:12

ik heb alleen nog maar full seat siliconen, maar niet van die grote vlakken (pikeur kinder maatjes en die van spooks). vriendin van mij had er eerst een hekel aan, had in de rijbroek van dr instructrice gereden en vond dat ze met springen moeilijk uit het zadel kwam, echter was dat een broek met grote vlakke silicoon er op https://www.google.nl/search?q=silicone ... N-U2vVu3FM: zoals deze maar dan ook die grip onder de billen.
zij rijd nu met die van EJ en wil niet meer anders.
denk idd dat een groot deel van het comfort te maken heeft met pasvorm, en de mate van plakkerigheid van het silicoon.